De eredivisie 2016-2017; Hoe staan we ervoor?

SanMark.

Well-known member
Feyenoord is toch wel een ervaren groep zo. Weinig veranderingen ook.

Bij Heerenveen staat het er ook aardig op. Er gaan nog serieuze geruchten rondom Kobayashi en Jorden Peters en Otigba en Te Vrede zouden mogen vertrekken. Thern is weer fit, Pelle van Amersfoort terug van verhuur en natuurlijk zijn Stijn Schaars en Reza Goochannejhad de aanwinsten.
Streppel kan hieruit kiezen:

Mulder/Van der Steen

Marzo/Schmidt
St Juste/Otigba
Van Aken/Bijker (Peters)
Bijker/Cavlan

SchaarsVd Boomen
Thern/Thorsby
Namli/Van Amersfoort (Kobayashi)

Zeneli/Slagveer
Reza/Veerman
Larsson/Zahovic.

Verder kregen jeugdspelers Michel Vlap en Kik Pierie (15 jaar) minuten in de voorbereiding. Dat zijn wel grote talenten.

Wie moet ik kiezen voor mijn CvhJ team ?
 

gevegt

Well-known member
Ik verwacht niet zoveel wijzigingen tov vorig jaar
Zoet
Willems, Schwaab of Isimat, Moreno, Arias
Guardado,Pr?pper, Van Ginkel (hoop ik)
Locadia, Pereiro, De Jong

Bergwijn sowieso doorstromend uit de jeugd (Lestienne was voor 1 jaar gehuurd om die reden, PSV vond het vorig seizoen nog te vroeg voor Berwgijn)
Koch zal ook vaker in de defensie gaan spelen, idem De Wijs.Op het middenveld Rai Vloet

Verder kunnen we op de bank Pasveer, Narsingh, Jozefzoon, Hendrix, Isimat of Schwaab, Bergwijn en Brenet zetten... Dus sowieso een sterke eerste 18 spelers.
Gezien de voorbereiding komt Schwaab bij de eerste elf.
Verder zal Bergwijn er in komen voor Pereiro en als van Ginkel niet komt zal Hendrix een vaste waarde worden.
Locadia kan wel eens het kind van de rekening worden, want Narsingh doet het op rechts gewoon het beste.
 

delmaestro

Well-known member
Bij Vitesse zijn vertrokken: Velthuizen, Diks, Pantic, Brown, Solanke, Ibarra en Olinyk. Alleen Diks en Solanke speelden nagenoeg alles. Ibarra, Olinyk en Brown speelden ruwweg de helft van het aantal wedstrijden. Pantic en Velthuizen hebben niet echt gespeeld.

Nieuw bij Vitesse zijn: Foor, van Wolfswinkel, Tornes en Dauda (was verhuurd). Nathan en Brown waren gehuurd en worden opnieuw gehuurd. Daarnaast zijn er dit jaar zes jeugdspelers doorgeschoven naar het eerste elftal, waarvan Yuning Zhang, Mitchell van Bergen en Arshak Koryan de meest noemenswaardige zijn.

Volgens mij krijg je dan het volgende basis- en schaduwelftal:

Eloy Room (Michael Tornes)

Kelvin Leerdam (Julian Lelieveld)
Guram Kashia (Michael van der Werff)
Arnold Kruiswijk (Thomas Oude Kotte)
Kosuke Ota (---)

Marvelous Nakamba (Sheran Yeini)
Lewis Baker (Mohammed Osman)
Valeri Qazaishvili (Arshak Koryan)

Milot Rashica (Mitchell van Bergen)
Ricky van Wolfswinkel (Yuning Zhang)
Navarone Foor (Nathan)


Fatsoenlijk basiselftal, maar een flinterdunne back-up. Moeilijk in te schatten hoe sterk ze zijn als collectief...
 

Pascallovic

Well-known member
Qua basis inderdaad wel redelijk op die Japanner op de backpositie na dan. De reserves is echt afwachten wat ze kunnen.
 

delmaestro

Well-known member
Qua basis inderdaad wel redelijk op die Japanner op de backpositie na dan. De reserves is echt afwachten wat ze kunnen.

Exact dat. De linksback positie is dan ook de enige waar Vitesse nog de markt voor op zou willen. Ze moeten dan echter verder niemand meer laten vertrekken...
 

Joost

Well-known member
Ik zal PES5 een beetje vooruithelpen.

Wie er bij Roda vertrokken zijn zal ik jullie besparen, dat is een hele buslading. Het aantal nieuwelingen is daardoor ook hoog maar nog minder dan het aantal vertrekkers. We hebben een compleet nieuwe voorhoede.

Van Leer (dewinter)

Milec (Ananou)
Kum (Stassar)
Brouwers (Werker)
Van Peppen (Yasar)

Van Hyfte (Ajagun)
Auassar (Gullon)
Noor (Da Silva)

Rosheuvel (..)
Mytides (Schahin)
Boysen (..)

En dan vinden we tevens nog op de bank:
Keeper; Wolters
Verdedigers; Yasar, Demirtapa
Middenveld; Rutjes, Paulissen, van Son
Aanval; Blattler, Palacios

Ster van de voorbereiding zijn tot nu toe de buitenspelers Rosheuvel en Boysen. Boysen doordat hij een aantal maal gescoord heeft en Rosheuvel vanwege zijn vele assists. En dan doel ik op de serieuzere oefenpotjes tegen Alemannia, Fleetwood en Mallorca.

Het oogt allemaal redelijk veelbelovend. 4-3-3 zijn we in Kerkrade niet gewend sinds Sef Vergoossen vertrok al probeerde Trost het zonder veel succes ook. De buitenspelers vallen op, de spits heeft nog niet gescoord maar was wel belangrijk. Zijn loopacties zorgden voor de ruimte waardoor er tegen Mallorca gescoord werd. Mititides krijgt momenteel de voorkeur omdat Schahin nog niet fit is, die heeft nog geen seconde gespeeld deze voorbereiding denk ik.

Achterin stond het heel aardig maar zijn er wat kwetsuren. Brouwers, Kum en Milec zitten in de lappenmand al verwachten ze in ieder geval Brouwers voor de start van de competitie weer terug.

Van Leer is onomstreden in doel en vind ik eigenlijk al te goed voor een club die handhaving als eerste prioriteit heeft.

Met Auassar, van Hyfte en Paulissen hebben we best wat scorend vermogen op het middenveld. En dan heb ik Ajagun nog niet in actie gezien, die lijkt op basis van zijn statistieken en ervaring toch ook een meerwaarde te moeten zijn.

Ik verwacht nauwelijks meer mutaties in de selectie en dat is ook wel eens lekker. Voor van Son zie ik weinig mogelijkheden en die zal nog wel weg mogen. Annistasiou had laten doorschemeren nog graag een vervanger te hebben voor Inceman die zijn contract inleverde maar ik denk dat daar opties genoeg zijn.

Het lijkt een mooie mix van ervaring en talent gekoppeld aan een enthousiaste trainer. Ik hoop dan ook dat we ons dit seizoen makkelijker handhaven dan vorig jaar. En vooral dat er iets meer spektakel is dan afgelopen seizoen. Eindigen met 5 thuisnederlagen op rij kan beter en slechts 34 treffers in een heel seizoen is echt belabberd. Zeker als er daarvan 12 tegen slechts 2 clubs waren.
 

Pascallovic

Well-known member
Auassar en Paulissen scorend vermogen? Die maken er bij elkaar ongeveer 5. Ik heb toch mijn twijfels over Roda JC qua scorend vermogen. Rosheuvel is nooit een effectieve speler geweest en die spitsen ken ik niet. Boysen is volgens mij wel een goeie. Achterin ziet het er stabiel en ervaren uit. Het zal wel plek 13 of 14 worden.
 

Joost

Well-known member
Auassar en Paulissen scorend vermogen? Die maken er bij elkaar ongeveer 5. Ik heb toch mijn twijfels over Roda JC qua scorend vermogen. Rosheuvel is nooit een effectieve speler geweest en die spitsen ken ik niet. Boysen is volgens mij wel een goeie. Achterin ziet het er stabiel en ervaren uit. Het zal wel plek 13 of 14 worden.

Ik denk dat Auassar er dit seizoen wel 5 maakt en bij Paulissen ligt het eraan of hij veel speelminuten krijgt. De puzzelstukjes moeten natuurlijk goed vallen maar wat ik in de voorbereiding gezien heb tot nu toe zit er goed uit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mooie overzichten weer! Ben wel benieuwd naar Anastasiou. Roda heeft toch een ervaren team. Dat kan in de eredivisie ook wat waard zijn.
Ik zie inderdaad niet heel veel scorende spelers, maar wie weet zijn er verrassingen. Die Mytides, Schahin en Boysen ken ik niet.

Vitesse heeft een mooi basisteam. Leerdam ook eindeljjk weer waar hij hoort. Achterin vind ik het toch niet heel sterk. Wel een prachtige aanval.

Nu GT en Zwolle ol? of Mommiej nog even hun teams onder de loep nemen.
 

Joost

Well-known member
Mooie overzichten weer! Ben wel benieuwd naar Anastasiou. Roda heeft toch een ervaren team. Dat kan in de eredivisie ook wat waard zijn.
Ik zie inderdaad niet heel veel scorende spelers, maar wie weet zijn er verrassingen. Die Mytides, Schahin en Boysen ken ik niet.

Mitidis, Boysen en Schahin zal niemand kennen maar dat is denk ik het geval met vrijwel alle spelers die Nederlandse clubs uit het buitenland haalt. Vrijwel niemand had ooit gehoord van Malki, Afonso Alves of Suarez.
 

Mommiej

Well-known member
Paar weken weggeweest, wat ik tot nu toe mee krijg van PEC:

Vd Hart (Begois)

Van Polen (Schenkeveld)
Marcellis (Sandler)
Vd Pavert (Sandler)
Verdonk (Warmerdam)

Saymak (Dekker)
Brama (Hebling)

Ehizibue (Mastour)
Menig (Marinus)
Mokhtar (Thomas)

Achahbar (Nijland)

Dan hebben we aanvallend ook nog Karagounis.

Verder is gezien de voorbereiding tot nu toe er alleen een plan A, namelijk alles voetballend doen. Tegen AA Gent (3-0) ging dat goed. Tegen Panathinaikos en Southampton kwamen ze voetballend wel geteld tot 1 kans in 180 minuten voetbal en mocht het beide keren blij zijn dat het bij 0-4 bleef. Morgen nog tegen Genclerbirligi in eigen stadion wat een kleine verbouwing heeft ondergaan. Aan linkerkant van camera is tribune grotendeels naar beneden toe doorgetrokken met achter het doel onderaan veel staanplaatsen. Capaciteit daardoor nu 13.250 ipv 12.500, uiteindelijk bedoeling om dat komende jaren ook bij andere tribunes te doen waarmee capaciteit richting 15.000 moet gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Al wat gelezen over hoe Mastour het doet? En gaat die het wel pikken om op de bank te worden gezet?
 

Mommiej

Well-known member
Dat laatste is afwachten. Maar basis die ik gaf staat nu ook te spelen in laatste oefenwedstrijd en zal blessures daargelaten ook basis zijn vrijdag. Mastour verder weinig van gezien nog, doordat aanvallend het tegen panathinaikos en southampton helemaal niks was.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bij Feyenoord gaat Berghuis er vandaag bij komen. Daarmee is de selectie in principe rond. Tenzij er zich nog een buitenkansje aan dient, of een van onze spelers toch nog weggekocht wordt.

Hoewel we weinig mutaties hebben gehad, denk ik dat we er veel beter op staan dan vorig seizoen. Toen merkte je dat het zoeken was naar de balans in de selectie. De sfeer was zeker in de voorbereiding en na de winterstop aardig rot. In de huidige selectie is dat compleet anders. Ervaren jongens als Kuyt, Elia, El Ahmadi en Vermeer hebben de 'macht' gegrepen en willen samen vechten om Feyenoord aan nog meer prijzen te helpen. Of dat gaat lukken is maar de vraag. De eerste kans is gisteren alweer verspeeld. We hebben weliswaar een selectie die op papier sterk genoeg is om titelkandidaat te zijn, maar daarnaast hebben we ook nog steeds een trainer die in mijn ogen op veel vlakken (nog) tekort komt. Het is derhalve te hopen dat de spelers zichzelf consequent kunnen blijven motiveren en elke wedstrijd 100% kunnen geven. De eerste helft van gisteren doet me vrezen dat dat een probleem kan gaan worden. Verder is het een enorme aderlating dat Vermeer er tot de winterstop uit ligt. Het is te hopen dat Jones de stabiele keeper is die hij lijkt te zijn, want Hansson kan er niets van.

Feyenoord tot de winterstop.

Jones (Hansson)

Karsdorp (Nieuwkoop)
Botteghin (Van Beek)
Kongolo (Van der Heijden)
Nelom (Woudenberg)

El Ahmadi (Tapia)
Vilhena (Vejinovic)
Kuyt (Gustafson)

Berghuis (Toornstra)
Jorgensen (Kramer)
Elia (Bilal)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vrees zelfs met Berghuis dat we nog te weinig creativiteit in de ploeg hebben en het spel te voorspelbaar is.
 
Bovenaan