Coronavirus 2

erka

Well-known member
Eén ding wat JMD zegt heb ik ook met verbijstering gelezen: dat ze nog rekenen met de modellen voor de Deltavariant. Ik snap echt niet wat die gasten daar bij het RIVM de hele tijd doen. Omicron is al weken in de wereld en heeft ondertussen al een schat aan gegevens opgeleverd. Opper-abacus Wallinga heeft vast nooit les gehad van JMD.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
En verder mag iedereen mij belachelijk maken hoor, be my guest als dat je beter voelt...
Maar ik maak me gewoon serieus zorgen over welke kant we op gaan. En dan niet inzake corona, daar is eigenlijk iedereen inmiddels wel achter en over eens dat dat blijft en milder wordt.
Maar meer in de richting van 2G, vaccinatieplicht enz.. Zo'n bericht van dr. (professor?) Coetzee uit Zuid AFrika, die aangeeft dat leiders uit West Europa aangegeven hebben dat ze liever niet hebben dat zij aangeeft dat omicron mild was, dat vind ik echt doodeng. Het OMT dat niet met omicron rekent, maar wel met delta 'want nog niet alles over bekend'. Oke, dat zal kunnen, maar vorig jaar rekenden ze wel direct met delta, terwijl dat toen ook net nieuw was. Ook zo'n opmerking dat je niet teveel kan versoepelen, 'want er kan nog wat aankomen'. Ja duh. Dat kan altijd. Maar als je daarvoor de maatregelen aan wil houden... Zelfs de Lancet (misschien wel hét medisch tijdschift) geeft aan dat de pandemie het einde nadert (https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00100-3/fulltext), dus waarom die onzekerheid.

Ik heb niks tegen digitale technieken, ben vaak zelfs iemand die er snel gebruik van maakt (zo hebben wij vandaag een online open dag gehouden op mijn school, ging top (hoewel lln in het echt spreken natuurlijk leuker is)), maar daardoor zie ik ook de kant waarop het op kan gaan. En tuurlijk is het prettig dat zaken centraal geregeld zijn (als ik naar de opticien ga ziet zij direct hoe ik verzeker ben, en hoef ik niet meer zelf alle declaraties voor een bril in te vullen, top), maar het kan op een gegeven moment ook te ver gaan. En niet alleen ik vind dat, maar daar worden serieuze artikelen over geschreven door data-experts, en het gevaarlijke is dat je zo meteen voorbij een point-of-no-return bent, en dan kan je niet meer terug. En wie weet wat er dan allemaal aan gekoppeld gaat worden, men denkt al over een CO2-tax ofzo, dat kan dan zo gekoppeld worden. Daarna zijn andere zaken die ons nu nog totaal idioot in de oren klinken, niet ver meer.

En nogmaals, daar kan je nu heel flauw op reageren, doe dat vooral als dat je je beter doet voelen dan mij (vooral dat soort bullshit over dat als ik zou stijldansen dat ik dit dan niet zou zeggen of zaken als 'blijf ademen'), ben dan ook erg blij dat je zo in elkaar steekt dat je dat soort zeikopmerkingen moet maken. Want ik maak me zorgen. Niet om mijn kinderen, die heb ik niet (en ik zal het geintje maar maken, nee ook niet bij de lerares Duits), maar gewoon om de wereld in het algemeen.

En als je het er niet mee eens bent, en mij hoop kan geven, wees welkom. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, zeker niet, dat is waar een forum op draait.
 

Maasveld

Well-known member
En verder mag iedereen mij belachelijk maken hoor, be my guest als dat je beter voelt...
Maar ik maak me gewoon serieus zorgen over welke kant we op gaan. En dan niet inzake corona, daar is eigenlijk iedereen inmiddels wel achter en over eens dat dat blijft en milder wordt.
Maar meer in de richting van 2G, vaccinatieplicht enz.. Zo'n bericht van dr. (professor?) Coetzee uit Zuid AFrika, die aangeeft dat leiders uit West Europa aangegeven hebben dat ze liever niet hebben dat zij aangeeft dat omicron mild was, dat vind ik echt doodeng. Het OMT dat niet met omicron rekent, maar wel met delta 'want nog niet alles over bekend'. Oke, dat zal kunnen, maar vorig jaar rekenden ze wel direct met delta, terwijl dat toen ook net nieuw was. Ook zo'n opmerking dat je niet teveel kan versoepelen, 'want er kan nog wat aankomen'. Ja duh. Dat kan altijd. Maar als je daarvoor de maatregelen aan wil houden... Zelfs de Lancet (misschien wel hét medisch tijdschift) geeft aan dat de pandemie het einde nadert (https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00100-3/fulltext), dus waarom die onzekerheid.

Ik heb niks tegen digitale technieken, ben vaak zelfs iemand die er snel gebruik van maakt (zo hebben wij vandaag een online open dag gehouden op mijn school, ging top (hoewel lln in het echt spreken natuurlijk leuker is)), maar daardoor zie ik ook de kant waarop het op kan gaan. En tuurlijk is het prettig dat zaken centraal geregeld zijn (als ik naar de opticien ga ziet zij direct hoe ik verzeker ben, en hoef ik niet meer zelf alle declaraties voor een bril in te vullen, top), maar het kan op een gegeven moment ook te ver gaan. En niet alleen ik vind dat, maar daar worden serieuze artikelen over geschreven door data-experts, en het gevaarlijke is dat je zo meteen voorbij een point-of-no-return bent, en dan kan je niet meer terug. En wie weet wat er dan allemaal aan gekoppeld gaat worden, men denkt al over een CO2-tax ofzo, dat kan dan zo gekoppeld worden. Daarna zijn andere zaken die ons nu nog totaal idioot in de oren klinken, niet ver meer.

En nogmaals, daar kan je nu heel flauw op reageren, doe dat vooral als dat je je beter doet voelen dan mij (vooral dat soort bullshit over dat als ik zou stijldansen dat ik dit dan niet zou zeggen of zaken als 'blijf ademen'), ben dan ook erg blij dat je zo in elkaar steekt dat je dat soort zeikopmerkingen moet maken. Want ik maak me zorgen. Niet om mijn kinderen, die heb ik niet (en ik zal het geintje maar maken, nee ook niet bij de lerares Duits), maar gewoon om de wereld in het algemeen.

En als je het er niet mee eens bent, en mij hoop kan geven, wees welkom. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, zeker niet, dat is waar een forum op draait.
Voor welke dingen ben je precies bang?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het ergens wel logisch dat we tegen beperkingen aanlopen. Onze (welvaart)generatie is er één die alles kon en mocht he, in de jaren 80/90 kon alles, mocht alles en dat houdt een keer op. Dus nu lopen we tegen in onze ogen onderdrukking op, terwijk 95% van de wereld zal zeggen:

1642873104690.png
 

JMD

Well-known member
Ik vind het ergens wel logisch dat we tegen beperkingen aanlopen. Onze (welvaart)generatie is er één die alles kon en mocht he, in de jaren 80/90 kon alles, mocht alles en dat houdt een keer op. Dus nu lopen we tegen in onze ogen onderdrukking op, terwijk 95% van de wereld zal zeggen:

Bekijk bijlage 761460
O zeker. En dat we bv extra gaan betalen voor luxe zaken als vliegreizen enz, sta ik helemaal achter. Maar dat bedoel ik ook niet. (alhoewel het punt van dit wel is dat door deze zaken de rijken gewoon verder kunnen met hun luxe leven (die betalen gewoon wat meer), en de wat minder rijken de pineut worden.

Ik las laatst ergens dat Leonardo di Caprio bv een eigen luxe schip heeft (categorie 'heel groot'), dat op 1 dag net zoveel diesel verbruikt als ik meen 10.000 auto's (als die vaart natuurlijk :)). En Di Caprio zegt vervolgens dat we minder moeten autorijden.
Een Sigrid Kaag die zegt dat we meer met de trein moeten (eens), maar vervolgens zelf het vliegtuig pakt voor een stukje waarvan ze zegt dat mensen dat met de trein moeten doen.
Een EU dat elke 2 weken de boel in Brussel oppakt en naar Straatsburg gaat om te vergaderen (en dan niet met 1 vliegtuig met alle leden, nee met privéjets, en vrachtwagens vol aan documentatie), om vervolgens mr. EU Timmermans te horen zeggen dat we op het milieu moeten letten...
Dat vind ik het ergste, dat de mensen die zelf het hardst van de toren staan te blaten dat we moeten minderen, zelf het voorbeeld niet geven.

Wat dat betreft heb ik meer met vegetariërs, die zeggen dat we minder vlees moeten eten, en dat zelf ook niet doen. Die zijn tenminste eerlijk.
 

De Wolf

Well-known member
De burgemeester van Nijmegen mag natuurlijk ook niet ontbreken. Het is toch heerlijk om daar op af te reageren. Uiteraard zullen we zelf ook in de spiegel moeten kijken want we moeten nog steeds zo nodig naar Oostenrijk of Spanje op vakantie.
 

JMD

Well-known member
Voor welke dingen ben je precies bang?
Bijvoorbeeld tot hoever de digitale techniek gaat komen. En nogmaals, niks mis met techniek, ik maak er zelf genoeg gebruik van. Maar bv dat artikel van Follow the Money van vorige maand over het digitale ID. Dat wordt nu aangeprezen als 'makkelijk toch om alles ditigitaal op 1 plek te hebben'. Niemand zal dat ontkennen, je wordt af en toe gek van alle verschillende wachtwoorden. Punt is alleen dat je met die digitale ID ook veel andere zaken kan optuigen. En daar zal nu zeker geen gebruik van gemaakt worden, dat geloof ik wel. Maar het kan dan wel.

Stel nou dat Baudet aan de macht komt, zijn FVD krijgt 76 zetels. Dan kan hij met 1 druk op de knop het zijn tegenstanders onmogelijk maken zich op internet te begeven, geld te pinnen, bij je bankaccount te komen enz... In de huidige tijd (met veel minder contant geld dan 10-20 jaar terug in omloop en internet dat je werkelijk overal voor nodig hebt) betekent dat gewoon buitensluiting. Dat vind ik er gevaarlijk aan. Dat als er een gek aan de macht komt dan staat de hele infrastructuur klaar. 'Ben je niet voor me?' 'Loop je mee in de verkeerde demo'. Maar dan ook: 'ga je om met de verkeerde mensen?' Dan kan je niet meer bij je geld (of we nemen het zelfs af).
(
=> Dit is een film, maar in bv China al de waarheid. Als je daar omgaat met de verkeerde mensen (waarbij de staat bepaalt wie dat zijn) dan verlies je punten. Game je teveel? Daar gaan punten. Enz... En zie ook in de film hoe er dan met elkaar omgegaan wordt. Men verraadt elkaar waar je bijstaat, omdat het je zelf pluspunten oplevert, dat is niet wat ik een samenleving vind)

In Nederland werden in de oorlog de meeste Joden (procentueel) opgepakt van heel Europa. Dat heeft vele redenen, maar 1 ervan is dat wij in Nederland zo'n goed bevolkingsregister hadden. De Nazi's konden op alle gemeentehuizen precies zien wie Joods was en ze konden er zo langsgaan. Precies hetzelfde hebben we zo meteen met dat digitale ID. Het heeft zeker voordelen (net als het bevolkingsregister dat heeft) maar het kan ook ooit bij de verkeerde mensen komen en dan hebben we een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan