De Bewegers

Kevah

New member
Ik kan je dan aanraden om ook te stoppen met die Light varianten. De zoetstoffen hebben namelijk hetzelfde effect op je bloedsuiker, waardoor je meer behoefte krijgt aan eten/tussendoortjes.

Werkt bij mij iig niet zo, ik eet behoorlijk eiwitrijk en ik ken het gevoel van honger bijna niet meer. En ik eet 4/5/6x per dag.

@Janssen waar heb je mij dat horen zeggen dat het minder ongezond Is? Overigens klopt dat wel, maar heb het hiervoor nergens genoemd.

http://www.pushandpullcoaching.com/voeding/light-producten/
 

Kevah

New member
Wat eet je dan als alternatief voor de aardappel of was je sowieso al niet van de AGV?

Ik eet gewoon zo nu en dan een aardappel, zilvervliesrijst enz. Lekker stuk vlees erbij! Ik lunch en ontbijt ook niet meer met brood, maar met havermout en eieren.
 

Marinos

Well-known member
Wat eet je dan als alternatief voor de aardappel of was je sowieso al niet van de AGV?
Zoete aardappel, quinoa, bruine rijst, volkoren pasta. Maar ik eet ook regelmatig alleen (gegrilde) groente en vlees. Gewoon een kwestie van voldoende groente snijden.
 

Marinos

Well-known member
Tja toen ik m'n chemo kuren achter de rug Had zat ik met mega energie schommelingen, onafhankelijk van m'n activiteiten. Toen heb ik m'n voedingspatroon omgegooid, geen suiker meer geen pakjes en zakjes, minder koolhydraten en meer eiwitten. Dat heeft me geweldig geholpen om weer stabiel te zijn qua energie. Plus dat ik minder slaap nodig heb en frisser in m'n hoofd ben.

En ik kan nog steeds erg lekker eten hoor, maak je daar niet druk om.
 

Hankie

Well-known member
Tja toen ik m'n chemo kuren achter de rug Had zat ik met mega energie schommelingen, onafhankelijk van m'n activiteiten. Toen heb ik m'n voedingspatroon omgegooid, geen suiker meer geen pakjes en zakjes, minder koolhydraten en meer eiwitten. Dat heeft me geweldig geholpen om weer stabiel te zijn qua energie. Plus dat ik minder slaap nodig heb en frisser in m'n hoofd ben.

En ik kan nog steeds erg lekker eten hoor, maak je daar niet druk om.

Respect voor jou daar niet toe. Maar ik geloof niet dat het enkel met het voedsel te maken heeft, maar dat is mijn eigen mening.
 

Marinos

Well-known member
Ik doelde eigenlijk op het fris in het hoofd, energie en minder slaap nodig. Dat is ook een mentale kwestie.
Zeker, maar sinds mijn voedingspatroon omgegaan Is word ik uitgeruster wakker onder andere. Terwijl ik niet overtuigd Was dat dit fade oplossing Was.

Daarnaast merk ik het verschil als ik nu suiker eet. Daar word ik niet echt vrolijk meer van.
 

Jozsef

New member
Tosti's met ketchup. :duim:

Hier net als Hankie. Ik let op, maar op z'n tijd wel genieten. Vooral vaak uit eten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoeft toch ook niet. Slechte dingen eten is ook lekker. Ik ben en zal nooit een health freak worden.

Oh ik ook zeker niet hoor maar mevrouw de Kip heeft een jaar of 3 terug een tijdje in de lappenmand gezeten en mbv een voedseldeskundige heeft ze haar eetpatroon drastisch omgegooid en hoewel ik zelf nogal nuchter ben en daar nooit echt in geloofde moet ik eerlijk zeggen dat het haar heel veel goeds heeft gebracht.
Ze heeft een vriendin die een vorm van reuma heeft en dankzij een aangepast dieet van die voedingsdeskundige is ze onlangs zelfs gestopt met medicijnen dus ik ben inmiddels wel zo ver dat eten en gezondheid wel erg dicht bij elkaar staan.
 

Kevah

New member
Moet je nagaan als je stopt met Light. Vliegen de kilo's er af.
Wat moet ik dan drinken? Enkel en alleen water? Dat trek ik niet en ik moet niet te snel afvallen.
Daarbij moet ik ook voldoende eten en daar heb ik nu soms al moeite mee.
 

Marinos

Well-known member
Je moet het natuurlijk zelf weten. Maar je went vanzelf aan het niet drinken van frisdrank.

Ik drink water, koffie, thee en soms spa rood. In een fles water knijp ik soms een limoen leeg.

Verder kan je verse vruchtensappen zonder toevoegingen wel drinken maar met mate.

Je kunt evengoed wel voldoende eten, als je de overbodige tussendoortjes maar weg laat.
 
Laatst bewerkt:

Kevah

New member
Mijn eten op een dag:

Ontbijt:
40 gr havermout
150 ml melk
22 gr eiwitpoeder
40gr blauwe bessen

Lunch:
4 geklutste eieren, met ham.

Avondeten:
200 gr zilvervlies rijst (aardappels)
200 gr wokgroente (groente)
200 gr Kipfilet (mager rundergehakt)

Tussendoor:
2 bananen en een appel.

Ik moet op een dag rond de 2020 kcal eten, exclusief mijn trainingen. Het liefst ook nog lettend op de vetten, koolhydraten en eiwitten. Dat is alleen nog wat lastiger aangezien ik een lastige eter ben. Wat ik vandaag gepland heb om te eten is 1487kcal en heb dus nog 533 kcal over. Dat is voor mij nu nog het lastigste iets lekkers en gezonds vinden waardoor ik toch rond de 2020 kcal kom te zitten. (Ik moet er elke dag in de buurt blijven anders train ik eigenlijk bijna voor niks.


Thee en koffie lust ik niet zonder zoetjes of suiker. Spa rood lust ik helemaal niet en water word ik best snel zat, meestal vanwege het vele plassen wat ik ervan moet doen.
 
Bovenaan