JMD
Well-known member
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik vergelijk de oude variant niet met griep, want dat was het zeker niet.Deze variant heeft veel overeenkomsten met griep (gelukkig maar), maar de afgelopen varianten waren toch behoorlijk heftiger en dodelijker dan griep. Heel erg goedkoop om dan nu te roepen dat de ongevaccineerden al 2 jaar gelijk hadden. Dat is gewoon pure bullshit en als je even goed nadenkt, weet je dat zelf ook.
Als er geen zware maatregelen (beperkingen + vaccineren) getroffen waren, dan was het een slagveld geworden de afgelopen jaren. Dat er dan nu een milde variant ontstaat is alleen maar mooi en een (samen met boosteren) een uitweg uit deze ellende, maar gebruik het aub niet om gelijk te halen.
Maar er werd 2 jaar gedaan alsof griep helemaal niks voorstelde, wat het zeker was tov delta/alpha enz, maar ook toen overleden mensen aan griep en toch werd er gedaan alsof griep niks was.
Nu is het ineens toch ook gevaarlijk.
Even met getallen (1 = niet gevaarlijk, 10 = heel gevaarlijk), hoe er gedaan werd:
2020-2021:
corona 8/9
griep 1
2022:
corona/griep 6, dat corona milder is geworden erkent iedereen, maar men doet nu alsof griep ineens gevaarlijker is geworden