De Bewegers

?

?uti

Guest
Vandaag weer een stukje wezen knallen. Direct begonnen met tempo rijden.
Een mooie afstand kunnen rijden binnen 2 uurtjes, gemiddelde snelheid 27,58 km/h.
Best tevreden mee natuurlijk.

Helaas wel wat problemen met de gps en endomondo (direct de laatste keer dat ik het gebruikt heb, ik ga Strava wel een keer proberen)
Endomondo heeft op ??n of andere manier het onderstaande niet geregistreerd. Mijn Mio Cyclo gelukkig wel zoals jullie zien.

yF2BSuqL.png


Op het eindpunt van bovenstaande kaart had ik flink de pest in omdat Endomondo het niet goed gedaan had.

Ik had vervolgens helemaal geen motivatie meer om nog stevig door te trappen en voor mijn gevoel zakte mijn gemiddelde tempo dan ook aardig.
Via Vries, Norg, E?n, Haulerwijk ben ik naar Bakkeveen gereden, daar Endomondo nog eens aan gedrukt.
En ondanks dat ik niet echt meer de motivatie had om door te trappen heb ik het toch nog met gemiddeld 24,6 gedaan.

VbFwZAiI.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb zelf een TomTom Sports Run horloge die bevalt uitstekend. Je hebt ook een multisport versie. Wellicht is dat wat voor jou. Wel eenmalig een investering, maar ik heb er nog geen moment spijt van.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Strava, geloof me. Zeer uitgebreide app met segmentranglijsten die motiverend werken.
Ik sta nu bijvoorbeeld met mijn PR op MTB Zeist binnen de top 100.
Uiteraard is wel een goede gps-verbinding vereist. Midden op de Veluwe mis ik ook wel eens een stuk.
Met hardlopen gebruik ik overigens Runkeeper. Ook al zo'n aanrader.
 
?

?uti

Guest
Endomondo was eigenlijk altijd prima, totdat ik enkele dagen geleden een systeemupdate heb gehad. Nu werkt het slecht. Volgende ritje is voor Strava, we gaan het zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tom Tom Sports kan je ook op al die apps koppelen.

Een sporthorloge met hardlopen is voor mij wel essentieel. Ik heb te weinig gevoel voor tempo om passief mijn tempo in de gaten te houden. Ik loop nu zeker in wedstrijden bijzonder regelmatig als ik niet op een vervalschema loop. Dat was met mijn iPhone lopen in combinatie met de Nike app wel andere koek. Met mijn oude horloge liep ik vaak op hartslag, daar moest je dan wel een band voor dragen. Nu kan ik gewoon op snelheid of hartslag of nog een aantal varianten lopen. Je kan voor een bepaalde tijd lopen of tegen een eerdere wedstrijd die je hebt gelopen. Hartslagmeter zit gewoon in je horloge zelf. In mijn vorige hardloopleven heb ik mij twee keer kapot gelopen op de halve marathon door te hard te starten. Dat zou me nu niet op die manier overkomen. Je kan hard starten wat je wel of niet gaat volhouden of hard starten wat je nooit kan volhouden. Ik begon mijn halve marathon dus op mijn tien kilometer tempo van destijds. Rond de 4.10 per kilometer.
 

Jozsef

New member
Wat een prachtige middag! :duim:

5p0ql4.jpg


De route volgt de wandelpaden regelmatig. Daarnaast wijkt het af naar ruigere stukken, zoals een singletrack met diepe kuilen dwars door een veld varens. Het gebied is voor Nederlandse begrippen erg heuvelachtig. De beklimmingen en afdalingen in deze route vari?ren sterk. Soms gaat het zeer geleidelijk omlaag of omhoog, soms zeer steil, soms bochtig en dan weer kaarsrecht. Ook zijn er grote gedeeltes dwars over de heide om vervolgens weer in het bos te verdwijnen. Al met al is het een pittige route, met veel klimmetjes, scherpe bochten, maar ook lange vlakke stukken. Van Velp tot Eerbeek is de route uitdagend door de vele hoogteverschillen. In het noorden kronkelt de route over de Loenermark waar je van vergezichten kunt genieten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In het noordelijke deel van jouw route over de Loenermark mag ik volgende week zaterdag 14,6 kilometer gaan hardlopen. Dan heb ik al 17,1 kilometer in de benen van de vrijdag.

Het was vandaag sowieso lekker weer om te sporten. Ik ben het Amsterdamse Bos rond gerend. Zoveel mogelijk de grind en bospaden gepakt. Uiteindelijk 24 kilometer hardgelopen. Focus was vandaag op duurvermogen trainen in een bosrijke omgeving. Dat is wel aardig gelukt. 72% in de hartslagzone duurvermogen, 4% er boven en de rest van de tijd eronder. Komende zondag 14,5 kilometer tijdens een wedstrijd waar ik vermoed dat het ook niet echt vlak zal zijn en veelal op keien. Maandag eventueel nog een aantal keer de heuvel op en af in het Amsterdamse Bos. Woensdagavond rustig aan weer het wekelijkse 10 kilometer Wijkenloopje in Hoorn doen. Dan begint volgende week vrijdagavond het vier dagen hardlopen op rij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmorgen de 14,5 km in 1.09.45 afgelegd. Ruim onder de vijf minuten per kilometer en zelfs nog een flinke eindsprint op de laatste paar honderd meter. Eerste drie ronde gingen wel prima, de laatste was op karakter. Ik voelde toch wel dat ik vrijdag 24 kilometer had hardgelopen. Het parcours was onwijs smal en druk, dus het was lastig om tempo te maken in het begin. Na twee rondes was het lekker rustig op het parcours, de meeste lopers gingen gelukkig niet verder dan 7 km. Veel heuveltjes, bruggetjes en bochten. De heuveltjes gingen mij nog niet lekker genoeg. Als mijn benen morgen een beetje goed zijn pak ik de fiets richting Amsterdamse Bos om de heuvel een aantal keer op en af te gaan.
 

SanMark.

Well-known member
Vanmorgen de 14,5 km in 1.09.45 afgelegd. Ruim onder de vijf minuten per kilometer en zelfs nog een flinke eindsprint op de laatste paar honderd meter. Eerste drie ronde gingen wel prima, de laatste was op karakter. Ik voelde toch wel dat ik vrijdag 24 kilometer had hardgelopen. Het parcours was onwijs smal en druk, dus het was lastig om tempo te maken in het begin. Na twee rondes was het lekker rustig op het parcours, de meeste lopers gingen gelukkig niet verder dan 7 km. Veel heuveltjes, bruggetjes en bochten. De heuveltjes gingen mij nog niet lekker genoeg. Als mijn benen morgen een beetje goed zijn pak ik de fiets richting Amsterdamse Bos om de heuvel een aantal keer op en af te gaan.


Goed bezig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dank.

Toch nog even naar het Amsterdamse Bos gefietst. Normaal ga ik altijd hardlopend heen en dan zit je heen en terug al aan vijf kilometer. Nu mijn fietst geparkeerd bij de kluisjes en daarna richting de heuvel. Pak je heen en terug ook alweer vier kilometer. Dus maar goed dat ik niet van huis uit ben gaan hardlopen. Uiteindelijk vijf keer de heuvel gepakt. Toch een paard honderd meter achter elkaar klimmen. Daarna weer rustig terug richting huis. Rust is ook belangrijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gisteren weer 110 km. Woensdag een keer of 20 het kopje van Bloemendaal pakken om weer wat hoogtemeters te krijgen.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Lekker bezig, mannen. Klimmen is idd lastig hier in 't westen. Ik pak nog wel eens een aantal keer de Brienenoord, en ben dan zeker niet de enige.
Zoals afgelopen vrijdag weer rondom de Posbank, echt fantastisch en gewoon bijna 500 hoogtemeters gepakt. Je moet er echter wel een dik uur (en terug) voor rijden.
 

Hankie

Well-known member
Lekker bezig, mannen. Klimmen is idd lastig hier in 't westen. Ik pak nog wel eens een aantal keer de Brienenoord, en ben dan zeker niet de enige.
Zoals afgelopen vrijdag weer rondom de Posbank, echt fantastisch en gewoon bijna 500 hoogtemeters gepakt. Je moet er echter wel een dik uur (en terug) voor rijden.

En bergschenhoek dan?
 
Bovenaan