De Bewegers
Succes volgende week! Ik ga wellicht de halve marathon lopen als er een startnummer in een business team vrij komt. Ik hoef niet zo nodig en dan heb ik geen zin om 25 euro te lappen. Dan is het een tientje voor de bierpot. Dat zuipen we dan er ook wel weer uit.
Vandaag meegedaan aan de Zaanse Schansloop. Wat een wind stond er en allemaal open vlaktes. Tijdens kilometer vijf liep er iemand op mijn tenen tijdens het inhalen en die ging languit op het asfalt. Even hem overeind geholpen en weer verder gegaan. Daarna begonnen mijn benen wat zwaar te worden vanwege het vechten tegen de wind. De laatste kilometers gingen wel weer aardig, alleen toen liep je tussen de wandelaars/hardlopers van de vijf kilometer. Het laatste stuk zag ik onverwacht mijn oom langs de kant, iemand van mijn oude hardloopvereniging en opeens mijn moeder. Die zou bij de finish staan, dus ik keek naar de grond en toen lag daar de finishmat al. Ik wist dat je tegenwoordig op de Zaanse Schans zelf finisht, maar ik had verwacht een stukje verderop op het bredere stuk. Uiteindelijk kwam ik uit op 42:16. Vier seconde langzamer dan in augustus en nog 46 seconde boven mijn PR. Echter totaal niet voluit gelopen (12 hartslagen per minuut minder dan in augustus) en een ongunstig parcours. Verder had ik vrijdag nog 11 kilometer hardgelopen. Ik heb het gevoel dat het langzamerhand met de vorm goed gaat komen. Wellicht iets de kilometerintensiteit verhogen met het oog op de 15 kilometers van de Zevenheuvelenloop en de Bruggenloop. Over een paar weken bij de Middenmeerloop misschien als de benen goed zijn een poging wagen om mijn PR te verbeteren.