De Bewegers

PES5

Administrator
Forumleiding
Veel plezier Zūti. Heb je die tocht al eens eerder gereden? Ik hoop dat het weer meezit en dat de wind gunstig is.
 
?

?uti

Guest
Veel plezier Zūti. Heb je die tocht al eens eerder gereden? Ik hoop dat het weer meezit en dat de wind gunstig is.

Het gaat de eerste keer worden, hij stond al 3 jaar op de planning maar voorgaande jaren was ik steeds te laat voor het inschrijven, dit jaar ook, maar via het vraag en aanbod systeem van de elfstedenorganisatie heb ik een startbewijs over kunnen nemen van iemand.

Nu inderdaad hopen op goed weer en overwegend gunstige wind. Streven is om net binnen 9 uren de finish te halen. Dat zal nog lastig genoeg worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zowat het dubbel van wat je in die vijf uur hebt gefietst. Dat is de fietstijd dan exclusief pauzes mag ik hopen? Knap hoor dat je in een dagje gewoon even Friesland door crost. Ik zal aan je denken als ik maandagmorgen aan de laatste twintig kilometer hardlopen begin.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Žuti;9449 zei:
Het gaat de eerste keer worden, hij stond al 3 jaar op de planning maar voorgaande jaren was ik steeds te laat voor het inschrijven, dit jaar ook, maar via het vraag en aanbod systeem van de elfstedenorganisatie heb ik een startbewijs over kunnen nemen van iemand.

Nu inderdaad hopen op goed weer en overwegend gunstige wind. Streven is om net binnen 9 uren de finish te halen. Dat zal nog lastig genoeg worden.

Dat zou wel heel netjes zijn. In welke groep start je? Ik heb de tocht inmiddels 7 keer gefietst. 4 keer met wat training in de benen, 1 keer met veel te weinig en 2 keer met alleen banden oppompen en ketting testen. Die eerste 4 keren had ik er zelf wel meer plezier van, omdat het toen makkelijker ging.

Vergeet ook vooral niet van de sfeer te genieten. Het blijft een bijzonder evenement, met overal veel gezelligheid, muziek etc.

Wij deden er zelf altijd wat langer over, omdat we nogal wat kennissen langs de route hadden wonen. Koffie en gebak in Dokkum, Macaroni en soep in Bolsward, later nog een stop in Gaasterland, bij Oudemirdum.
 

Eef de Kip

Well-known member
Pff, 235 km. Eind van de maand doe ik de 135 bij Limburgs mooiste. Komt nog 2 keer 10 bij van het huisje waar we zitten naar start en finish maar 155 vind ik wel ff prima.
Aan de andere kant zitten er wel bijna 1600 hoogtemeters in dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.
 
Laatst bewerkt:

Eresd?g?

Banned
Vrienden van me doen ook Limburgs mooiste. Ik zou in eerste instantie meedoen, 70 km (ben een mietje, ik weet 't), maar het kwam toch niet goed uit. Schijnt wel hele mooie route te zijn!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Pff, 235 km. Eind van de maand doe ik de 135 bij Limburgs mooiste. Komt nog 2 keer 10 bij van het huisje waar we zitten naar start en finish maar 155 vind ik wel ff prima.
Aan de andere kant zitten er wel bijna 1600 hoogtemeters in dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Dat zijn wel hele andere omstandigheden. Het tochtige, maar aardig vlakke Friesland of het heuvelachtige Limburg. Hoe lang doe je daar dan ongeveer over?
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat zijn wel hele andere omstandigheden. Het tochtige, maar aardig vlakke Friesland of het heuvelachtige Limburg. Hoe lang doe je daar dan ongeveer over?

Vorig jaar gemiddeld 23 per uur maar we waren met z'n achten en hebben toen wel veel op elkaar moeten wachten. Verder heb je 3 rustpunten waar je op je gemak ff wat drinkt en eet dus geloof dat we in de ochtend om 8 uur vertrokken en een uur of half 4 aan kwamen.
Mn deze http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Eyserbosweg.php was een nekkebreker.
 
?

?uti

Guest
Pff, 235 km. Eind van de maand doe ik de 135 bij Limburgs mooiste. Komt nog 2 keer 10 bij van het huisje waar we zitten naar start en finish maar 155 vind ik wel ff prima.
Aan de andere kant zitten er wel bijna 1600 hoogtemeters in dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Is ook niet niks hoor, zeker met die hoogtemeters er nog bij. Gaat een flinke kuitenbijter worden denk ik. Als je de heuvels de baas bent dan is dat wel een mooie voldoening. Lijkt me een mooie tocht, Limburgs mooiste.
 
?

?uti

Guest
Dat zou wel heel netjes zijn. In welke groep start je? Ik heb de tocht inmiddels 7 keer gefietst. 4 keer met wat training in de benen, 1 keer met veel te weinig en 2 keer met alleen banden oppompen en ketting testen. Die eerste 4 keren had ik er zelf wel meer plezier van, omdat het toen makkelijker ging.

Vergeet ook vooral niet van de sfeer te genieten. Het blijft een bijzonder evenement, met overal veel gezelligheid, muziek etc.

Wij deden er zelf altijd wat langer over, omdat we nogal wat kennissen langs de route hadden wonen. Koffie en gebak in Dokkum, Macaroni en soep in Bolsward, later nog een stop in Gaasterland, bij Oudemirdum.


Volgens mij groep 18, dat is rond 07.15 uur starten......niet heel vroeg dus. Ruim 2 uur later dan de eerste mensen, zoveel mensen voor je op de route zal het tempo ook niet echt ten goede komen vrees ik. Nou ja, hoofddoel is natuurlijk plezier hebben en de tocht volbrengen, finishen binnen 9 uren is meer een subdoel, de omstandigheden moeten uitwijzen of dat ?berhaupt haalbaar is. Ik ben overigens niet van plan om hier en daar nog even een stop te maken bij bekenden. Ik moet wel in een bepaald ritme blijven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Žuti;9896 zei:
Volgens mij groep 18, dat is rond 07.15 uur starten......niet heel vroeg dus. Ruim 2 uur later dan de eerste mensen, zoveel mensen voor je op de route zal het tempo ook niet echt ten goede komen vrees ik.

Hoeveel mensen doen er aan mee dan? Bij LM was ik daar ook bang voor, de drukte, maar ondanks 18000 man heb ik hele stukken gefietst waar je gewoon de hele weg voor jezelf had.
 

Jozsef

New member
Leuk on te zien hoe verslavend sporten is. Ik herken dat wel.
Vooral sinds ik ben gestopt met roken is 't bal. Nu alweer zin in vanavond (lopen) en vrijdag (mtb heuvelrug).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ok, dan zal het met drukte toch wel meevallen als er stapsgewijs gestart wordt? Of heb je dan bij rustpunten dat er geen doorkomen aan is?

Bepaalde stukken is het wel erg druk hoor. Smalle fietspaden en zeker vanaf Oudemirdum wordt het goed scherp blijven, want dan worden mensen moe en letten ze vaak minder goed op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Max, komende woensdag Alkmaar City Run, 10 km.

Ja klopt. Ik hoop m binnen 50 minuten te lopen.

Nog gelukt?

De Wijkenloop was 9.75 km die ik in 47.09 heb gedaan. Eerste stuk moet je over een smal parkpad en de rest over fietspaden als je dan achteraan start dan duurt het even voordat je normaal kan hardlopen. De eerste kilometer in 5.31, de tweede in 5.06, de rest in een tempo van 4.34-4.49. Er zat eindelijk weer eens een beetje een tempo in. Nu is de focus nog steeds duurvermogen nu ik over ruim een week 60 kilometer in vier dagen moet hardlopen, maar straks wil ik toch aan mijn snelheid gaan werken. Wie weet is het moment aangebroken om mij weer bij een hardloopvereniging aan te sluiten. Voor snelheid trainen is dat toch de makkelijkste manier. Wie weet dat ik dan weer een beetje naar de tijden uit mijn vorige hardloopleven ga.
 
Bovenaan