De klassieker.

De klassieker.

  • Ajax wint maar makkelijk gaat het niet

    Stemmen: 2 18,2%
  • Gelijkspel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Afstraffing voor Feyenoord

    Stemmen: 5 45,5%
  • Feest voor de kameraden

    Stemmen: 1 9,1%
  • gestaakt omdat de VAR er niet uit komt

    Stemmen: 3 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Atreides

Well-known member
Je noemt alleen maar randzaken. Alsof clubliefde afhankelijk is van externe factoren.

De liefde die je van mama kreeg is onvoorwaardelijk. De rest is wat meer gevoelig voor de omstandigheden.

Kijk, als Feyenoord nou als een soort franchise zou verhuizen, dan snap ik dat je kapt met je club.

Als je goed tussen de regels doorleest zie je nog steeds veel emotionele betrokkenheid.

Aan het einde van het seizoen zeg je je liefde op :cab:

Jij hebt toch ook geen seizoenskaart van Heerenveen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jij hebt toch ook geen seizoenskaart van Heerenveen?

Nee, maar dat zegt toch niks over clubliefde? Sterker nog, Jamel is het voorbeeld dat het hebben van een seizoenskaart niet betekend dat je automatisch van een club houdt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je noemt alleen maar randzaken. Alsof clubliefde afhankelijk is van externe factoren.

Kijk, als Feyenoord nou als een soort franchise zou verhuizen, dan snap ik dat je kapt met je club. Maar al die redenen hierboven niet. Geen sfeer, asosupporters (heeft Excelsior ??k hoor), besloten trainingen, allemaal onzin. Jij bent eigenlijk zo'n fan die bij degradatie zorgt dat de toeschouwersaantallen van een club dalen.

En dan je deadline ook, bizar. Aan het einde van het seizoen zeg je je liefde op :cab:

Nee, aan het einde van het seizoen zeg ik mijn seizoenkaart op. Dat is iets anders. Ik zal altijd wel voor Feyenoord blijven, maar ik haal uit de stadionbezoeken geen plezier meer, door bovenstaande redenen. Dus daar kap ik mee. Dat mag jij onzin vinden, maar seizoenkaarthouder zijn kost behoorlijk wat geld en tijd. Maar ik begrijp dat jij wel braaf elke twee weken de reis maakt van Limburg naar Heerenveen onder het mom van supporter zijn in goede en slechte tijden?
 

Hankie

Well-known member
Nee, aan het einde van het seizoen zeg ik mijn seizoenkaart op. Dat is iets anders. Ik zal altijd wel voor Feyenoord blijven, maar ik haal uit de stadionbezoeken geen plezier meer, door bovenstaande redenen. Dus daar kap ik mee. Dat mag jij onzin vinden, maar seizoenkaarthouder zijn kost behoorlijk wat geld en tijd. Maar ik begrijp dat jij wel braaf elke twee weken de reis maakt van Limburg naar Heerenveen onder het mom van supporter zijn in goede en slechte tijden?

Nee maar dan verwoorde jij je eerder verkeerd, want de Wolf had het over stoppen met de club en niet over niet meer gaan door niet aan te gluren en andere randvoorwaarden.
 

Atreides

Well-known member
Nee, maar dat zegt toch niks over clubliefde? Sterker nog, Jamel is het voorbeeld dat het hebben van een seizoenskaart niet betekend dat je automatisch van een club houdt.

Ik snap de koppeling die je maakt niet. Jamel zegt zijn seizoensclubkaart op. Je moet er ook niet meer van maken dan dat.

N.B. ik merk bij mezelf ook wel dat ik beleids gevoellig ben (zonder meteen in het zeurmantra te vervallen dat als de resultaten tegen vallen er sprake is van slecht beleid).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, aan het einde van het seizoen zeg ik mijn seizoenkaart op. Dat is iets anders. Ik zal altijd wel voor Feyenoord blijven, maar ik haal uit de stadionbezoeken geen plezier meer, door bovenstaande redenen. Dus daar kap ik mee. Dat mag jij onzin vinden, maar seizoenkaarthouder zijn kost behoorlijk wat geld en tijd. Maar ik begrijp dat jij wel braaf elke twee weken de reis maakt van Limburg naar Heerenveen onder het mom van supporter zijn in goede en slechte tijden?

Kijk, daar gaat het mis. Ik heb geen seizoenskaart nodig om elke wedstrijd van de stress 3x naar de plee te moeten. Dat ik letterlijk niet naar een wedstrijd kan kijken als Heerenveen achter staat. Dat je op zaterdag staat te darten en niet de tussenstand durft te checken, omdat je nog moet gooien. Dat is voor mij clubliefde. Dat verschrikkelijke gevoel dat je verliest, of een heerlijke zondagavond zoals afgelopen zondag.

Nogmaals, je noemt allemaal zaken op die er niet toe horen te doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Clubliefde blijft wel, maar de kans is vrij groot dat ik mijn seizoenkaart opzeg. Als Van Bronckhorst aan het einde van het seizoen vertrekt, dan wil ik het wellicht weer een jaartje aankijken. Nu kunnen we beter wedstrijden bij elkaar thuis kijken met wat lekker bier erbij. Dan zit je niet op je stoeltje tussen de tokkies je dood te ergeren aan het beroerde spel.
 

De Wolf

Well-known member
Voetbal is al jaren niet om aan te gluren. Maar toch ben ik zo idioot dat ik de tv nog iedere keer aanzet en zelfs mijn agenda op aanpas.
Maar voor het amusement en het goeie voetbal hoef je ook niet naar Excelsior. Dan ga je maar Barcelona kijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Excelsior speelt vrij verzorgt voetbal en je kan er vrij relaxt met een biertje in de hand staan kijken.
 

Batigoal

Well-known member
Voetbal is al jaren niet om aan te gluren. Maar toch ben ik zo idioot dat ik de tv nog iedere keer aanzet en zelfs mijn agenda op aanpas.
Maar voor het amusement en het goeie voetbal hoef je ook niet naar Excelsior. Dan ga je maar Barcelona kijken.

Overigens ook twee dingen die heel veel mensen door elkaar halen. Alsof je je alleen kunt amuseren met goed voetbal. Ik kijk graag Jupiler League omdat ik daar vermaakt wordt. En heb ik behoefte aan goed voetbal dan kijk ik CL of een topwedstrijd.

Iedereen blijkt maar weer clubliefde anders te beleven. Jamel keert zich uit ergernis een beetje af van zijn club, Satyr moet er 3 keer van schijten per wedstrijd, zo hebben we allemaal wel wat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kijk, daar gaat het mis. Ik heb geen seizoenskaart nodig om elke wedstrijd van de stress 3x naar de plee te moeten. Dat ik letterlijk niet naar een wedstrijd kan kijken als Heerenveen achter staat. Dat je op zaterdag staat te darten en niet de tussenstand durft te checken, omdat je nog moet gooien. Dat is voor mij clubliefde. Dat verschrikkelijke gevoel dat je verliest, of een heerlijke zondagavond zoals afgelopen zondag.

Nogmaals, je noemt allemaal zaken op die er niet toe horen te doen.

Ja en dat heb ik dus niet meer. Of Feyenoord van PEC Zwolle wint doet me tegenwoordig vrij weinig. En waar ik voorheen een week lang last had van spanning voor een Klassieker, alle voorbeschouwingen las, ervoor zorgde dat mijn shirt klaar lag en ik na weer een nederlaag drie dagen chagrijnig was, heb ik het afgelopen weekend allemaal gelaten ondergaan.
 

De Wolf

Well-known member
Ja en dat heb ik dus niet meer. Of Feyenoord van PEC Zwolle wint doet me tegenwoordig vrij weinig. En waar ik voorheen een week lang last had van spanning voor een Klassieker, alle voorbeschouwingen las, ervoor zorgde dat mijn shirt klaar lag en ik na weer een nederlaag drie dagen chagrijnig was, heb ik het afgelopen weekend allemaal gelaten ondergaan.

Daar heb ik al meer dan 10 jaar last van. Denk dat het een beetje begon toen ik op SQ actief werd dat ik niet meer zenuwachtig was. Daarvoor had het inderdaad weinig nut om te gaan lunchen.
 

SanMark.

Well-known member
Ja en dat heb ik dus niet meer. Of Feyenoord van PEC Zwolle wint doet me tegenwoordig vrij weinig. En waar ik voorheen een week lang last had van spanning voor een Klassieker, alle voorbeschouwingen las, ervoor zorgde dat mijn shirt klaar lag en ik na weer een nederlaag drie dagen chagrijnig was, heb ik het afgelopen weekend allemaal gelaten ondergaan.

Dat heeft ook met ouder worden te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
St Juste krijgt een 'record' boete voor zijn rode kaart afgelopen zondag. Toornstra wordt nogmaals gematst omdat de scheidsrechter zijn overtreding verkeerd beoordeeld heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
St Juste krijgt een 'record' boete voor zijn rode kaart afgelopen zondag. Toornstra wordt nogmaals gematst omdat de scheidsrechter zijn overtreding verkeerd beoordeeld heeft.

Berghuis is toch ook nooit tot de orde geroepen en Bo?tius moest weg. Geen grote verrassing. Wat ze bij Betweters zeiden is dat Van Bronckhorst wel blij was dat ze snel met tien man kwamen. Kijkt niemand meer naar de kansloze gepruts van Feyenoord.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Overigens ook twee dingen die heel veel mensen door elkaar halen. Alsof je je alleen kunt amuseren met goed voetbal. Ik kijk graag Jupiler League omdat ik daar vermaakt wordt. En heb ik behoefte aan goed voetbal dan kijk ik CL of een topwedstrijd.

Precies dat. Ik hou van voetbal dat leuk is om naar te kijken. Bij Excelsior staan er wekelijks een aantal ontzettende prutsers op het veld, maar hun voetbal is wel alleraardigst om te zien. Er valt tenminste een bepaald systeem te ontdekken. Bij Feyenoord heb ik in al die jaren ook vaak genoeg slecht voetbal gezien, maar dan werd dat in elk geval nog gecompenseerd met de nodige strijdlust en het opjagen van de tegenstander. En dan bedoel ik niet zoals afgelopen zondag Toornstra en St Juste deden. Wij proberen nu met Botteghin op te bouwen van achteruit. Of met Toornstra in een centrale rol een positiespelletje te spelen. Of met Verdonk als linksback met aanvallende backs te spelen. Dat gaat helemaal nergens over.

Iedereen blijkt maar weer clubliefde anders te beleven. Jamel keert zich uit ergernis een beetje af van zijn club, Satyr moet er 3 keer van schijten per wedstrijd, zo hebben we allemaal wel wat.

En zo is het ook. Ik vind er bij Feyenoord momenteel geen fuck meer aan. En volgens mij is voetbal kijken nog altijd een hobby. Dus in plaats van me te ergeren besteed ik er nu veel minder tijd aan en ga ik mijn seizoenkaart stopzetten. Ik snap nog steeds niet wat daar mis mee is.
 

Pascallovic

Well-known member
Berghuis is toch ook nooit tot de orde geroepen en Bo?tius moest weg. Geen grote verrassing. Wat ze bij Betweters zeiden is dat Van Bronckhorst wel blij was dat ze snel met tien man kwamen. Kijkt niemand meer naar de kansloze gepruts van Feyenoord.
Maar het is wel hypocriet natuurlijk. Bestraf je zo'n speler nu omdat je principieel de overtreding niet vindt kunnen of bestraf je hem nu omdat de scheidsrechter rood voor de overtreding heeft gegeven?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar het is wel hypocriet natuurlijk. Bestraf je zo'n speler nu omdat je principieel de overtreding niet vindt kunnen of bestraf je hem nu omdat de scheidsrechter rood voor de overtreding heeft gegeven?

Het is zeker hypocriet. Verder neigt het naar het laatste.
 

Abubakari

Well-known member
En zo is het ook. Ik vind er bij Feyenoord momenteel geen fuck meer aan. En volgens mij is voetbal kijken nog altijd een hobby. Dus in plaats van me te ergeren besteed ik er nu veel minder tijd aan en ga ik mijn seizoenkaart stopzetten. Ik snap nog steeds niet wat daar mis mee is.

Niks.

Maar zoals Hankie al zei
Hankie zei:
Nee maar dan verwoorde jij je eerder verkeerd, want de Wolf had het over stoppen met de club en niet over niet meer gaan door niet aan te gluren en andere randvoorwaarden.
En Satyr had het ook over stoppen met fan van je club zijn en daar is bij jou dus geen sprake van. Zou je zeggen, ik ben niet meer voor Feyenoord, ik vind het nu een kutclub waar ik niks mee heb en ben nu Excelsior supporter geworden dan zou dat toch wel raar zijn.
 
Bovenaan