Coronavirus 2

Fregge

Well-known member
Met Kerst kwamen er toch ook veel families bij elkaar over de vloer?

Hij geeft gewoon aan dat ie denkt dat dit problematisch kan worden, aangezien er doorgaans veel families elkaar opzoeken met de Ramadan. En daar heeft ie toch gewoon gelijk in? Rutte riep dit toch ook voor Kerst en Oud&Nieuw?
Met het verschil dat kerst maar 3 dagen was, de ramadan een maand
 

SanMark.

Well-known member
Met Kerst kwamen er toch ook veel families bij elkaar over de vloer?

Hij geeft gewoon aan dat ie denkt dat dit problematisch kan worden, aangezien er doorgaans veel families elkaar opzoeken met de Ramadan. En daar heeft ie toch gewoon gelijk in? Rutte riep dit toch ook voor Kerst en Oud&Nieuw?
Nou daar werd steeds op het hart gedrukt dat we ons aan de adviezen moesten houden, hier word al gezegd dat er families bij elkaar over de vloer komen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou daar werd steeds op het hart gedrukt dat we ons aan de adviezen moesten houden, hier word al gezegd dat er families bij elkaar over de vloer komen.

Nee hoor. Er wordt gezegd dat families normaal gesproken met de Ramadan over de vloer komen en hij zich daar zorgen over maakt.
 

SanMark.

Well-known member
Normaal gesproken staat niet in mijn teletekst bericht.

Daar staat: Abou lede uit dat moslims in de vastenmaand veel bij de familie over de vloer gaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Normaal gesproken staat niet in mijn teletekst bericht.

Daar staat: Abou lede uit dat moslims in de vastenmaand veel bij de familie over de vloer gaan.

Ja. Dat is dus in het algemeen en niet specifiek dit jaar. Goed lezen.
 

JMD

Well-known member
Met Kerst kwamen er toch ook veel families bij elkaar over de vloer?

Hij geeft gewoon aan dat ie denkt dat dit problematisch kan worden, aangezien er doorgaans veel families elkaar opzoeken met de Ramadan. En daar heeft ie toch gewoon gelijk in? Rutte riep dit toch ook voor Kerst en Oud&Nieuw?
Klopt helemaal.

Alleen koppelt Aboutaleb het aan de avondklok qua problemen (en niet aan het bezoek (want dat is bij mensen thuis, en daar geldt 'alleen' een dringend advies)). Het is bij de ramadan natuurlijk vooral zo dat men bij elkaar komt als er gegeten wordt (dus na zonsondergang), en begin april gaat die zon rond 20.30 onder, en dat wordt met het verstrijken van de dag natuurlijk steeds later.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan blijven ze maar thuis als het zo'n probleem is, lijkt me niet zo heel ingewikkeld.

Dat is ook mijn mening. Jammer dan, de maatregelen gelden voor iedereen.

Enige uitzondering zou het avondgebed kunnen zijn. Kerken krijgen die ontheffing ook, dus dan zouden Moskeeën hier ook een beroep op moeten kunnen doen.
 

gevegt

Well-known member
Dat is ook mijn mening. Jammer dan, de maatregelen gelden voor iedereen.

Enige uitzondering zou het avondgebed kunnen zijn. Kerken krijgen die ontheffing ook, dus dan zouden Moskeeën hier ook een beroep op moeten kunnen doen.
Dat ligt eraan hoe laat dat gebed plaatsvindt.
 

erka

Well-known member
Kuipers roept op om met zelfde strategie en aanpak te gaan werken als in het VK

Mooi dat de experts er na drie maanden ook eindelijk een keer achterkomen dat een VK-aanpak veel beter werkt dan ons gerommel in de marge.
 

JMD

Well-known member
Avondklok dus naar 22.00...
In januari gaf Rutte nog aan dat een avondklok uiterlijk 21.00 in moest gaan, anders werkte die niet... Of zou hij specifiek 21.00 wintertijd bedoelen? :)
 
Bovenaan