Het kwam meer in de buurt van mijn marathon tempo, al was het dat zelfs niet meer op het eind, dus het uitlopen van jou kan zomaar hoger hebben gelegen. Afstand leek mij overigens korter dan 5 km en heb niet alles meegedaan. Maar wel een lange warming-up inderdaad.Netjes hoor. Ik vond het ook tempo ook wel wat lager dan ik van jou zou verwachten op de 5 kilometer. Ik had het idee dat ik met uitlopen harder ging. Wel een lange warming up.
Het kwam meer in de buurt van mijn marathon tempo, al was het dat zelfs niet meer op het eind, dus het uitlopen van jou kan zomaar hoger hebben gelegen. Afstand leek mij overigens korter dan 5 km en heb niet alles meegedaan. Maar wel een lange warming-up inderdaad.
HNog compressiekousen getest tijdens beiden afstanden overigens. Had ze een keer gekocht en vond dit een mooie gelegenheid om het te testen. Weinig verschil gemerkt, dus veel nut zie ik er niet in.
Heb 4,5 km meegelopen volgens mijn horloge en dat kwam gemiddeld rond de 6 minuten per km uit met een totaal tijd van 27 minuten. Eindtijd van mijn collega was 29:00. Die minuut kan ze nooit gepakt hebben in de 500 meter start/finish die ik niet gelopen heb. De 10 km klopte wel perfect overigens.Er waren lange tijd werkzaamheden op het Piet Kranenbergpad. Daardoor was het parcours voor de 5 km anders. Anderzijds zou het mij verbazen als een zichzelf respecterende atletiekvereniging de afstand niet binnen de marges kloppend krijgt.
Ik ben niet iemand die er in geloofd. Meer kijken of het hinderlijk is tijdens het lopen. Dat in ieder geval niet en dan kan het nuttig zijn voor het langer lopen in korte broek inderdaad.Ik heb altijd het idee gehad dat je er een beetje in moet geloven. Sowieso lijkt mij dat die kousen na een paar keer wassen al minder werken. Enige voordeel is wellicht dat je daardoor langer in korte broek kan blijven doorlopen.
Dat was inderdaad de route en dus klopte de afstand.De 10 kilometer was uiteindelijk wel het reguliere parcours als ik het goed heb gevolgd. Ik neem iig aan dat je vanuit het stadion linksaf bent gegaan, brug over en dan tot en met het Amsterdamse Bos rechtdoor. Die moet dan ook 100% zeker kloppen.
Splits
NAME PACE
1 km 6:38
2 km 5:44
3 km 6:25
4 km 6:36
5 km 6:29
6 km 6:33
7 km 6:38
8 km 6:32
9 km 6:29
10 km 6:36