De Bewegers

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmorgen 5 km hardgelopen. Ik eindigde vierde op 8 seconde van de nummer drie. De 10 km liep twee rondjes, dus dat was verder niet te volgen. Ik weet ook niet of er nog een prijs aan verbonden was aan een derde plek.

De tijd was 20:11. Ik zat wel op het beoogde gemiddeld van onder de 4 minuten per km, maar het parcours was te lang. Dus ik ben wel tevreden. Het was wel een schema met verval. Dat is gezien het parcours ook wel logisch. De laatste twee kilometer begon de wind op te spelen en liep je deels ook over gladde stenen. De koude lucht sloeg ook over op mijn longen wat resulteerde in een wat branderig gevoel. In het voorjaar wanneer het warmer is wellicht nog eens een keer een 5 km lopen. Dan moet ik toch ruim binnen de twintig minuten kunnen lopen. Wel de bevestiging dat ik op dit moment echt wel op het juiste schema aan het trainen ben.
 

Jozsef

New member
Goed bezig, man. Best tempo.

Zelf vanmiddag 13.5 km gelopen in 't Kralingse Bos. Daar kan je je goed verschuilen voor de straffe wind.
Eerste 10 km minuut boven wedstrijdtempo, inhouden dus..... Daarna versnellen tot laatste km 5.00min/km.
Nog 2 weken....
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Jaja het komt dichterbij. Volgende week zondag loop ik in Naaldwijk voordat ik naar De Kuip ga. Mijn vader wil de 1.000 georganiseerde kilometers dit kalenderjaar volmaken en heeft daar die 15 km nodig. Daarna gezellig naar De Kuip om na afloop snel richting familie te gaan om het laatste stukje Sinterklaas mee te pikken. Misschien dat ik in Naaldwijk al een poging waag om mijn PR te verbeteren. Het parcours is wellicht gunstiger dan de Bruggenloop. Verder is de druk er dan maar van af.

Maar jij gaat dus ook wel lekker. Moet goedkomen met jou op de Bruggenloop.
 

Pascallovic

Well-known member
Heb zelf de 10 km gelopen bij dezelfde loop als waar Max was. Nieuwe compressiekousen getest die ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Enkels en kuiten waren opgemeten, dus dan zou het goed moeten zijn. Maar het was echt dramatisch. Veel te strak, waardoor de kuiten veel te snel volliepen. Na 3 km had ik er genoeg van en heb ik ze maar naar beneden getrokken. Een goede tijd zat er toen al niet meer in en de benen ook al niet goed. Heb hem maar rustig uitgelopen net binnen de 53 minuten.

Volgende week maar eens de Twiskemolenloop doen. Die zit toch in de buurt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Ook wel een mooi rondje. Die had mijn vader denk ik gelopen als er geen Kuip bezoek stond gepland. Kan wel een bijzonder winderig rondje worden. Maar dat zal in Naaldwijk vast niet anders zijn.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Ik ben opgegroeid in die regio, je loopt continue tussen de kassen en die werken bij veel wind als een venturi.
Vroeger was de Westlandmarathon een begrip, kwam ook altijd door Maassluis. Of dat nu nog zo is betwijfel ik.
 

Kevah

New member
Ik ben sinds een paar maanden ook weer bezig met afvallen, bewegen en gezonder eten.
Ik moet zeggen dat het me aardig lukt. Ik zie bij mezelf al flink wat resultaat, kleinere buik, kleinere maat kleding.
Ook de weegschaal geeft een positief gevoel, ik ben ruim 10 kilo afgevallen en heb ook een hoger spierpercentage.
De dubelle getallen zijn binnen handbereik en hoop deze nog dit jaar te gaan halen, ondanks dat het lastig is met de feestdagen is het wel mijn doel dit jaar nog onder de 100 te komen!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor het beeld van de situatie. Hoe lang ben je en wat was je startgewicht? Knap dat je het al een paar maanden goed volhoudt.
 

Kevah

New member
Ik ben 2 meter, ik begon een paar jaar terug met een gewicht van bijna 130 kilo. Toen schrok ik echt enorm, ik was er ook gelijk klaar mee. Ik had moeite om een spijkerbroek te vinden in mijn maat. Ik ben toen gaan afvallen en ben toen 21 kilo kwijt geraakt. Ik zat toen op de 109 en op een of andere manier stopte ik en verviel ik weer in mijn oude patroon en werd weer zwaarder. Ik ben toen weer 6 kilo aangekomen en heb eigenlijk daarna altijd op de 115 gezeten, dit was ook mijn start gewicht (in principe zwaarder want na mijn knie operatie ben ik weer wat aangekomen natuurlijk maar door het vele fysiotherapie wat ik heb gevolgd ben ik weer naar de 115 gegaan en gebleven.).

ik ben dus 2 meter en woog 115 kilo. In middels zit ik op ongeveer de 104 kilo.

Hoe ik het doe is 2x in de week zwemmen, 2x per week kracht training en beter op mijn voeding letten. Calorie?n tellen en minder snoepen, gezonde alternatieven vinden voor mijn standaard eten. Waar ik ontbeet met brood, ontbijt ik nu met havermout. Waar ik lunchte met brood, eet ik nu geklutst ei, waar ik tussendoor voornamelijk koos voor een lekker koekje eet ik nu een banaan of appel. Ik voel me fijner, heb minder honger, vind het lekkerder en zoek nog steeds verder naar lekkere en goed vullende andere alternatieven voor de lunch of tussendoortje.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Erg knap, Kevah. Alles valt of staat bij zelfdiscipline. Wees streng voor jezelf, geef nooit (ook niet voor ??n keertje) toe aan gemakzucht.
Op naar de 95 kg! :duim:
 

Kevah

New member
Ik wil het zelfs nog serieuzer aan pakken. Ik vind het zo leuk dat ik erover nadenk om mijn beroep ervan te maken.
 

Kevah

New member
Ik drink enkel water, cola zero of crystal clear sparkling lemon. (op een enkele beker chocomel na of een biertje op een verjaardag)
 

Marinos

Well-known member
Ik kan je dan aanraden om ook te stoppen met die Light varianten. De zoetstoffen hebben namelijk hetzelfde effect op je bloedsuiker, waardoor je meer behoefte krijgt aan eten/tussendoortjes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij niet dat Coca Cola Zero heel erg verschild van Coca Cola Light gezien het als het mannelijke alternatief is gepresenteerd. Ik zou sowieso heel erg van de frisdranken afblijven. Gewoon lekker water drinken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat eet je dan als alternatief voor de aardappel of was je sowieso al niet van de AGV?
 
Bovenaan