De eredivisie 2016-2017; Hoe staan we ervoor?

De Groene Scout

Well-known member
Voor FC Twente blijft het nog altijd een beetje aanmodderen. 'De' opstelling kan eigenlijk nog niet gemaakt worden, aangezien er nog spelers weg willen, kunnen, moeten.

Op basis van de voorbereiding zal het er waarschijnlijk zo uit gaan zien:

Doel: Marsman
(hoewel ook Stevens en Drommel fit zijn en Marsman de eerste poedels al weer gemaakt heeft, lijkt de trainer toch voor hem te kiezen).
Achter: van der Lely / Anderson / Bijen / Trajkovski
Centraal is Katsikas ook weer zo goed als fit en inzetbaar en is de verwachting dat uiteindelijk ook Thesker daar komt te spelen. Anderson zou nog verkocht kunnen worden, is enige interesse voor. Op de back-positie is ter Avest het 1e alternatief.
Midden: Mokotjo / van der Heijden / Ziyech
Eigenlijk ook de enige 3 eredivisie-waardige middenvelders die momenteel inzetbaar zijn. Rest is er niet klaar voor. Ziyech gaat zo goed als zeker nog weg en Mokotjo hoopt daar volgens mij ook nog een beetje op. Slechts huurling Yaw Yeboah zou een plek als aanvallende middenvelder in kunnen vullen, maar die zal nog wel even tijd nodig hebben.
Aanval: Ede / Oosterwijk / Holscher
Huurling Enes ?nal zal zich op korte termijn ook wel in de basis spelen, voorkeur is in de spits, net als Borven, maar die zal ook komend seizoen meer op de bank zitten dan dat hij in het veld staat. Op de vleugel zijn jonge spelers Jensen en De Jager alternatieven.
 

Joost

Well-known member
Als Twente zowel Ziyech als Mokotjo kwijtraakt dan staat er echt een heel mager elftal.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe hoog is de begroting van FC Twente eigenlijk? Dacht dat ze nog steeds de 4e of 5e begroting van Nederland hadden. Dat is met de huidige spelersgroep niet terug te zien en ik ben benieuwd waar het geld dan wel aan wordt uitgegeven. Haal Ziyech en Mokotjo eruit en je hebt een spelersgroep van het niveau Eagles, Sparta en Excelsior die geen begroting van 20+ miljoen hebben.
 

De Groene Scout

Well-known member
Begroting is bijgesteld naar 28 miljoen, daarmee zit je volgens mij nog keurig midden in het linkerrijtje, qua materiaal is middenmoot rechterrijtje maximaal.
 

JMD

Well-known member
De sfeer was zeker in de voorbereiding en na de winterstop aardig rot. In de huidige selectie is dat compleet anders. Ervaren jongens als Kuyt, Elia, El Ahmadi en Vermeer hebben de 'macht' gegrepen en willen samen vechten om Feyenoord aan nog meer prijzen te helpen.
Wie had dan vorig jaar 'de macht'?
 

Nik

Member
Feyenoord tot de winterstop.

Jones (Hansson)

Karsdorp (Nieuwkoop)
Botteghin (Van Beek)
Kongolo (Van der Heijden)
Nelom (Woudenberg)

El Ahmadi (Tapia)
Vilhena (Vejinovic)
Kuyt (Gustafson)

Berghuis (Toornstra)
Jorgensen (Kramer)
Elia (Bilal)

Ik ben benieuwd hoe lang Kuyt nog onomstreden blijft in de basiself. Vind hem op '10' geen uitblinker, terwijl jongens als Vilhena/Gustafson/Toornstra daar juist beter tot hun recht zouden kunnen komen. Ik hoop niet dat Gio Kuyt koste wat het kost iedere wedstrijd laat staan, maar hem ook gewoon durft te wisselen als dat nodig is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd hoe lang Kuyt nog onomstreden blijft in de basiself. Vind hem op '10' geen uitblinker, terwijl jongens als Vilhena/Gustafson/Toornstra daar juist beter tot hun recht zouden kunnen komen. Ik hoop niet dat Gio Kuyt koste wat het kost iedere wedstrijd laat staan, maar hem ook gewoon durft te wisselen als dat nodig is.

Hebben we gisteren toch al kunnen zien? Kuyt verdiende een wissel, maar J?rgensen ging eruit.
 

de waan

Well-known member
Hoe hoog is de begroting van FC Twente eigenlijk? Dacht dat ze nog steeds de 4e of 5e begroting van Nederland hadden. Dat is met de huidige spelersgroep niet terug te zien en ik ben benieuwd waar het geld dan wel aan wordt uitgegeven. Haal Ziyech en Mokotjo eruit en je hebt een spelersgroep van het niveau Eagles, Sparta en Excelsior die geen begroting van 20+ miljoen hebben.

De niet-spelersbegroting zal ook nog wel aan de hoge kant zijn (stadionhuur, financieringslasten e.d.) en er zal aan de schuldenkant (met name het kortlopende deel) ook nog wel wat rechtgetrokken moeten worden, dus daar zal ook wel de nodige cash in gaan zitten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wie is die Trajkovski van Twente?

@SanMark: Voorlopig wel. Heeft alles gespeeld in de voorbereiding.
 

Pascallovic

Well-known member
Wie is die Trajkovski van Twente?

@SanMark: Voorlopig wel. Heeft alles gespeeld in de voorbereiding.
Een linksback die ze hebben gehuurd van de nummer 3 uit de Sloveense competitie. Dat je daar je huurlingen al vandaan moet halen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord had in de Beenhakker een speler uit Hongarije gehuurd. Kennelijk hoort dat bij de situatie waarin Beenhakker in zit.
 

Mommiej

Well-known member
Mokotjo hoopt daar volgens mij ook nog een beetje op.



Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Mokotjo in ieder geval dit seizoen nog bij Twente blijft, aangezien hij juist niet weg wil daar. (vooral vanwege het salaris, elders zal hij niet zoveel kunnen verdienen zonder naar de zandbak of iets dergelijks te gaan wat die niet wil)
 

Berry

New member
Gezien de voorbereiding komt Schwaab bij de eerste elf.
Verder zal Bergwijn er in komen voor Pereiro en als van Ginkel niet komt zal Hendrix een vaste waarde worden.
Locadia kan wel eens het kind van de rekening worden, want Narsingh doet het op rechts gewoon het beste.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan