De Bewegers

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Tennissen werd hem niet, dus maar even een rondje hardgelopen in het Amsterdamse Bos. Ik wilde de halve marathon ronde pakken, maar ik had ergens onderweg een bordje gemist en daardoor een lange lus gemist. Op het einde nog het rondje van de vijf kilometer meegepakt waardoor ik uiteindelijk als nog op 18 kilometer uitkwam. Een rustige duurloop van 5:21 min/km gemiddeld. In de stukken bos was het prima te doen, maar op de wat meer open vlaktes was het puur warm. Vrijwel de gehele duurloop in mijn duurvermogen hartslagzone gelopen en dat was ook de doelstelling. Bij thuiskomst even spaghetti gemaakt en die ging er wel weer lekker in.

EDIT: Ik zie dat ik vlak na net iets meer dan vier kilometer naar links had gemoegen. De volgende keer beter opletten. Die paaltjes staan toch vaak erg ongelukkig met hardlooproutes.
 
Laatst bewerkt:

Voetbal-Coach

Administrator
Vandaag begonnen met tenissen. Dat is even afzien zeg. Ik hen al jaren niet gesport en het laatst dat ik getennist heb was ik ongeveer 13 a 14 jaar oud. Wil iigv nu meermaals per week wat gaan doen (tenis of fitness)
 

Jozsef

New member
Goed bezig, VC. :duim:
Blijf wel lessen nemen, tennis is bij uitstek de sport waar dat nog jaren nodig is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Ik wilde gisteren dus eigenlijk na een jaartje of acht het racket weer oppakken. Alleen met examen Lichamelijke Opvoeding 2 en later een studentencursus van twaalf weken voor 25 euro gehad. Ik moet het dan ook niet van mijn techniek hebben, maar meer van mijn loopvermogen. Maar wie weet dat ik nog eens een keer wat lesjes ga nemen. Ik vind het wel een erg leuke sport en zeker met warm weer op gravel fantastisch.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Vandaag toch maar gaan werken. Waarom eigenlijk? Ben al 5 dagen grieperig.
Misschien toch niet vrijdag die 3 kuub zand moeten kruien? Had geen keus, je kan 't ook niet laten liggen.
Zondag als 't droog is de DVK Classic. Heb ik weer, haha! :duim:
 

Wigboldus

Well-known member
Ik pak de fiets tegenwoordig ook weer vaker. Maak eerst veel kilometers en schroef langzaam het tempo op. Gemiddelde snelheid nog niet hoog (rond 22-25) maar heb al een mooie route van 120km gemaakt over de Veluwe. Volgend weekend een mooie route door Salland maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanavond de tweede proeftraining gedaan. Wat een terror kracht oefeningen weer. Er stond zes of zeven keer 1.000m op tien kilometer tempo op het programma. Op zich had ik steeds wel het juiste tempo te pakken. Ik had het echter behoorlijk benauwd en had verschrikkelijk veel moeite om zuurstof op te nemen. Uiteindelijk na de vijfde 1.000m gekapt. Het ging vanavond gewoon echt niet. Donderdag of vrijdag en zondag denk ik maar weer wat meters maken.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Tracks uitgezet door profs, en onderhouden door bikers. Check mtbroutes.nl maar eens.
Mijn favorieten: Zeist, Rhenen, Vlaardingen, Leersum, Bergschenhoek, Amerongen en Rheden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Morgen maar de hardloopkilometers maken. Ik voel vandaag gek genoeg mijn rechterknie, dus dan is het niet handig om te gaan hardlopen. Verder spierpijn van de krachtoefeningen, maar dat belemmert het hardlopen verder niet. Toch maar meer krachtoefeningen thuis doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vandaag het halve marathon rondje gelopen in het Amsterdamse Bos op een gemiddelde snelheid van 5:15 min/km. Op zich ging het wel redelijk soepel. Ik liep alleen de lus die ik de vorige keer had overgeslagen verkeerd om waardoor het de hele tijd was zoeken naar de route. Viel me wel tegen dat ik redelijk hoog zat qua hartslag als ik het zo terug kijk.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Het was vandaag dan ook geen ideaal loopweer. Warm, veel wind. Toch netjes gedaan, en je mistte de wedstrijdadrenaline.
Persoonlijk heb ik de lichte griep achter de rug. Gisteravond effe een uurtje doorgetrapt en ben dus klaar voor zondag. Hoop ik....
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Het was in het bos wat benauwd inderdaad en de enige 1,5 km dat ik de wind kon voelen had ik hem hard tegen. Maar goed, zowel warmte als wind is goed voor een training.
 

Wigboldus

Well-known member
Tracks uitgezet door profs, en onderhouden door bikers. Check mtbroutes.nl maar eens.
Mijn favorieten: Zeist, Rhenen, Vlaardingen, Leersum, Bergschenhoek, Amerongen en Rheden.

ah zo, ja die site ken ik. Ik heb Lemele (erg gaaf), Zwolle (heel technisch en korte bochtjes, niet echt mijn ding), Hattem (leuk voor conditie, maar saaie rit na 3 keer), Heerde (zelfde als Hattem) en Sleen (leuk!)
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Bewegers

Weer lekkere intervalletjes gedaan. Dit keer stonden er geen krachtoefeningen op het programma, dus dat scheelt mij weer spierpijn. Het was mijn derde en laatste proeftraining, dus ik zal mij van het weekend inschrijven.

Even kijken wanneer ik weer kilometers ga maken. Donderdag Feyenoord en zaterdag en zondag moet ik bij mijn zus helpen met verhuizen.
 

Jozsef

New member
De Bewegers

Gisteravond de proef op de som genomen en gaan lopen op een schema van 6min/km.
Een halve minuut dus boven m'n normale looptempo. Dat was wel even wennen, dat "sjokken".
Het ging zo lekker dat ik een extra lus heb gelopen: 10km totaal. En zeer snel weer hersteld. :duim:
Maar.... Gaat dit trainingstempo niet ten koste van mijn snelheid?
 
Bovenaan