Coronavirus 2

JMD

Well-known member

Depla en Halsema met een 'column' in de Volkskrant.
Mag wel hopen dat Depla met perspectief bedoelt alle maatregelen weg en niet zijn idee van vorige maand van alle evenementen in de zomer (dus ook carnaval en Elfstedentocht) en dan de schoolvakanties naar de winter ofzo...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bekijk bijlage 761453

Hier zal toch wel enige nuance voor zijn?

Ongevaccineerden of niet-geboosterden? Hoeveel dagen na booster telt iemand op de IC als geboosterd? De boostercampagne kwam pas de laatste weken echt op stoom.

Maar goed, inmiddels zitten we in een fase dat zelfs niet-gevaccineerden een betrekkelijk lage kans meer maken op een IC-bedje.
 

De Wolf

Well-known member
In principe zou de booster na een week moeten werken. In de cijfers wordt het direct al meegenomen en je hebt binnen een paar uur ook al weer een nieuwe QR code.

Wat Omikron op de IC doet valt weinig over te zeggen. Er zijn maar een paar ziekenhuizen die het bijhouden met welke variant ze te maken hebben.
Het boosteren lijkt in België wel effect te hebben.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Dezelfde Gommers zegt ook dit. Dan ga ik toch twijfelen aan zijn uitspraak dat het maar een paar zijn.

In Nederland wordt niet in elk ziekenhuis gekeken met welke variant een ziekenhuispatiënt besmet is. "Het wordt steeds meer gedaan, maar het is nog niet standaard", vertelt Gommers.


"Nijmegen is ermee begonnen. Die testen alle ziekenhuisopnames nu op omikron, maar in de meeste ziekenhuizen gebeurt dat niet. Maar je ziet gewoon dat de opnames in de ziekenhuizen nog erg teruglopen. Je ziet weinig nieuwe patiënten met corona binnen komen. Dat was 50 per dag, maar nu daalt dat naar onder de tien. Gisteren waren het er bijvoorbeeld 7. Het grootste gedeelte van de patiënten dat is opgenomen is bij ons mogelijk nog besmet met de deltavariant."
 

zwammy

Well-known member
Ik dacht dat de ic bezettingen naar beneden gingen. Dus het lijkt mij dat we kunnen concluderen dat omicron geen huis houdt op de IC. Een beetje zoals alle landen zeggen. Maar goed, misschien komt het nog.
 

De Wolf

Well-known member
Ik dacht dat de ic bezettingen naar beneden gingen. Dus het lijkt mij dat we kunnen concluderen dat omicron geen huis houdt op de IC. Een beetje zoals alle landen zeggen. Maar goed, misschien komt het nog.
In Nederland lijkt het gunstig. In Frankrijk ligt het 10-voudige op wat voor hun de IC is.
Daarnaast is het meer een reactie op het aandeel Omikron wat bij Gommers puur giswerk is.
 

De Wolf

Well-known member
Als Omikron nu dominant is dan zijn de IC opnames toch ook met Omikron?
Er zit natuurlijk wat tijd tussen besmetting en IC opname. Dan kunnen we de Delta variant zeker niet uitsluiten omdat die een paar weken geleden zeker nog aanwezig was.

Ik neem Engeland even als vergelijkingsmateriaal. Daar liggen gemiddeld twee keer zoveel mensen op de IC. Dan zie je daar inmiddels ook een afname maar ik heb zo'n idee dat het daar tegenwoordig vooral om Omikron gaat. Maar dat zal iemand dan moeten uitzoeken.
Knipsel.JPG
 

JMD

Well-known member

Deze zin: "Griep is een gevaarlijke, dodelijke aandoening, met soms duizenden doden per jaar. Dat wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd."

Eerst mag je niet zeggen dat corona griep is, want griep is totaal niet gevaarlijk. En nu blijkt dat toch wel zo te zijn... Misschien dat die verkeerde interpretatie vooral komt omdat griep 2 jaar lang juist door virologen enz gedownplayed is?
 

PES5

Administrator
Forumleiding

Deze zin: "Griep is een gevaarlijke, dodelijke aandoening, met soms duizenden doden per jaar. Dat wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd."

Eerst mag je niet zeggen dat corona griep is, want griep is totaal niet gevaarlijk. En nu blijkt dat toch wel zo te zijn... Misschien dat die verkeerde interpretatie vooral komt omdat griep 2 jaar lang juist door virologen enz gedownplayed is?
Bullshit JMD.

Deze variant heeft veel overeenkomsten met griep (gelukkig maar), maar de afgelopen varianten waren toch behoorlijk heftiger en dodelijker dan griep. Heel erg goedkoop om dan nu te roepen dat de ongevaccineerden al 2 jaar gelijk hadden. Dat is gewoon pure bullshit en als je even goed nadenkt, weet je dat zelf ook.

Als er geen zware maatregelen (beperkingen + vaccineren) getroffen waren, dan was het een slagveld geworden de afgelopen jaren. Dat er dan nu een milde variant ontstaat is alleen maar mooi en een (samen met boosteren) een uitweg uit deze ellende, maar gebruik het aub niet om gelijk te halen.
 

De Wolf

Well-known member

Deze zin: "Griep is een gevaarlijke, dodelijke aandoening, met soms duizenden doden per jaar. Dat wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd."

Eerst mag je niet zeggen dat corona griep is, want griep is totaal niet gevaarlijk. En nu blijkt dat toch wel zo te zijn... Misschien dat die verkeerde interpretatie vooral komt omdat griep 2 jaar lang juist door virologen enz gedownplayed is?
Griep valt onder Influenza. Dat is een ander soort dan Covid 19 wat onder de Coronavirussen valt.
 
Bovenaan