De Bewegers

Jozsef

New member
?uti; zei:
Mooie afstand. Is het qua omgeving wat een mooi rondje daar? Ik wil ook nog een paar windrijke routes rijden deze zomer.

a6fb51957781e7a4449f8b38c32aa9d7.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Ik train ook zelden volgens het boekje. Meestal ook maar marginaal onder wedstrijdtempo.

Vanmorgen de derde etappe gelopen. Een tijdsloop van 8.4 km. Ik had de pech dat degene voor me was uitgevallen waardoor er een minuut tussen degene voor mij zat bij het starten. Geen richtpunt en goed communiceren met de wegwijzers welke kant op. Na vier kilometer gelukkig eindelijk iemand in zicht. Maar het is wel zwaar als je zelf het tempo moet maken en houden terwijl je gevoelsmatig alleen loopt in het bos. Uiteindelijk weer sneller per kilometer dan de dag ervoor. Dus dik tevreden. Morgen het slotstuk. Een ruime twintig kilometer van Vaassen naar Apeldoorn. Zoals ik er nu voorsta wil ik de zestig binnen de vijf uur gaan lopen. Gezien de eerste drie etappes kan ik vijf minuten per kilometer proberen aan te houden en heb ik nog wat ruimte voor herstel. Wel een leuk evenement. Gezellig met een aantal bekenden op de camping en al die etappes lopen geeft je een beetje een Tour de France gevoel. In treintjes klimmen en soms eenzaam klimmen. Alle deelnemers bij iedere start en finish weer tegenkomen. Echt gezellig allemaal. Daarnaast gaat het werkelijk boven alle verwachtingen goed.

Snel de douche onder gegaan en nu stap ik op de trein richting Rotterdam. Via een actie had ik gelukkig nog een overgangkaartje voor de eerste klasse, dus beentjes kunnen gestrekt. Ik was gelukkig op tijd op het station om de beentjes te strekken. Als de NS haar werk goed doet, dan ben ik ergens tussen drie en kwart over drie bij De Kuip.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Als de NS haar werk goed doet, dan ben ik ergens tussen drie en kwart over drie bij De Kuip.

Gezien jouw ervaringen met de NS zou ik zeggen: Het is voor jou te hopen dat er verlenging komt :football2:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gezien jouw ervaringen met de NS zou ik zeggen: Het is voor jou te hopen dat er verlenging komt :football2:

Ik heb mijn portie wel gehad ja. So far so good. Een cross spoor overstap op Amersfoort van drie minuten net achter de rug.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmorgen de laatste afstand gelopen. Een ruime twintig kilometer. De eerste drie kilometer vlak over asfalt. Daarna over zand en stenen lange klimmen en af en toe dalen tot en met 13,5 km. Vervolgens werd het wat vlakker, maar met vernijnige korte stijle klimmetje. Weer onder de vijf minuten per kilometer gelopen. De klimmetjes echt aangevallen. Gedurende die tien kilometer ben ik niet ingehaald en heb ik een hoop lopers ingehaald. Daarna werd het met name rond kilometer vijftien echt tandvlees bijten. Last van mijn knie en de bovenbenen en kuiten begonnen te verkrampen. Toch grotendeels tempo kunnen houden. Uiteindelijk op 1:38:10 uitgekomen. Dat is redelijk dicht tegen mijn PR tempo aan op de halve marathon. Dat als slot na vier dagen hardlopen daar was ik erg blij mee. Uiteindelijk 4:51:16 gelopen over 60,29 km hardlopen. Op 26 april had ik nog een 10 km gelopen in 50:56 en daar moest ik anderhalve week van herstellen. Van 6 mei tot en met 20 mei werkelijk snoeihard getraind en dan is het heerlijk dat het dan ook zich uitbetaald. Op het moment van inschrijven geloofde ik dat ik hooguit drie afstanden zou gaan lopen, voor aanvang had ik goede hoop om binnen 5:15 tot 5:30 de afstanden uit te lopen en dan ruim binnen de vijf uur finishen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Knap werk Max!


Hoe ging het Z? Nog last van de wind gehad richting Stavoren?
 

Eresd?g?

Banned
Gisteren rondje Oudorp (10 km) gelopen. Heerlijk weer natuurlijk. Tijden vanmiddag pas bekend maar ik kruip richting de drie kwartier. Gisteren 46.12 uiteindelijk. Best redelijk. Had er ook wel goed gevoel over. Op naar de volgende :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Netjes, die drie kwartier gaat dus wel goedkomen.

Die mazzel had ik overigens wel. Tijdens iedere loop was het ideaal loopweer. Niet te warm en niet te koud. De starttijden op iedere dag waren precies goed.
 

Jozsef

New member
Klasse! En dan te bedenken dat Max een periode weinig tot niets meer deed.
Dat is de kunst. Volhouden en geen ??n keer verzaken. Excuses zijn voor zwakkelingen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Žuti;12676 zei:
Inloggen op je pc? Printscreen maken, eventueel stukje uitknippen in bijvoorbeeld paint, afbeelding uploaden naar http://afbeeldinguploaden.nl/, de link hier delen.

Ik wilde je al even opzoeken in Strava, zonder succes:

LOaHlQaT.png

Haha, lees 'm nu pas, heb me mar niet onder Eef de Kip aangemeld op Strava.


Gisteren wwer over de 100, mooie route zo langs de Vecht. Zoiets?

http://afbeelding.im/Seq4qcOr

Weet alleen niet hoe ik 'm nu direct als plaatje kan laten zien.

edit, ook nog maar even de gegevens.

http://afbeelding.im/tXr7viuu

Waar ik alleen een beetje moeite mee heb bij Strava is het gemiddelde, was gisteren met een vriend die hetzelfde rondje reed een 1 km hoger zat qua gemiddelde, zal wel aan pauzetijd liggen neem ik aan maar weet niet hoe je dit aan kunt passen.
 
Laatst bewerkt:

Steve

New member
Veel activiteit hier, mooi om te zien! Sinds dit seizoen voetbal ik zelf niet meer en dus heb ik me ook meer kunnen focussen op het hardlopen. De afgelopen periode mijn snelste trainingstijden verbeterd op de 5 km, de 10 km en 16 km.


WH5RtVMf.png



OzpN2AKm.png



YRQ6fXUz.png


Morgen de Stationsloop (16,1 km van station Ommen naar station Dalfsen), dan wil ik kijken of ik onder de 1.06.00 kan finishen.
 

Bijlagen

  • 5 km.jpg
    5 km.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 0
  • 10 km.jpg
    10 km.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 0
  • 16 km.jpg
    16 km.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 0

Steve

New member
Gezien je trainingstijden zou dat mogelijk moeten zijn.
Klopt, al is het parcours wel vrij zwaar. Paar stukjes onverhard en een kleine kilometer door een bos. Vorig jaar had het in de dagen ervoor veel geregend, dan is het echt een loodzwaar stuk, waarbij je de laatste 7 km met zeiknatte schoenen moet lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Natte voeten dat kan een streep door de rekening zijn. Kan je op onverhard en bos niet trainen?
 

Steve

New member
Natte voeten dat kan een streep door de rekening zijn. Kan je op onverhard en bos niet trainen?

Je kunt er wel op trainen, maar lopen op onverharde stukken gaat hoe dan ook minder snel dan op asfalt en het kost bovendien meer energie. 1.06.00 is een mooie streeftijd denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Even aan mijn vader gevraagd. Als je zes minuten per kilometer wil lopen, moet je op een langzamer tempo trainen. Wat ik al zei is dat je voor duurvermogen sowieso eigenlijk op een lagere hardslag moet trainen. Verder de Phanos marathon trainingslopen dus in de gaten houden. Die hebben de trainingstempo's voor de tijd die je moet lopen. Ook zullen er genoeg trainingschema's op internet staan.
Bedankt voor je reactie en het navragen.

Dat wordt voor mij dus op een andere manier trainen. Woon tegenwoordig niet meer in Amsterdam, dus dan gaat zo'n Phanos trainingsgroep al lastiger worden. Heb daar overigens wel jaren geleden aan Atletiek gedaan. Gelukkig zit A.C. Waterland bij in de buurt, dus ga ik daar eens informeren naar een loopgroep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Een marathoncursus lijkt dan inderdaad geen goed idee. Je kan wel eventueel nog richting Amsterdam gaan voor een of meer van de vier trainingslopen: http://www.trainingslopen.info Ik zie dat er sowieso wel meer tips staan voor het lopen van een marathon en het trainen voor een marathon.

AC Waterland is volgens mij ook wel een redelijk actieve vereniging. Mijn vader loopt daar vaak de Twiskermolenloop. Die wordt geloof ik meerdere keren per jaar georganiseerd. Je ziet alleen niet vaak dat hardloopverenigingen marathoncursussen organiseren indien ze niet zelf een marathon organiseren of er een in de directe omgeving wordt georganiseerd. Al ligt Landsmeer natuurlijk wel redelijk tegen Amsterdam aan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan