Voor de komende maanden wat wedstrijdjes uitgezocht voor wat betreft het hardlopen. Onder andere de Egmond halve marathon, Vondelparkloop en de Zandvoortcircuitrun zitten in het programma. Wellicht komt de CPC-loop er nog bij.
Voor mij wordt de Bruggenloop in principe de afsluiter van dit kalenderjaar. De laatste poging om ook op de 15 km mijn PR aan te scherpen dit kalenderjaar. Gezien de bruggen zal dat wel niet meevallen, maar ik ben dan weer een maand verder met trainen dan de Zevenheuvelenloop en hopelijk heb ik dan wel goede klimbenen. Ik zal van het weekend denk ik maar even de heuvel in het Amsterdamse Bos een aantal keren op en af gaan.
Halve Egmond ga ik denk ik dezelfde tactiek volgen als met de Marathon van Amsterdam. In een businessteam last minute en anders niet.
Vondelparkloop heb ik mij voor de avond editie ingeschreven net als de voorgaande twee jaar. Dit jaar kan ik de zondag ook niet (Feyenoord - PSV). Waar ik voorgaande jaren 54:59 en 54:25 liep wil ik nu weer een poging wagen om onder de 41 minuten te blijven. Gezien het gekke tijdstip van 19:00 starten en de afleidende verlichting is dat geen gek streven. Wie weet dat ik tegen die tijd mijn ambities nog bijstel naar een PR poging (40:37). Wel lekker dat ik dit keer wel met gemak voor mijn vader ga finishen.
Verder ga ik mij in principe voor Schoorl inschrijven.
Daarna komen de Louis Vinkloop en de Nescioloop die net als de Vondelparkloop ook deel uitmaken van het Rondje Mokum. Vervolgens gaat het vizier op de hardloop4daagse in Apeldoorn. Vervolgens zal ik de Gaasperplasrun ook doen als onderdeel van het Rondje Mokum.
CPC staat ook nog op mijn wenslijst. Net als die Posbankloop. Maar eerst de Bruggenloop. Ben benieuwd.
Intervaltraining voor vandaag. Het is eindelijk droog. Zo dus weer de deur uit.
Voor mij ook weer intervaltraining vandaag. We waren maar met z'n vijven. Op het programma stond eigenlijk 4 x 1.000m (800m 10 km tempo (4:00 min/km) en 200m 5 km tempo (3:50 min/km)) en daarna 10 keer 100m sprinten (moest ik tussen de 16 seconden en 19 seconden uitkomen). De inval trainer vond vier keer 1.000m wat weinig, dus het werden er vijf. Verder waren we maar met vijf man en om toch samen met iemand te lopen liep ik in plaats van de 40 minuten op 10 km schema mee op het schema van 38 minuten op 10 km. Dat was dus wel even aanpoten. Zeker gezien we dinsdag ook wel wat hadden gedaan en ik zondag de Zevenheuvelenloop nog heb gelopen. Die vijf keer wel volgehouden. Daarna volle bak sprinten. Alle tien de keren wel onder die 16 seconden gegaan. Paar keer een fotofinish, paar keer duidelijk gewonnen en de laatste keer wilde mijn benen niet meer. Het was weer een intensieve training.