Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Die QR code kan natuurlijk ook niet. Besmettingen voorkom je er nauwelijks mee en ziekenhuisopnames zijn er nauwelijks en gaan er ook niet komen.
Maar daar gaat het tegenwoordig ook helemaal niet meer over, anders zouden alle maatregelen inmiddels al weg zijn (op nachtclub en discotheken na...)
 

De Wolf

Well-known member
Ongeveer 22,5% van de instroom in ziekenhuizen is beneden de 30 jaar. Ik vrees dat ze niet allemaal voor een gebroken been ed liggen.
 

SanMark.

Well-known member
Gewoon 2G. Puur om die wappies te pesten :p
De 'wappies' krijgen steeds meer gelijk en zitten gelukkig niet alleen in de hoek van Baudet.

Maar ik vrees dat het bij jou net zo lang gaat duren voordat je dat door hebt , als met de besmettingen in de 'buitenlucht'.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Laatste paar dagen dik over de 100 instroom dus reken maar uit.

Zeg dat het er 200 per week zijn. Hoeveel mensen onder de 30 worden er per week in het ziekenhuis opgenomen? Het is niet gek dat een groot deel van die mensen nu een omikronnetje heeft opgelopen.

Het zegt mij veel dat in de omikron brandhaard Amsterdam het OLVG iig bezig is met het afschalen van de corona IC.
 

Joost

Well-known member
Echt heel enthousiast word ik niet van de aangekondigde versoepelingen, waarbij ik er vanuit ga dat deze vrijwel identiek zijn aan het OMT advies.


Wat eigenlijk het meest schokkend is zijn de voorspellingen.

Als er geen versoepelingen komen dan gaan we naar gemiddelden van 450-550 opnames en 45-50 IC opnames per dag met uitschieters naar 850 en 100 per dag. Versoepelingen in stappen of direct hebben nauwelijks een verschil in effect maar we gaan wel naar gemiddeldes van 550-600 en 60-70 per dag met bedbezetting van 4000-4500 en 700-800. In de meest gunstige ontwikkeling blijft de voorspelling overigens in dit scenario op 125 opnames en 10 IC gemiddeld per dag.

We zitten nu rond een laagste punt in opnames en dat geeft een goede uitgangspositie om de volgende golf aan te kunnen. We moeten dus wel gaan versoepelen want dan benutten we de boostervaccinaties optimaal! Aldus het OMT.

Ze stellen tevens voor om pretparken, dierentuinen en sport weer toe te staan met maatregelen want dit is een vorm van risicoreductie. En dat is eigenlijk precies waar het in mijn ogen totaal mis gaat. Er wordt vanuitgegaan dat alle maatregelen effect hebben terwijl nog nooit ergens is aangetoond van sommige maatregelen dat er een effect is. Je kunt wel risicoreducerende maatregelen treffen maar de hamvraag is; welk risico beperk je?

Tenslotte nog deze schitterende alinea;
Met het volledig loslaten van alle maatregelen zullen de besmettingen in de bevolking zeer snel toenemen, wat ook als consequenties zal hebben dat de hele zorgketen, m.n. de eerstelijnszorg, vast kan lopen en er bovendien veel uitval van personeel in alle arbeidssectoren zal zijn. Er komt dan tevens een periode aan waarin het zicht op het virus vermindert door de grote aantallen besmettingen, achterstand in de registratie van meldingen, het afgeschaalde BCO en de toename van (niet-geregistreerde) zelftesten. Dit zijn extra overwegingen om de tussenstap van avondsluiting te nemen. In een fase met meer infecties onder de bevolking welke over het algemeen minder ernstige ziekte veroorzaken, is het van belang dat kwetsbaren (conform eerdere advisering) extra voorzichtigheid in acht nemen, omdat de kans dat zij met de omikronvariant in contact komen groter is (zie advies OMT 138).

Dit is dus eigenlijk precies de huidige situatie :D
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bizarre voorspellingen weer. De cijfers van geen versoepelingen lijken mij realistischer bij zeer vergaande versoepelingen. Wel slim om als meest gunstige scenario te nemen dat de huidige cijfers stabiel blijven en er niks meer gaat gebeuren.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Bizarre voorspellingen weer. De cijfers van geen versoepelingen lijken mij realistischer bij zeer vergaande versoepelingen. Wel slim om als meest gunstige scenario te nemen dat de huidige cijfers stabiel blijven en er niks meer gaat gebeuren.
Ik las zojuist dat het geen voorspellingen zijn.
 

Joost

Well-known member
Het wordt na 2 jaar OMT ook wel hard tijd dat dat OMT een keer ter verantwoording wordt geroepen.

Het kabinet maakt beleid op basis van adviezen van een groep die geen enkel verantwoording af hoeft te leggen.
 

De Wolf

Well-known member
Het wordt na 2 jaar OMT ook wel hard tijd dat dat OMT een keer ter verantwoording wordt geroepen.

Het kabinet maakt beleid op basis van adviezen van een groep die geen enkel verantwoording af hoeft te leggen.
We krijgen een parlementaire enquête
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het wordt na 2 jaar OMT ook wel hard tijd dat dat OMT een keer ter verantwoording wordt geroepen.

Het kabinet maakt beleid op basis van adviezen van een groep die geen enkel verantwoording af hoeft te leggen.

Het OMT legt toch iedere dag verantwoording af in de krant of op TV? Alleen de journalistiek is van bedenkelijk niveau.

Lees nu dat ze de piek van januari, via februari toch naar maart hebben verschoven. Het zou mij verbazen als de besmettingen niet eerder gaan exploderen en daarna dalen door de versoepelingen.
 

zwammy

Well-known member
He jongens, jullie gaan nu toch niet de kant op als dat ik nu al een paar maanden ga he. Ik was die wappie toch?

Oh ja, waarschijnlijk heb ik nu voor de 2e keer corona dus als ik nu wel dood ga was het leuk om jullie gekend te hebben ❤️
 
Bovenaan