Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Te bewerkelijk wellicht. Je kan het afleiden uit de cijfers die wel bekend zijn. Als je dat niet goed genoeg vindt, dan moet je idd het ala Nijmegen doen. In een model onzin input gebruiken ondermijnt het vertrouwen van de burger. Langzamerhand is iedereen er wel klaar mee.
Een bekende uitspraak van Rutte is: We sturen op zicht.
Dat is met een plezierbootje wel te doen maar voor een vrachtschip heb je toch wat hulpmiddelen nodig en het is handig die te gebruiken en ook niet met oude zeekaarten door de Waddenzee te varen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Los van dat ze de registratie van testen niet aankunnen, is het ook vrijwel onmogelijk om op dit moment een afspraak te maken. Een collega was er schijnbaar het weekend zoet mee. Zowel telefonisch als digitaal. Zit zelf net ook even te kijken, maar als ik zonder auto invul geen mogelijkheid en met zou ik morgenavond alleen in Utrecht terecht kunnen. Geeft maar aan hoe omikron qua besmettingen door het land raast.

Tegelijkertijd blijven de ziekenhuisopnames behoorlijk achter. Vorig jaar oktober tot half mei hadden we dagelijks bijna iedere dag 250 opnames en 30 tot 50 IC opnames. Daar hadden we maar 5.000-10.000 besmettingen voor nodig. In januari zijn we van 16.000 naar 65.000 gegaan en eigenlijk nog veel meer gezien we het niet meer kunnen bijhouden qua testen. Tegelijkertijd zitten we op 10 IC opnames en 100 gewone ziekenhuisopnames per dag.

1,5 miljoen die de afgelopen drie maanden besmet zijn geweest (meer nog gezien beperkte testcapaciteit en bereidheid) en 8 miljoen die recent een boosterprik hebben gezet. Dan is meer dan de helft van de 18+-ers nu wel redelijk beschermd voor omikron.
 

zwammy

Well-known member
Tsja, als er 3 kinderen besmet zijn een hele klas moet testen zit je snel vol met je capaciteit. Maar goed, nog een paar maanden en dan zijn we er van af en kan ik me weer live gaan ergeren aan NAC. Altijd wat leuker dan tegen een tv te schreeuwen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja, als er 3 kinderen besmet zijn een hele klas moet testen zit je snel vol met je capaciteit. Maar goed, nog een paar maanden en dan zijn we er van af en kan ik me weer live gaan ergeren aan NAC. Altijd wat leuker dan tegen een tv te schreeuwen.

Zullen je buren ook blij zijn. Maar dan gaat het idd wel hard.

Zou je overigens niet verwachten dat het besmettingspercentage zo hoog blijft als ze hele klassen testen zonder klachten.
 

zwammy

Well-known member
Als het zo besmettelijk zou zijn juist wel. Maar goed, een kind van 5 jaar loopt al 5 jaar lang rond met een snotneus. Dus die kun je dagelijk laten testen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als het zo besmettelijk zou zijn juist wel. Maar goed, een kind van 5 jaar loopt al 5 jaar lang rond met een snotneus. Dus die kun je dagelijk laten testen.

Ik voldoe ook bijna het gehele jaar aan de klachten om door te gaan voor een test. Sinds zaterdag wel iets wat ik normaal gesproken niet heb: keelpijn. Vrijdag bij mijn ouders geweest, maar dat is te kort dag. Dan zou het via mijn vrouw of door een supermarkt bezoek moeten komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
10 IC en 127 gewone opnames. Vrij stabiel dus. Afname IC bezetting door hogere uitstroom. Door de lagere uitstroom gewone bedden wel een stijging in bezetting.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die QR code kan natuurlijk ook niet. Besmettingen voorkom je er nauwelijks mee en ziekenhuisopnames zijn er nauwelijks en gaan er ook niet komen.
 
Bovenaan