F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Prachtig Verstappen voor de camera bij Ziggo Sport. Heeft flink de best erin en laat dat zeer duidelijk blijken.

Wat een domme lul zit er in de studio die niet begrijpt wat Van der Garde een paar keer rustig uitlegt.
 
Laatst bewerkt:

Mommiej

Well-known member
Tost zegt nu dat Toro Rosso Max niet heeft gevraagd binnen te komen en daarom niet klaar stonden, terwijl Max dus al paar ronden binnen wilde komen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed punt. Dat de banden op zijn doet er niet toe. Zolang het team in al haar wijsheid hem niet binnenroept, dan blijft hij maar lekker rondjes rijden. Desnoods de banden kapot.
 

JMD

Well-known member
Knap van Grosjean trouwens. Goede tactiek ook gebruikt, mazzel met de rode vlag (want daarvoor buiten top 10 volgens mij), maar je wordt echt niet zo maar 6e.

Als Manor nog hoop had om niet laatste te worden (omdat Haas dat zou worden) dan is dat na de eerste GP al voorbij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Payback voor Singapore, kan niet anders.

Heeft wel goed zijn punt gemaakt. Eindeloos lang achter Palmer gehangen, nul uitzicht op meer dan de negende plaats en een snellere teamgenoot zijn serieuze kansen op een betere klassering stuk gereden. Maar alle credits. Sainz heeft toch maar mooi twee punten binnen gereden.
 

Janssen

Well-known member
Hij had natuurlijk ook - net als Sainz deed - radio kunnen zeggen dat hij naar binnen kwam.

Max had ff moeten bellen maar dat lulverhaal van Tost moeten we sowieso een korreltje zout nemen, die wil de lieve vrede bewaren natuurlijk.

Bij een gelijke bandenstrategie stopt de voorste auto als eerste, klaar.
 

Janssen

Well-known member
Heeft wel goed zijn punt gemaakt. Eindeloos lang achter Palmer gehangen, nul uitzicht op meer dan de negende plaats en een snellere teamgenoot zijn serieuze kansen op een betere klassering stuk gereden. Maar alle credits. Sainz heeft toch maar mooi twee punten binnen gereden.

Hoevaak heeft hij zich verremd? 10 keer? 15 keer?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Max had ff moeten bellen maar dat lulverhaal van Tost moeten we sowieso een korreltje zout nemen, die wil de lieve vrede bewaren natuurlijk.

Bij een gelijke bandenstrategie stopt de voorste auto als eerste, klaar.

Duidelijk verhaal ook van Van der Garde bij Ziggo Sport. Dat je als Torro Rosso na zo'n begin genoegen moet nemen met slechts drie punten zonder technische mankementen, dan heb je het heel slecht gedaan.

Hoevaak heeft hij zich verremd? 10 keer? 15 keer?

Per ronde? Zoiets.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Op het oog heeft Ferrari het gat naar Mercedes aardig weten te dichten. Als ze nu de tactiek wat verbeteren, dan zal het dit seizoen een stuk leuker (spannender) zijn dan vorig jaar.

Toro Rosso maakt natuurlijk een gigantische blunder door Max en Saniz pas een paar rondjes n? de herstart naar de Medium-banden te laten gaan en om niet te wisselen tijdens de rode-vlag-situatie, zoals minstens de helft van het veld. Als ze dat hadden gedaan waren ze minimaal 5e (Max) en 6e (Sainz) geworden.

Maar ik ben in ieder geval blij met de snelheid die de auto van Max heeft, zelfs met een kapotte voorvleugel reed hij in de laatste paar ronden 1,5-2 seconden per ronde sneller dan iedereen vanaf plaats 6
 

Ivanhoe

Active member
Max heeft gewoon zijn eigen race verkloot, zoveel is wel duidelijk nu. Verhaal van Tost is volkomen logisch en verklaart ook waarom het team niet klaar was voor Max. Verneukeratieve is dat die radioopnames met vertraging worden uitgezonden, dus we horen Sainz zeggen dat het niet langer zo kan met die banden en twee bochten later rijdt ie de pit in, maar zo werkt het natuurlijk niet. Alles stond gewoon klaar voor Sainz (banden zijn allemaal van barcodes voorzien dus dat zijn niet de banden geweest die voor Max bedoeld waren in ieder geval).

Max merkt vervolgens dat Sainz gepit heeft, is over de zeik want hij wilde als leidende auto de undercut hebben en pit vervolgens zelf, waarschijnlijk te laat aangekondigd of in ieder geval niet goed afgestemd met het team, want ze stonden nog niet klaar, waardoor hij dik 6 seconden verliest. Vervolgens komt ie achter Sainz terecht in plaats van net voor of net achter Grosjean op P6, raakt gefrustreerd en verwacht dan een swap met Sainz, die volgens Max niet snel genoeg langs Palmer komt. Inhalen is sowieso niet eenvoudig op Albert Park, dat zag je wel aan Hamilton die zowel Max als Sainz vrij makkelijk achter zich hielden.

Kortom: leermomentje voor Max, verloor even het hoofd na wat tegenslag en sloeg wat door in zijn reactie richting het team, zal zich niet of onvoldoende beseft hebben dat dat wereldwijd live zou worden uitgezonden en breed uitgemeten in de pers natuurlijk.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Max heeft gewoon zijn eigen race verkloot, zoveel is wel duidelijk nu. Verhaal van Tost is volkomen logisch en verklaart ook waarom het team niet klaar was voor Max. Verneukeratieve is dat die radioopnames met vertraging worden uitgezonden, dus we horen Sainz zeggen dat het niet langer zo kan met die banden en twee bochten later rijdt ie de pit in, maar zo werkt het natuurlijk niet. Alles stond gewoon klaar voor Sainz (banden zijn allemaal van barcodes voorzien dus dat zijn niet de banden geweest die voor Max bedoeld waren in ieder geval).

Max merkt vervolgens dat Sainz gepit heeft, is over de zeik want hij wilde als leidende auto de undercut hebben en pit vervolgens zelf, waarschijnlijk te laat aangekondigd of in ieder geval niet goed afgestemd met het team, want ze stonden nog niet klaar, waardoor hij dik 6 seconden verliest. Vervolgens komt ie achter Sainz terecht in plaats van net voor of net achter Grosjean op P6, raakt gefrustreerd en verwacht dan een swap met Sainz, die volgens Max niet snel genoeg langs Palmer komt. Inhalen is sowieso niet eenvoudig op Albert Park, dat zag je wel aan Hamilton die zowel Max als Sainz vrij makkelijk achter zich hielden.

Kortom: leermomentje voor Max, verloor even het hoofd na wat tegenslag en sloeg wat door in zijn reactie richting het team, zal zich niet of onvoldoende beseft hebben dat dat wereldwijd live zou worden uitgezonden en breed uitgemeten in de pers natuurlijk.
Dat is inderdaad hoe het fout ging op de baan, maar dat is alleen het verschil tussen n?t v??r of n?t achter Sainz terugkomen op de baan (op dat moment op positie 11/12).
Er zijn echter teams geweest die hun rijders onder rood in de pitsstraat van banden hebben laten wisselen naar de Medium-compound. Als Toro Rosso dit op dat moment had gedaan en niet 5 rondjes na de herstart, dan had deze hele situatie zich niet voorgedaan en waren ze 5e en 6e geworden in plaats van 9e en 10e. Dus wat mij betreft is dit een dikke blunder van het team.
 

Ivanhoe

Active member
Max zijn 'kritiek' via de boordradio ging niet over de strategie van het team, zijn reactie kwam gewoon voort uit frustratie, maar de situatie waar hij in zat had hij volledig aan zich zelf te danken. Voor wat betreft de strategie, tja, beetje makkelijk om achteraf te oordelen dat het team daar heeft geblunderd, ook Vettel gaf achteraf toe dat hij beter de Hamilton strategie had kunnen kiezen (gelijk naar medium na de super softs), maar vergeet niet dat Hamilton ook pas van stategie veranderde toen hij door Max werd opgehouden (zo lastig is inhalen dus op Albert Park). Max zat op een vergelijkbare stategie als Vettel en Ricciardo, dus zo'n blunder van het team was het niet, het is in deze fase van het seizoen gewoon nog lastig om te voorspellen hoe de auto met de verschillende compounds omgaat.

Toro Rosso had vooral pech dat zowel Grosjean, Hulkenberg als Bottas (P6, 7 en 8) slechts 2 stints reden, waarbij Grosjean ook nog eens zijn pitstop onder de rode vlag kon doen. Goede strategische keuze? Wellicht, het feit dat het ongeveer 50/50 verdeeld was qua strategie keuze, geeft aan dat er ook een hoop geluk bij kwam kijken. Achteraf is het altijd makkelijk oordelen.

Ik heb me in ieder geval een beetje geergerd aan het gedrag van Max, snap dat het voortkomt uit een enorme drang om te winnen, maar hij moet ook leren om wat kalmer met tegenslagen om te gaan en vooral niet te veel op zijn vader gaan lijken die in dit soort situaties veel te hotheaded was. Max verloor een keer bijna zijn auto door overstuur en heeft ontzettend veel mazzel gehad dat hij geen penalty heeft gekregen voor zijn touche met Sainz, want een schorsing ligt op de loer tot Monaco.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fuck, die schorsing ligt inderdaad ook nog op de loer. Verder was Max inderdaad een paar keer uit de controle. Waar zijn kracht juist is de beheersing.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
1868716.0036.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan