De Bewegers

Pascallovic

Well-known member
Je hebt een hele hoop mensen die dus wel wat met medailles hebben. Ik heb wat met die ik voor de Hardloop4Daagse heb gekregen, omdat dat voor mij echt een topprestatie was. Binnen 3,5 week mij van met moeite een tien kilometer uitlopen naar 60 km in vier dagen in een best behoorlijk tempo. De rest boeit mij niet zoveel. Een marathon kan voor iemand ook zo'n mijlpaal zijn, maar dat gevoel kan niet zonder dat men er voor heeft getraind en de afstand heeft afgelegd.
Dat er mensen zijn die iets met medailles hebben dat snap ik. Bijvoorbeeld zoals jij het uitlegt met de Hardloop4daagse. Echter een medaille zonder dat je daar de daadwerkelijke prestatie voor hebt geleverd, daar kun je toch nooit trots op zijn? Dan denk ik eerder aan een verloren weddenschap, want waarom zou je anders iets hebben met een medaille waarvoor je de prestatie niet heb geleverd, maar waar je juist hebt afgesneden.

Maar geef even de uiteindelijke afsnijroute door bij de Bruggenloop, dan kan ik hem ook gebruiken:duim:
 

Kevah

New member
Er zijn altijd mensen die gewoon willen pronken en graag de eer willen hebben van mensen die denken dat ze het hebben gehaald. Ik zelf zou ook altijd een strijd met mijn geweten krijgen erover, maar sommige mensen kicken gewoon op erkenning, terecht of niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmorgen de Middenmeerloop gelopen. Ik ging behoorlijk hard en liep grotendeels samen met mijn trainingsmaatje. Eigenlijk al na een kilometer voelde ik een soort van knoop in mijn kuit. Toch nog de nawee?n van de halve marathon van zondag vermoed ik. Desondanks in een behoorlijk tempo door blijven lopen. Na een kilometer of 7 was het doorbijten. Wind en een irritante loper die als een soort bij bij mij bleef of ik nou naar links ging of naar rechts ging. Krap een kilometer voor de finish bij een grote brug vol het gas erop gegooid en richting finish. 40:38. Qua tempo was ik sneller dan mijn PR 10 kilometer (41:30), helaas was het parcours 150 meter te kort. Vind ik persoonlijk nogal schandalig voor een atletiekvereniging. De start/finish op een ander deel van atletiekbaan maken en je afstand klopt. Balen dat ik daardoor dus geen PR heb neer kunnen zetten, maar wel een goed gevoel over de vorm. Ik had geen eens hele goede benen. Mijn trainingsmaatje eindigde vlak achter mij en zij werd 1e dame overall. Maar vaker samen loopjes doen. Zij loopt een stuk makkelijker een vlakke race dan ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hmm de organisatie blijft erbij dat ze volgens het boekje hebben gemeten (fietswiel en geijkte fietscomputer). Het parcours was ook wel ideaal om de GPS in de war te schoppen (veel tunneltjes, scherpe bochtjes etc.), dus een afwijking is op zich logisch. Alleen normaal gesproken komt er altijd wel iemand dichterbij de afstand met zijn GPS. Verder stonden de kilometer bordjes onderweg ook steeds 100m tot 200m te ver. Gezien de snelheden die mijn horloge weergaf tijdens de wedstrijd zou mijn eindtijd op een tien kilometer niet onmogelijk zijn. Ik heb grote stukken 4.01 - 4.04 min/km gelopen met een snellere start en een lange versnelling en eindsprint richting finish. Ook qua gevoel qua snelheid zou de afstand kunnen kloppen. Ik ging echt wel ruim en langer sneller dan de eerdere 10 km loopjes dit jaar. Volgende keer maar voor een gecertificeerd parcours gaan. Voordat iedereen met GPS liep had je dit soort discussies nooit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanavond weer geknald op de training. In verband met de ALV was het programma kort. 10 x 400m op 5 km tempo. Gezien de 10 km tijd onder de 41 minuten train ik nu een tandje harder op de tijd van 10 km in 40 minuten. Desondanks gingen we nog een tandje harder. 2 tot 5 seconde per ronde te hard.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren voor mijzelf het trainingsprogramma afgedraaid ivm sociale verplichtingen. Stonden vijf series van 800m 4 min/km (10 km tempo) en 200m 3:30 min/km (1.500m tempo) op het programma. Tijdens de vierde serie werd begon de baan voor mij te draaien. De vijfde serie nog wel proberen op te pakken, maar het begon me meteen weer te duizelen. Kennelijk toch niet voldoende gegeten.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Dat tempo is geen hardlopen meer maar hard rennen. 4 min/km 10 km tempo, de tering....
Ik twijfel of ik de MTB wakker moet maken uit zijn winterslaap. Dit weer schreeuwt om knallen in de bossen maar zit ook nog met een (lichte) rugblessure.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zal toch moeten als ik ooit de 10 km binnen veertig minuten wil rennen. Je moet kapot kunnen en durven te gaan. Het is iig veelbelovend richting de Zevenheuvelenloop. Daar wil ik een aanval doen op mijn PR op de 15 km van 1.03:11. Dan moet ik dus een gemiddelde pace halen van 4:12 min/km. Al helpt het niet dat ik de drie dagen in aanloop naar de Zevenheuvelenloop allemaal feestjes heb.

Het is inderdaad overdag nog prima weer om te sporten. Met je rug zou ik echter oppassen. Je moet er waarschijnlijk nog een tijdje mee doen.
 

Jozsef

New member
Achtbaantracks als Zeist, Rhenen of Amerongen laat ik sowieso links liggen. Misschien Drunense Duinen, die loopt lekker gladjes. Beter voor m'n rug.
 

Marinos

Well-known member
Ik loop eigenlijk nooit hard, of tenminste niet alleen hard. Ik doe wel aan survival waar je dus tussen de hindernissen door wel aan het hardlopen bent en tijdens de gemiddelde training pak je dan zomaar een kilometer of 9 a 10. Nu zit ik een weekendje op Terschelling dus ik wilde toch even iets doen dus ben vanaf de boot naar het huisje gelopen door bos en duinen met vooral in het begin wat trappen en op en af werk. Laatste stuk dwars door de duinen zonder pad wat wel redelijk zwaar lopen was op de zachte grond vol met struikjes. Maar het ging allemaal erg makkelijk moet ik zeggen. Heb een aantal keer even stil moeten staan om te kijken welke kant ik precies op moest omdat ik dus geen echte route volgde.

https://www.endomondo.com/users/4364694/workouts/625520784
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met een goede basisconditie kom je een heel eind. Zeker als je regelmatig sport mag 10 km geen probleem zijn. Altijd wel lekker om een beetje rond te hardlopen.

Ik heb vanmorgen voor de wedstrijd ongeveer 10 km hardgelopen inclusief warming up en cooling down. Het programma was twee series van 6 minuten 10 HM tempo (4:16 min/km), 6 minuten 10 EM tempo (4:07 min/km) en 3 min 10 km tempo (4 min/km). Ik had niet helemaal een handig parcours uitgekozen en verder ook niet handig gegeten. Ging daarom niet heel soepel. Na de wedstrijd was het programma 80 minuten met een pace van 5:30 min/km. Richting bos verkeer en in het bos was het uiteraard gigantisch druk, daarom niet heel erg in een tempo gelopen. Uiteindelijk kwam ik op een gemiddelde pace van 5:18 min/km uit over ruim 15 km.
 

Jozsef

New member
Mooi dagje vandaag: eind van de ochtend naar Kaatsheuvel/Drunen gereden voor 2 rondjes (van 24km) op het pittige mtb-parcours rondom de Drunense Duinen: http://www.mtbroutes.nl/route/1006/Drunen

Het bleef bij ??n rondje knallen. Toen begon de rug toch wel weer op te spelen. Geen risico genomen met 't oog op de Bruggenloop. Wel erg genoten vanmiddag. :rumcolaa:
Bike mag nu in winterslaap. Was een mooi seizoen. Vanaf nu tot eind april alleen nog maar lopen. Tot de Bruggenloop 3x per week, daarna 2x per week tot 10km R'dam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Lekker bezig hoor. Ik probeer in de weken zonder wedstrijd drie tot vier keer te trainen. De week van de Zevenheuvelenloop laat ik het bij een training en de wedstrijd. In principe ga ik er ook van uit dat ik bij de Zevenheuvelenloop sneller ben dan bij de Bruggenloop. Een van beide wil ik iig onder de 1.03:11 om het hele rijtje PR's te hebben verbeterd dit jaar (10 km, 15 km, 10 EM en HM).
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Volgende week ga ik maar eens kijken wat er weer mogelijk is tijdens de stadionloop. Squashen ging afgelopen maandag nog niet heel goed. Was erg snel leeg, dus maar eens kijken hoe we er voor staan. De Zevenheuvelenloop ben ik erg benieuwd naar. Schijnt een snel parcours te zijn, maar met de vierdaagse zijn die heuvels voor mij nog wel een irritant hindernisje, juist met lopen verwacht ik meer last.
 

Jozsef

New member
Het was er gelukkig ook niet zo druk.... Parkeren was al een ramp, en op de track ook al veel "toeristen". Het weer en omgeving maakt alles weer goed.

wguom0.jpg
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Volgende week ga ik maar eens kijken wat er weer mogelijk is tijdens de stadionloop. Squashen ging afgelopen maandag nog niet heel goed. Was erg snel leeg, dus maar eens kijken hoe we er voor staan. De Zevenheuvelenloop ben ik erg benieuwd naar. Schijnt een snel parcours te zijn, maar met de vierdaagse zijn die heuvels voor mij nog wel een irritant hindernisje, juist met lopen verwacht ik meer last.

Weer iets heel anders een 10 km in vergelijking met je marathon lopen. Heb je nog iets in je hoofd?

Zevenheuvelenloop ervaar ik wel als een snel parcours. Desondanks heb ik drie keer een 15 km in 1.03 gelopen, maar ben ik op de Zevenheuvelenloop nooit verder gekomen dan 1.05. Waarom het een snel parcours is, dat is om de heuvels eigenlijk wel meevallen. Er zit geloof ik een echte rond de acht kilometer en verder een paar hobbeltjes. Vanaf iets van elf of twaalf kilometer is het naar beneden richting centrum Nijmegen/finish knallen. Als ik rond dat punt rond mijn PR zit, dan moet ik hem kunnen afmaken. Maar het is wel even de vorm van de dag afwachten.

Het was er gelukkig ook niet zo druk.... Parkeren was al een ramp, en op de track ook al veel "toeristen". Het weer en omgeving maakt alles weer goed.

wclpp2.jpg

Diverse wandelaars horen verzuchten van weer een hardloper. Ondertussen liepen ze zelf over de uitgezette hardlooproute. Verder moeten ze ook niet zeuren. Lopen zelf over de volle breedte van voetpaden en fietspaden zodat ik minimaal de helft van de keren door de berm of over gras ben gepasseerd. Geen probleem, dat moet met wedstrijden ook wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Weer iets heel anders een 10 km in vergelijking met je marathon lopen. Heb je nog iets in je hoofd?

Zevenheuvelenloop ervaar ik wel als een snel parcours. Desondanks heb ik drie keer een 15 km in 1.03 gelopen, maar ben ik op de Zevenheuvelenloop nooit verder gekomen dan 1.05. Waarom het een snel parcours is, dat is om de heuvels eigenlijk wel meevallen. Er zit geloof ik een echte rond de acht kilometer en verder een paar hobbeltjes. Vanaf iets van elf of twaalf kilometer is het naar beneden richting centrum Nijmegen/finish knallen. Als ik rond dat punt rond mijn PR zit, dan moet ik hem kunnen afmaken. Maar het is wel even de vorm van de dag afwachten.
Het is een tijd geleden dat ik echt op tempo heb gelopen. Ik ga voor een tijd net onder de 50 minuten.

Normaal zitten er in de parcoursen die ik loop nooit heuveltjes, dus echt vlak zou in mijn ogen ook snel moeten zijn. We gaan het merken, qua route geen echte verrassingen, heb het al zo vaak gewandeld. Als de 10 km van volgende week goed gaat, wil ik de Zevenheuvelen binnen de 1 uur 15 minuten doen. Heb wel een beetje rust ingepland door de dag ervoor niet te hoeven werken in de supermarkt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben drie dagen ervoor aan de zuip. Qua ontspanning zit het dus wel goed. Zaterdag iig zorgen dat ik op tijd mijn nest in lig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren weer getraind. 5 x een serie van 800m 10 km tempo (4:00 min/km) en 200m 5 km tempo (3:50 min/km). Ging allemaal vrij soepel. Nu nog een week hard trainen voordat de beentjes mogen ontspannen voor de Zevenheuvelenloop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanavond weer getraind. Twintig keer 200m op 1.500m tempo (3:30 min/km). Ter hoogte van de middenlijn starten, veld over de middenlijn over dribbelen en weer gaan. Weinig rust dus. Eigenlijk prima volgehouden. De laatste vijf gingen zelfs nog sneller dan de eerste vijftien. Na afloop voelde ik wel mijn benen wat branden. Ik ben benieuwd hoe het herstel gaat. Zaterdag in principe op het programma staan 45 minuten in een tempo van 4:07 min/km lopen (10 EM tempo) en zondag 75 minuten op een tempo van 4:51 min/km (boven marathon tempo). Eventueel die twee trainingen omwisselen. Wat ook niet helpt is dat ik met wat oud-collega's ga borrelen op de vrijdag. Dan gaat er meestal een gigantische sloot bier in. Dat helpt ook niet met de volgende dag snel hardlopen.
 
Bovenaan