De eredivisie 2016-2017; Hoe staan we ervoor?

Pascallovic

Well-known member
No way dat wij een grotere begroting hebben dan Ajax. We komen wel dichterbij ja.

Een Ajax komt doorgaans ook niet aan 80 miljoen, eerder ergens in de 60. Geen idee waar deze cijfers op gebaseerd zijn. Weet niet of CL wordt meegerekend, maar dan zou PSV wel boven Ajax komen qua inkomsten. Ook hebben ze nu natuurlijk qua sponsoring weer extra inkomsten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Haha, wat een slecht artikel weer zeg.

"Het beursgenoteerde Ajax geeft zijn begroting niet prijs, maar die bedraagt naar schatting rond de € 80 mln." Hoezo niet, we zijn nb beursgenoteerd.
Verder is het denk ik geschreven door het Graydon mannetje. Ik noem maar weer een eye opener: "internationaal is het gat tussen bijvoorbeeld PSV en het Spaanse Real Madrid of het Engelse Chelsea bijna onmeetbaar."
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het Graydon mannetje. Toch wel een cultheld. Doet ook dit jaar weer een gooi naar de Arthur Numan troffee.
 

Joost

Well-known member
Auassar en Paulissen scorend vermogen? Die maken er bij elkaar ongeveer 5. Ik heb toch mijn twijfels over Roda JC qua scorend vermogen. Rosheuvel is nooit een effectieve speler geweest en die spitsen ken ik niet. Boysen is volgens mij wel een goeie. Achterin ziet het er stabiel en ervaren uit. Het zal wel plek 13 of 14 worden.

We zetten Auassar gewoon in de spits!
Rosheuvel speelde een prima wedstrijd maar zijn voorzetten vonden Mytidis niet. Boysen zocht met zijn voorzetten vooral iemand van 4 meter 30.
 

Ceephax

New member
http://www.soccernews.nl/news/36356...welijks_verrijkt_door_een_nieuwe_buitenlander

Hier heeft Driessen toch wel een punt, je moet eigenlijk alleen een buitenlander halen als die echt een boven de rest uitsteekt. Op een selectie van 25 man zou je aan 8 buitenlanders voldoende moeten hebben. Stuk of 4 in de basis en dan nog 4 talenten. Bij Roda, NEC, Vitesse en Twente zijn ze wat dat betreft helemaal doorgeslagen. Zo'n Seuntjes bijvoorbeeld zou er voor Twente toch ook wel 10 inschieten? die lijkt me niks minder dan B?rven.
 

Joost

Well-known member
http://www.soccernews.nl/news/36356...welijks_verrijkt_door_een_nieuwe_buitenlander

Hier heeft Driessen toch wel een punt, je moet eigenlijk alleen een buitenlander halen als die echt een boven de rest uitsteekt. Op een selectie van 25 man zou je aan 8 buitenlanders voldoende moeten hebben. Stuk of 4 in de basis en dan nog 4 talenten. Bij Roda, NEC, Vitesse en Twente zijn ze wat dat betreft helemaal doorgeslagen. Zo'n Seuntjes bijvoorbeeld zou er voor Twente toch ook wel 10 inschieten? die lijkt me niks minder dan B?rven.

Driessen vergeet wel een heel belangrijk punt; Nederlandse clubs hebben nauwelijks budget om spelers van een andere club te kopen. Zijn ze dan een keer geinteresseerd dan vraagt de verkopende partij gelijk de hoofdprijs (hun goed recht). Iemand als Seuntjes is voor Roda, NEC of Twente gewoonweg niet te betalen.

Het volledig binnen de landsgrenzen denken en scouten is ook een beetje suf. Roda zou dan maar iemand van Telstar moeten kopen omdat het toevallig Nederland is maar zou niet Milec of Ananou mogen aantrekken die nota bene niet eens hoeven te verhuizen omdat ze op korte afstand wonen.

Overigens, Roda begon gisteren met 6 Nederlanders in de basis. De 5 buitenlanders waren van Hyfte (al 6 jaar in Nederland spelend en gehaald van een Nederlandse club), Ananou (uit Keulen), Milec (uit Luik). Plus Mititidis en Boysen.

Op de bank zaten 4 spelers uit eigen jeugd. De 2 Nederlanders Kum en Rutjes, Yves de Winter (uit Sint Truiden), Ajagun en De Silva.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
We zien het bij Heerenveen en hoeveel moeite zij hebben om bijvoorbeeld een Jordens Peters te contracteren. Dan ga je al snel kijken in het buitenland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is inderdaad het grote probleem. Zo'n Ramselaar die al niet meer haalbaar is voor Ajax, Feyenoord of PSV.
 

Ceephax

New member
Clubs als Utrecht, PEC en Heracles laten toch zien dat je prima kunt presteren met een beperkt aantal buitenlanders.
 

Joost

Well-known member
Clubs als Utrecht, PEC en Heracles laten toch zien dat je prima kunt presteren met een beperkt aantal buitenlanders.

Utrecht heeft een jeugdopleiding die de laatste jaren veel vruchten afwerpt. Daarnaast zijn ze alle drie al vrij vroeg in het seizoen veilig geweest de laatste jaren en zijn er weinig mutaties. Dat hangt natuurlijk met elkaar samen. Dat maakt het wel makkelijker om gerichter te scouten in Nederland en transfervrij spelers over te nemen van clubs die onderin de Eredivisie spelen.

Heracles haalde dit seizoen 2 transfervrije spelers van Excelsior en 1 van de Graafschap plus twee jeugdspelers van andere clubs. Daarnaast kocht het Vermeij voor 500.000 van De Graafschap als directe vervanger voor Weghorst. Dat patroon zie je al jaren in Almelo. De vorige speler voor wie iets betaald werd was Bel Hassani in 2013.

Zwolle is heel actief in het huren en hanteert ook het transfervrije principe van Heracles.
 

delmaestro

Well-known member
Bij Vitesse zijn vertrokken: Velthuizen, Diks, Pantic, Brown, Solanke, Ibarra en Olinyk. Alleen Diks en Solanke speelden nagenoeg alles. Ibarra, Olinyk en Brown speelden ruwweg de helft van het aantal wedstrijden. Pantic en Velthuizen hebben niet echt gespeeld.

Nieuw bij Vitesse zijn: Foor, van Wolfswinkel, Tornes en Dauda (was verhuurd). Nathan en Brown waren gehuurd en worden opnieuw gehuurd. Daarnaast zijn er dit jaar zes jeugdspelers doorgeschoven naar het eerste elftal, waarvan Yuning Zhang, Mitchell van Bergen en Arshak Koryan de meest noemenswaardige zijn.

Volgens mij krijg je dan het volgende basis- en schaduwelftal:

Eloy Room (Michael Tornes)

Kelvin Leerdam (Julian Lelieveld)
Guram Kashia (Michael van der Werff)
Arnold Kruiswijk (Thomas Oude Kotte)
Kosuke Ota (---)

Marvelous Nakamba (Sheran Yeini)
Lewis Baker (Mohammed Osman)
Valeri Qazaishvili (Arshak Koryan)

Milot Rashica (Mitchell van Bergen)
Ricky van Wolfswinkel (Yuning Zhang)
Navarone Foor (Nathan)


Fatsoenlijk basiselftal, maar een flinterdunne back-up. Moeilijk in te schatten hoe sterk ze zijn als collectief...

Nu de transfers helemaal rond zijn, denk ik dat het dit moet gaan worden:


Room (Tornes)

Leerdam (Lelieveld) - Kashia (Oude Kotte) - Miazga (van der Werff) - Kruiswijk (Ota)

Nakamba (Yeini) - Foor (Koryan) - Baker (Osman)

Rashica (van Bergen) - van Wolfswinkel (Zhang) - Tighadouini (Nathan)
 

Batigoal

Well-known member
De strijd om plek 4 gaat denk ik tussen AZ, Vitesse en ook FC Utrecht. Verrassend dat Haller en Barazite daar zijn gebleven.
 

Eresd?g?

Banned
Ik zet in op PSV als winterkampioen maar in mei verwacht ik ??n groot volksfeest in Rotterdam. PSV laat in februari en maart teveel steken liggen en wordt uiteindelijk derde, net achter Ajax.
 

Joost

Well-known member
Ben ik dan een van de weinigen die Ajax nog wel ziet winnen?

Ik vind ze er echt sterker op geworden sinds de zomer en Bosz gaat het echt wel aan de praat krijgen.
 
Bovenaan