Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Precies.

Het is natuurlijk wel goed mogelijk dat de zkh-opnames even stijgen, maar dat zal dan zeker niet meer gaan zoals eerder, dankzij omicron en de vaccins.

Ja, die gaan uiteraard nog wel stijgen gezien de besmettelijkheid van de nieuwe variant. Al betwijfel ik op we dit nou ook nog echt in de IC opnames heel erg sterk gaan terugzien.

Eerst wachten op de piek qua besmettingen. Die gaan we wat eerder bereiken als we wat sneller zaken gaan versoepelen. Een paar weken daarna zal dan de piek van de ziekenhuisopnames wel daar zijn.

De huidige strategie lijkt weer sterk op flatten the curve, al kun je het nu meer doormodderen noemen. Je hebt de haven in zicht en je besluit nog even een ommetje te maken.
 

De Wolf

Well-known member
Dit keer serieus.

Ik ben benieuwd wat Omikron daadwerkelijk doet in het ziekenhuis en de IC. De Nederlandse administratie is net zo geweldig als de rekenkunsten van Jacco Wallinga. Misschien maar eens kijken of onze zuiderburen het beter doen. Die zijn ook beter in ICT.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dit keer serieus.

Ik ben benieuwd wat Omikron daadwerkelijk doet in het ziekenhuis en de IC. De Nederlandse administratie is net zo geweldig als de rekenkunsten van Jacco Wallinga. Misschien maar eens kijken of onze zuiderburen het beter doen. Die zijn ook beter in ICT.
Dat de Belgen op ons vooruitlopen in dit soort zaken is echt gênant... :p
Kijk, dat Duitsers beter, pünktlicher e.d. zijn is bekend, maar om de Belgen lachten we toch altijd...
 

De Wolf

Well-known member
Of ze bij alle opnames hebben getest weet ik niet maar zijn twee gevaccineerde gevallen bekend met Omikron. Daarnaast een stuk of 60 ongevaccineerden die vanwege Omikron in het ziekenhuis liggen. Eentje daarvan moest twee dagen op de IC.
 

Joost

Well-known member
Ik ben voetbal kijken in België en heb zojuist entree betaald voor een wedstrijd waar geen publiek bij mag zijn 😂

Er is wel een man of 50.
 

Max

Administrator
Forumleiding
8 IC opnames vandaag en 92 gewone opnames. Weer niet schokkend. Wel is dit keer de uitstroom van gewone ziekenhuisbedden relatief laag, dus de totale bezetting stijgt met 10. De IC bezetting daalt met 12. Met name de ziekenhuisopnames lijkt de daling om te zijn gegaan in een stabilisering. We gaan wel een mooi besmettingen record neerzetten. Ruim 300.000 in een week tijd.
 

JMD

Well-known member
Van het liveblog van de VRT: "Bij de relschoppers zou er sprake zijn van groepen van extreemlinks en harde kernen van enkele voetbalsupporters."
 

zwammy

Well-known member
Ja je kunt moelijk zeggen dat het elke keer alleen antifa is. Dan zouden de mensen nog gaan nadenken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er zou een wet moeten komen die automatisch één maand celstraf geeft aan iemand die met gezichtsbedekking bij rellen is. Als je zo stoer bent om te rellen, dan niet als een mietje een masker op.
 

JMD

Well-known member
Er zou een wet moeten komen die automatisch één maand celstraf geeft aan iemand die met gezichtsbedekking bij rellen is. Als je zo stoer bent om te rellen, dan niet als een mietje een masker op.
Komen de gevangenissen ook weer wat voller.
 
Bovenaan