De Bewegers
Even aan mijn vader gevraagd. Als je zes minuten per kilometer wil lopen, moet je op een langzamer tempo trainen. Wat ik al zei is dat je voor duurvermogen sowieso eigenlijk op een lagere hardslag moet trainen. Verder de Phanos marathon trainingslopen dus in de gaten houden. Die hebben de trainingstempo's voor de tijd die je moet lopen. Ook zullen er genoeg trainingschema's op internet staan.
Overigens vandaag de 14.5 km dus gelopen. Dat ging eigenlijk best prima. Ruim onder de vijf minuten per kilometer en ruim sneller dan gisteren. Zelfs nog delen 4.30 per kilometer gelopen. Het vervelendste klim gebeuren zat in het begin. De Loenermarkt zelf ging mij beter af. Sowieso leek het klimmen en dalen beter te gaan dan de eerste dag.
Morgen een 8.4 km tijdsloop. Om tien uur begint de start en de laatste van de 100 km start dan, dertig seconde later de nummer enalaatst etc. Daarna de laatste van de 60 km, dertig seconde later de nummer enalaatst etc. Ik heb de eerste twee dagen wel goed gelopen, dus ik sta ongeveer op 1/3 van het deelnemersveld van de 60 km en start pas om kwart over elf. Daarna snel met de auto richting camping om te douchen en dan krijg ik een lift naar het station om op de trein richting Kuip te stappen. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Je ziet relatief weinig voor je lopen en het is verleidelijk om het gat van dertig seconde op je voorganger snel dicht te lopen, maar dan blaas je je op. Je zal grotendeels in je eentje lopen en dan is op een hoog tempo lopen weer ietsje lastiger. Daarnaast een hoop klimmetjes, afdalingen en bochten. Ook het kortste herstel tussen de etappes in. De benen voelen wel zwaarder en meer belast dan gisteravond. Het zou al mooi zijn als ik rond de vijf minuten per kilometer blijf.