Vanmorgen de laatste afstand gelopen. Een ruime twintig kilometer. De eerste drie kilometer vlak over asfalt. Daarna over zand en stenen lange klimmen en af en toe dalen tot en met 13,5 km. Vervolgens werd het wat vlakker, maar met vernijnige korte stijle klimmetje. Weer onder de vijf minuten per kilometer gelopen. De klimmetjes echt aangevallen. Gedurende die tien kilometer ben ik niet ingehaald en heb ik een hoop lopers ingehaald. Daarna werd het met name rond kilometer vijftien echt tandvlees bijten. Last van mijn knie en de bovenbenen en kuiten begonnen te verkrampen. Toch grotendeels tempo kunnen houden. Uiteindelijk op 1:38:10 uitgekomen. Dat is redelijk dicht tegen mijn PR tempo aan op de halve marathon. Dat als slot na vier dagen hardlopen daar was ik erg blij mee. Uiteindelijk 4:51:16 gelopen over 60,29 km hardlopen. Op 26 april had ik nog een 10 km gelopen in 50:56 en daar moest ik anderhalve week van herstellen. Van 6 mei tot en met 20 mei werkelijk snoeihard getraind en dan is het heerlijk dat het dan ook zich uitbetaald. Op het moment van inschrijven geloofde ik dat ik hooguit drie afstanden zou gaan lopen, voor aanvang had ik goede hoop om binnen 5:15 tot 5:30 de afstanden uit te lopen en dan ruim binnen de vijf uur finishen.