Max zijn 'kritiek' via de boordradio ging niet over de strategie van het team, zijn reactie kwam gewoon voort uit frustratie, maar de situatie waar hij in zat had hij volledig aan zich zelf te danken. Voor wat betreft de strategie, tja, beetje makkelijk om achteraf te oordelen dat het team daar heeft geblunderd, ook Vettel gaf achteraf toe dat hij beter de Hamilton strategie had kunnen kiezen (gelijk naar medium na de super softs), maar vergeet niet dat Hamilton ook pas van stategie veranderde toen hij door Max werd opgehouden (zo lastig is inhalen dus op Albert Park). Max zat op een vergelijkbare stategie als Vettel en Ricciardo, dus zo'n blunder van het team was het niet, het is in deze fase van het seizoen gewoon nog lastig om te voorspellen hoe de auto met de verschillende compounds omgaat.
Toro Rosso had vooral pech dat zowel Grosjean, Hulkenberg als Bottas (P6, 7 en 8) slechts 2 stints reden, waarbij Grosjean ook nog eens zijn pitstop onder de rode vlag kon doen. Goede strategische keuze? Wellicht, het feit dat het ongeveer 50/50 verdeeld was qua strategie keuze, geeft aan dat er ook een hoop geluk bij kwam kijken. Achteraf is het altijd makkelijk oordelen.
Ik heb me in ieder geval een beetje geergerd aan het gedrag van Max, snap dat het voortkomt uit een enorme drang om te winnen, maar hij moet ook leren om wat kalmer met tegenslagen om te gaan en vooral niet te veel op zijn vader gaan lijken die in dit soort situaties veel te hotheaded was. Max verloor een keer bijna zijn auto door overstuur en heeft ontzettend veel mazzel gehad dat hij geen penalty heeft gekregen voor zijn touche met Sainz, want een schorsing ligt op de loer tot Monaco.