De Boeren en het stikstofgedoe

Wat zijn de oplossing tegen stikstof?


  • Totaal aantal stemmers
    20

JMD

Well-known member
Ik zie ook niet echt het compromis voor mij. Er zal iets moeten gebeuren en de boeren willen dat er niets gebeurd.
Dat laatste is absoluut niet waar. Ze willen niet dat er gebeurt wat het kabinet voorstelt, dat is heel wat anders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is absoluut niet waar. Ze willen niet dat er gebeurt wat het kabinet voorstelt, dat is heel wat anders.

Het zullen dan wellicht de schreeuwers zijn, maar ik zie vooral dan men van het gehele stikstofbeleid af wil.

Ook lekker dat ze de boten van de Waddeneilanden blokkeren.
 

JMD

Well-known member
Zijn een hoop boeren die geen kip of koe minder willen.
Er zijn er zeker een aantal ja, maar denk dat het aantal dat geen kip of koe minder wil echt wel meevalt als er een fatsoenlijke regeling ipv onteigening tegenover staat... Ja, je zal idd een aantal hardliners houden die helemaal niet willen veranderen, dat klopt. Maar er zijn ook zat boeren die wel willen aanpassen.
 

De Wolf

Well-known member
Er zijn er zeker een aantal ja, maar denk dat het aantal dat geen kip of koe minder wil echt wel meevalt als er een fatsoenlijke regeling ipv onteigening tegenover staat... Ja, je zal idd een aantal hardliners houden die helemaal niet willen veranderen, dat klopt. Maar er zijn ook zat boeren die wel willen aanpassen.
Ik ben van mening dat we meer de biologische kant op moeten gaan. Echt veel duurder zal het ook niet worden. De kip van mijn (biologische )poelier valt qua prijs nog wel mee en het smaakt ook stukken beter dan de AH waar ze water injecteren.
 

De Wolf

Well-known member
Valt op dat de boeren het in Zuid-Holland en beneden de rivieren het rustig aan doen. Die Groningse boeren doen ook weinig behalve een brug blokkeren.

Knipsel.JPG
 

Joost

Well-known member
Ik ben dit weekend in Friesland geweest en zag op weg en daar allerlei spandoeken maar hier in de buurt vrijwel niets.
 

Batigoal

Well-known member
En ik ben afgelopen week op vakantie geweest in Drenthe en heb zelfs nog met boeren erover gepraat! Dan komt het erg dichtbij.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb regelmatig in een stadion gezeten waar mensen “boeren die geven nooit op” zongen. 😧
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ging vrijdag bier drinken in Alkmaar en vanuit de trein zag ik zo’n boeren protestvlag.
 

erka

Well-known member
Sja, Groningse boeren hebben wel wat anders aan hun hoofd dan de ver-weg stikstof problematiek. Hoe zorg ik dat de boerderij niet instort bijvoorbeeld.
 
Bovenaan