Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Van Dissel zojuist bij de technische briefing: "We zijn te pessimistisch geweest". Joh...
Ik snap best dat je als Van Dissel zijnde niet te positief wil prognotiseren, maar ze zitten er over het algemeen een factor 4-5 naast, en elke keer weer... Dan moet je toch eens gaan nadenken of je altijd alleen maar het meest pessimistische wil benadrukken...
 

De Wolf

Well-known member
Lijkt me toch wel vrij belangrijk dat we ziektes onderling met elkaar vergelijken qua wat gevaarlijker is om daar de maatregelen op af te stemmen.
Daar hebben we een OMT voor en kabinet voor.

Inderdaad zoals Jamel zegt zijn ze inderdaad een beetje pessimistisch de laatste tijd en vrezen ze voor een golf in februari.
 

Joost

Well-known member
Inderdaad.

16 IC opnames en 133 op de verpleegafdeling.
Dat begint wel op de langverwacht stijging te lijken.

IC bezetting zakt wel naar 289, verpleegafdeling naar 834.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is dat niet nog wat voorbarig? Niet heel gek lang geleden zat je toch ook rond die cijfers qua opnames? Gaat toch nog een beetje heen en weer?
 

Joost

Well-known member
Is dat niet nog wat voorbarig? Niet heel gek lang geleden zat je toch ook rond die cijfers qua opnames? Gaat toch nog een beetje heen en weer?
Het is de tweede dag op rij dat het opnamegemiddelde stijgt. En het is ook een illusie dat het blijft dalen bij zulke besmettingscijfers.
Je kunt gelijk hebben en dat het morgen weer lager is, maar gevoelsmatig is de bodem wel bereikt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja dat is waar, maar zeker op de IC opnames van vandaag verwacht ik niet dat die opeens keer drie of vier gaan zoals ze bij het RIVM verwachten. De gewone ziekenhuisopnames zullen zeker gaan stijgen. Dat virus is echt veel besmettelijker. Maar dan zal die verhouding van door en met corona opgenomen toch wel anders worden dan dat 1/3 2/3.
 

JMD

Well-known member
Patiënten die voor iets anders dan
corona naar het ziekenhuis moeten,maar
daar besmet blijken en dus meetellen in
de cijfers van coronapatiënten die in
het ziekenhuis worden opgenomen,moeten
apart worden geregistreerd.

Daarvoor pleit Jaap van Dissel van het
RIVM.Deze 'toevallige besmettingen'
zijn goed voor zo'n 5 procent van de
coronapatiënten in de ziekenhuizen.Het
zal Van Dissel niet verbazen als dat
verdubbelt door omikron,zegt hij.

Het coronabeleid van de overheid is
gebaseerd op ziekenhuisopnames.Daarom
vindt Van Dissel dat er kritisch naar
die cijfers moet worden gekeken.
(Bron: TT)

5%? In de meeste ziekenhuizen inmiddels 1/3...
 

De Wolf

Well-known member
Het valt mij tegen dat hij niet eens de cijfers paraat heeft. Net zoals de administratie van aantal Omikron patiënten in veel gevallen niet eens wordt bijgehouden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ze die achterstand straks in een keer inhalen, dan kom je wel aan die 100.000 plus besmettingen op een dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan