De Bewegers

Jozsef

New member
De Bewegers

Ik liep 3 jaar geleden voor 't eerst een testrondje en zat na 500 mtr helemaal kapot. Dat is normaal, Kevah. Heb geduld, zoiets kost tijd. (en discipline)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je loopt een behoorlijke afstand gelijk. Wellicht verstandiger om het iets rustiger op te bouwen.
 

Kevah

New member
Ik vind het heerlijk om te lopen en voel me er ook goed bij als ik het doe. Nu heb ik niet het gevoel dat ik het afraffel.
Ik zit nog een leuke route te zoeken om de 10 km aan te tikken en dan deze gewoon te blijven lopen en proberen onder het uur te komen (uit eindelijk).
 

Jozsef

New member
De Bewegers

En schrijf je in voor een voorjaarsloop. Dat motiveert je de winter door. Eis van jezelf een PR.
Regen, kou, of geen zin mag nooit een excuus zijn. Twee keer per week lopen is echt 't minimum. Anders bouw je weinig conditie op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Vandaag maar weer even nieuwe schoenen gekocht in Zaandam bij mijn vaste adresje. Tegenwoordig ben ik merkvast waar ik vroeger altijd het advies opvolgde. Een opvolger van mijn oude model Brooks. Ik kwam er twee weken geleden achter dat mijn schoenen toch wel aardig versleten waren. Ik zal er toch wel 1,5 tot 2 jaar mee gelopen hebben. Sinds mei daarnaast echt wel behoorlijk wat kilometers gemaakt. Misschien dat dit mede de problemen met mijn kuiten heeft veroorzaakt. In ieder geval ruim op tijd nieuwe schoenen voor de Zevenheuvelenloop en de Bruggenloop.

Daarna nog even wezen kijken bij de Dam tot Damloop by Night. 5 EM was die. Sowieso woont mijn familie in Zaandam, dus mijn oom, nichtje en haar vriend deden mee. Verder liep mijn vader en nog een aantal lopers die ik ken. Gezellig met mijn moeder en tante langs de kant gestaan. Verder nog wat kennissen van mijn ouders gezien en gesproken. Gezellige loop en als je niet te ver achterin start, dan valt de drukte wel mee. Misschien dat ik volgende jaar ook mee doe.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Vandaag de Dam tot Damloop gelopen. Wel flink met de handrem erop ge?indigd in 1 uur en 32 minuten. Iets te hard vertrokken, maar daarna wel telkens rond de 5:50 per kilometer kunnen lopen.
 

Jozsef

New member
Niet gelijk te gek, h?? Maak een schema op maat via runnersweb. Heb ik laatst nog gedaan voor een 15 km. Die volg ik nu trouw.
Anders loop je geheid een blessure op. Geloof me, is mij ook overkomen. Neem de eerdere tips van mij en Max nog maar eens rustig door.
 

Kevah

New member
Ik had met mijn fysio overlegt en die zegt dat 10km prima zou moeten kunnen. Zolang ik het interval doe.
Ik vind het lastig om korte stukjes te doen, want dan ben ik later niet gemotiveerd meer om meer te doen. Plus ik wil graag afvallen en ik verbrand zo toch al gauw 1000kcal.
 

Jozsef

New member
Tja, zo dacht ik ook 3 jaar geleden. Inmiddels ben ik een stuk wijzer, ook door oa tips van Max. Doe er wat mee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Donderdag heb ik het trainingsprogramma voor mijzelf gelopen. 3 x 4 kilometer op marathon tempo met tussendoor steeds 2 minuten rust. Uiteindelijk een snelheid van 4:45 tot 4:51 min/km. In de stromende regen, dus dat viel nog niet mee. Verder voelde ik mijn spieren nog van de krachtsoefeningen op de dinsdag.

Vandaag 10 kilometer in zone D1 gelopen. Kwam neer op 5:25 min/km. Viel nog niet mee om het tempo laag te krijgen en te houden. Vandaag was het gelukkig lekker zonnig.

Kijken of ik mij morgen er nog toe kan zetten om voor ik richting Kuip ga nog een rondje hard te lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Rondje hardlopen is gelukt. Meteen na de F1 race de deur uit zo rond kwart voor negen. Twee t-shirts over elkaar aan, maar wat was het nog koud. Eerst 2,5 km rustig warmgelopen. Daarna 11 km hardgelopen met een snelheid van 4:40 min/km. Ik wilde eigenlijk meer richting 4:20-4:30 min/km lopen, maar de benen hadden er geen zin in en mijn lichaam moest duidelijk wennen aan zo vroeg sporten. Verder was dit de derde loop in vier dagen en de vierde in zes dagen. Zoveel trainen ben ik ook niet meer gewend. Het werd overigens al snel warm en aangenaam en dus kon een van de twee hardloopshirts uit.

Op de terugweg naar huis kwam in de marathon trainingsgroepen tegen. Daartussen zag ik mijn vader nog lopen. Pascallovic niet gespot en ik zag dat hij hier net nog heeft gepost. De marathon trainingsloop overgeslagen?
 

Jozsef

New member
Inderdaad verrekt koud vanmorgen. En ik stond al om half 10 bij 't Berghuis in Amerongen. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent. :rumcolaa:
Met z'n vieren Amerongen, Rhenen en..... voor mij de primeur: Kwintelooijen! Loeizwaar rondje. Had er best wel angst voor, maar toch rond kunnen trappen zonder afstappen.
Het leukste was nog het passeren van de jonge goden: "Opzij, Opa moet erlangs." Helaas daarna nog onderweg m'n ketting gebroken waardoor ik de 1e helft moest missen van Feyenoord.

Aard van de route Kwintelooijen: De route kenmerkt zich door slingerende lange en steile klimmen en uitdagende afdalingen. In totaal moeten iets meer dan 100 hoogtemeters worden overwonnen in een ronde. Dit maakt Kwintelooijen tot ??n van de zwaarste, zo niet d? zwaarste MTB ronde van Nederland.
Het eerste deel van de route bestaat over een recht pad van zo'n 250m. Hierna volgt een slingerende lange klim door de bomen omhoog. Na een korte daling moet je weer steil klimmen langs het motorcrossparcours en een stuk door het bos. Hierna volgen een lange slingerende afdaling tussen de bomen. Hierop volgen nog een aantal technische en af en toe steile klimmen en slingerende afdalingen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Je had dus niet dusdanig veel gezopen dat je om half tien nog het bloed door je alcohol voelde gaan? Valt allemaal dus wel mee met dat gezuip met die jeugdvrienden. Volgende week zaterdag maar naar Excelsior - FC Utrecht dan?
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Nee joh, bijna niets op. Moest natuurlijk nog vanuit Maassluis naar huis.
Stond alweer om 8.15 uur bij een maat in Nesselande. 4 bikes in m'n bus en rijden met die hap. Even later weer 29 segment-PR's.
Vanaf nu gaat het vizier op de Bruggenloop. 3x per week lopen. Ook als we ( mij heb je) naar Excelsior gaan.
 

Pascallovic

Well-known member
Op de terugweg naar huis kwam in de marathon trainingsgroepen tegen. Daartussen zag ik mijn vader nog lopen. Pascallovic niet gespot en ik zag dat hij hier net nog heeft gepost. De marathon trainingsloop overgeslagen?
Kon het na een lastige en vervelende werkweek niet opbrengen om er vroeg uit te gaan voor de trainingsloop. Sta doorgaans om 06:00 uur op, maar dat was dit keer te veel gevraagd. Heb in de ochtend 2 uurtjes voor mijzelf getraind in het Twiske. Dus heb nog wel iets aan kilometers gemaakt, maar geen 30 km zoals voor deze week het plan was.

Vanavond weer squash training, dat was met de 30 van gisteren anders niet mogelijk geweest.
 
Bovenaan