De eredivisie 2016-2017; Hoe staan we ervoor?

PES5

Administrator
Forumleiding
Nog anderhalve week en dan begint de eredivisie. Hoe staan de clubs ervoor? Met welke opstelling gaan ze spelen? Wie mogen er nog weg? Wie komen er misschien nog bij? Welke spelers vielen op in de voorbereiding en wie zijn er lang geblesseerd? Komen er nog jeugdige talenten door en op wie moeten we absoluut gaan letten? Plaats alles hier in dit topic, zodat we een mooi overzicht krijgen van deteams. Let wel, noem alleen serieuze geruchten voor wat betreft transfers, zodat we het hier overzichtelijk en realistisch houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Bij Ajax valt er nog niet veel over te zeggen qua opstelling. Van de Beek en Dolberg deden het heel aardig afgelopen woensdag, maar zullen normaal gesproken geen vaste basisspelers worden dit seizoen. Met het naderende vertrek van Milik is het ook afwachten welke spits er komt. Davinson Sanchez is klaar in Zuid Amerika waar hij de CL voor Zuid Amerikaanse ploegen heeft gewonnen als basisspeler. Dan moet je wel iets kunnen natuurlijk, maar ja hoe snel weet hij zich aan te passen en in het elftal te spelen. Of wellicht heeft ie nog een maand vakantie nodig. Bij de start van de competitie zijn er bij Ajax voorlopig alleen nog maar vraagtekens.
 

Forza AZ

Well-known member
Bij AZ staat het team wel zo goed als. Weinig wijzigingen ten opzichte van afgelopen seizoen. De plek van Janssen wordt (voorlopig) ingenomen door Weghorst, die het later samen met Friday moet uitvechten voor de spitspositie.
Van Eijden is nieuw in de verdediging en daardoor schuift Stijn Wuytens door naar z'n favoriete plek op het middenveld. Daar vervangt hij Rienstra die nu geblesseerd is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord is wel redelijk duidelijk. Afwachten of er nog een rechtsbuiten komt en of Van Beek zich nog terug in de basis gaat knokken. Als er niet gaat gebeuren, dan ziet het er als volgt uit:

Jones; Karsdorp, Botteghin, Kongolo, Nelom; El Ahmadi, Kuyt, Vilhena; Toornstra, J?rgensen, Elia.

Wat we verder kunnen verwachten? Wellicht Woudenberg die doorbreekt. Verder valt er eigenlijk weinig te verwachten van doorbrekende jeugd. Van Bronckhorst is daar niet fanatiek in en de jeugd die nu bij de selectie zit die is ook nog wat licht.
 

Batigoal

Well-known member
Als ik nu de verschillende selecties in de Eredivisie door neem valt me op dat het gros er bepaald niet op vooruit is gegaan. Nu weet ik ook wel dat er in laatste maand nog veel kan gebeuren, maar ik vind het niveau weer verder achteruit gegaan deze zomer. Clubs als NEC, Excelsior, ADO, Vitesse zijn er per saldo toch op achteruit gegaan. Ik weet niet hoe anderen dat ervaren?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De eredivisie 2016-2017; Hoe staan we ervoor?

Met name Excelsior is kaalgeslagen. NEC is een vreemdelingen legioen, dus geen idee hoe sterk ze zijn.

Feyenoord lijkt sterker te zijn geworden. Ajax en PSV zijn redelijk op peil gebleven en dan zou je ook moeten kunnen doorgroeien. Al hoewel PSV Van Ginkel wel kwijt is.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Met name Excelsior is kaalgeslagen. NEC is een vreemdelingen legioen, dus geen idee hoe sterk ze zijn.

Feyenoord lijkt sterker te zijn geworden. Ajax en PSV zijn redelijk op peil gebleven en dan zou je ook moeten kunnen doorgroeien. Al hoewel PSV Van Ginkel wel kwijt is.

Op dit moment lijkt me PSV weer titelfavoriet, met Ajax en Feyenoord daarachter. AZ als best of the rest heeft in mijn ogen als enige club een overtuigende transferzomer gehad. Maar de rest van de clubs vind ik vrij inwisselbaar qua niveau met wat negatieve uitschieters aan de onderkant van de Eredivisie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op dit moment lijkt me PSV weer titelfavoriet, met Ajax en Feyenoord daarachter. AZ als best of the rest heeft in mijn ogen als enige club een overtuigende transferzomer gehad. Maar de rest van de clubs vind ik vrij inwisselbaar qua niveau met wat negatieve uitschieters aan de onderkant van de Eredivisie.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik verwacht PSV of Ajax kampioen afhankelijk van de competitiestart van Ajax. Feyenoord zou moeiteloos derde moeten kunnen worden, maar AZ kan Feyenoord in de problemen brengen bleek afgelopen seizoen. Feyenoord mist nog steeds scorend vermogen en creativiteit om echt stappen te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Op dit moment lijkt me PSV weer titelfavoriet, met Ajax en Feyenoord daarachter. AZ als best of the rest heeft in mijn ogen als enige club een overtuigende transferzomer gehad. Maar de rest van de clubs vind ik vrij inwisselbaar qua niveau met wat negatieve uitschieters aan de onderkant van de Eredivisie.
We krijgen weer een hoop ploegen die zullen strijden om de onderste 3 plaatsen met Excelsior, Eagles, NEC, Willem II, FC Twente, Sparta, Roda JC en ADO. Dan zit je al bijna in het linkerrijtje.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax kampioen afhankelijk van de competitiestart van Ajax.

5799d61f2777f-ajax_schema.png


Als je naar het competitieschema kijkt heeft Ajax op papier geen al te zwaar programma in het begin, dus ondanks dat je nog het ??n en ander in te vullen en te wennen hebt zou je toch een goeie start moeten kunnen hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan geef ik Ajax een goede kans. Ik vond ze niet verkeerd spelen tegen PAOK. De wellicht Europees wat zwakke verdediging wordt in de eredivisie toch niet echt getest.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan geef ik Ajax een goede kans. Ik vond ze niet verkeerd spelen tegen PAOK. De wellicht Europees wat zwakke verdediging wordt in de eredivisie toch niet echt getest.
Probleem is wel dat de verdediging in de voorbereiding opzichtig heeft lopen blunderen. Dat hebben we ook afgelopen dinsdag gezien. De blunders waren dusdanig dat je daar ook in de Eredivisie niet mee weg komt. We gaan het mee maken. Qua programma mag je na de eerste zeven wedstrijden eigenlijk niet op een achterstand staan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Feyenoord is toch wel een ervaren groep zo. Weinig veranderingen ook.

Bij Heerenveen staat het er ook aardig op. Er gaan nog serieuze geruchten rondom Kobayashi en Jorden Peters en Otigba en Te Vrede zouden mogen vertrekken. Thern is weer fit, Pelle van Amersfoort terug van verhuur en natuurlijk zijn Stijn Schaars en Reza Goochannejhad de aanwinsten.
Streppel kan hieruit kiezen:

Mulder/Van der Steen

Marzo/Schmidt
St Juste/Otigba
Van Aken/Bijker (Peters)
Bijker/Cavlan

SchaarsVd Boomen
Thern/Thorsby
Namli/Van Amersfoort (Kobayashi)

Zeneli/Slagveer
Reza/Veerman
Larsson/Zahovic.

Verder kregen jeugdspelers Michel Vlap en Kik Pierie (15 jaar) minuten in de voorbereiding. Dat zijn wel grote talenten.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik ben benieuwd wat dit Heerenveen kan. Qua namen moet het lukken om top 7 te spelen, al heb je geen scorende spits. Scorend vermogen is denk ik het grootste euvel.
 

JMD

Well-known member
PSV leek een goede voorbereiding te hebben, maar liep een flater op in het laatste duel door met 0-1 van de stadgenoot te verliezen.
Voorlopig zijn we alleen Bruma kwijt van de basiself van vorig jaar, daarvoor is Schwaab gekomen en hadden we die rapper al.

Verder wil PSV Van Ginkel weer voor een jaar halen, maar het hangt van Chelsea af of dat gaat gebeuren, Van Ginkel wil wel.

Ik verwacht ook een titelstrijd tussen PSV en Ajax, maar wel dat Feyenoord langer bijblijft en het gat op het eind niet zo groot is.

Ajax heeft idd op papier een eenvoudig programma aa het begin, wat ze zou kunnen helpen. Maar leiden ze daar al snel puntverlies dan is dat nog erger natuurlijk dan dat ze bv punten zouden verliezen bij AZ ofzo. Hoe gaan de tegenstanders Ajax bestrijden, durven ze te kijken hoe de verdediging van Ajax staat onder Bosz in de wetenschap dat je er dan ook zomaar 6 tegen kan krijgen? Ajax viel me niet tegen dinsdag, zag er goed uit, hadden gewoon met 3/4-1 moeten winnen. Vaak is er onder een nieuwe coach wel een terugslag, ben benieuwd hoe groot die gaat zijn, of misschien blijft ie wel weg.

PSV heeft een zwaarder programma in het begin met o.a. Utrecht en AZ. Het is te hopen dat PSV scherper is dan vorig seizoen aan het begin van het jaar toen het punten verloor bij ADO, Heerenveen en Heracles en zowel het duel met Feyenoord eind augustus als dat met Ajax begin oktober in het teken stond van aanhaken of nu al afhaken. Later in het seizoen pikte PSV dat beter op maar leed het dom puntverlies tegen Roda, Excelsior en Willem II en ontsnapte het aan puntverlies bij De Graafschap. Vooral dus te hopen dat PSV het aantal tegengoals kan verminderen, en het een duel gewoon kan killen.

Ik hoop natuurlijk op PSV als titelwinnaar, maar Ajax onder Bosz is een grote onbekende. Hoe gaat Bosz' idee?n uitpakken? Het zal ongetwijfeld heel spectaculair worden (dat was het bij Vitesse en Heracles ook), maar daar kon je punten verspelen, bij Ajax kan dat niet te vaak.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Daar is PSV ook al.. Ik wachtte er al op. Met welke 18 mannen gaat Cocu het doen JMD? Komen er jeugdspelers door?

En Vitesse? Twente? Roda? Zwolle? Waar blijven de clubwatchers?
 

JMD

Well-known member
Daar is PSV ook al.. Ik wachtte er al op. Met welke 18 mannen gaat Cocu het doen JMD? Komen er jeugdspelers door?
Ik verwacht niet zoveel wijzigingen tov vorig jaar
Zoet
Willems, Schwaab of Isimat, Moreno, Arias
Guardado,Pr?pper, Van Ginkel (hoop ik)
Locadia, Pereiro, De Jong

Bergwijn sowieso doorstromend uit de jeugd (Lestienne was voor 1 jaar gehuurd om die reden, PSV vond het vorig seizoen nog te vroeg voor Berwgijn)
Koch zal ook vaker in de defensie gaan spelen, idem De Wijs.Op het middenveld Rai Vloet

Verder kunnen we op de bank Pasveer, Narsingh, Jozefzoon, Hendrix, Isimat of Schwaab, Bergwijn en Brenet zetten... Dus sowieso een sterke eerste 18 spelers.
 

Joost

Well-known member
Daar is PSV ook al.. Ik wachtte er al op. Met welke 18 mannen gaat Cocu het doen JMD? Komen er jeugdspelers door?

En Vitesse? Twente? Roda? Zwolle? Waar blijven de clubwatchers?
Jij bent schijnbaar heel goed op de hoogte van het vreemdelingenlegioen in Kerkrade dus ga je gang.
 
Bovenaan