Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Ligt eraan wanneer Mona Keijzer klachten heeft gekregen. Ze tellen bij de GGD tot twee dagen voor de eerste klachten zijn ontstaan. Dus als Mona Keijzer gisteren klachten had, dan moet iedereen die tot twee dagen ervoor in nauw contact met haar heeft gestaan voor 5 dagen vanaf het moment van contact in quarantaine en zich na dag vijf laten testen.

@Maasveld dit is ook antwoord op jouw vraag, denk ik.

Yes dank, ik was al even bang dat we bij animal farm waren aanbeland.
 

Maasveld

Well-known member
Meer dan 15 minuten binnen 1.5 meter ben je nauw contact en moet je in quarantaine. Langer dan 15 minuten in dezelfde ruimte op meer dan 1.5 meter is overig contact. Je hoeft dan niet in quarantaine, maar er wordt wel gevraagd extra alert te zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maak je het er hier wel uit op?
Ook hier lees ik niet dat er pas vanaf eind mei versoepelingen zijn maar wellicht lees ik niet goed.
 

Joost

Well-known member
Exact een jaar geleden zaten we nu middenin enorme exponentiele groei. Het 7daags gemiddelde van de opnames ging in 15 dagen tijd van 48 naar 483. Nu zitten we nog onder de 200.

Ik ben wel erg benieuwd naar de komende week. De instroom in de ziekenhuizen is na een aantal dagen groei weer ietsje aan het afnemen lijkt het.
Vorig jaar zakten die cijfers na de piek ook weer heel snel. Maar hoe gaat het dit jaar zijn? Vorig jaar was er veel angst voor het virus en gedroegen mensen zich voorzichtiger. Dit jaar is het startpunt flink lager maar hebben we een besmettelijkere vorm en zijn de basisscholen open.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe groot is dat risico bij Astra Zeneca?
Niet heel groot. Er zijn tot nu toe volgens mij z'n 25 sterfgevallen door trombose na 20 miljoen vaccinaties.

Maar waarom een risico nemen van 1 op de miljoen nemen om te overlijden als er ook andere vaccins zijn waarbij je dat risico niet hebt.
 

Forza AZ

Well-known member
Hebben we straks die keus?

Ik heb ook liever het Leidse vaccin. Dan hoef ik maar een prik.
In principe kun je niet kiezen, maar je kunt natuurlijk wel het vaccin weigeren als je alleen Astra Zeneca kunt krijgen.

En omdat de overheid zo veel mogelijk mensen wil laten vaccineren, zullen ze niet moeilijk doen als je later alsnog gevaccineerd wilt worden als er voldoende voorraad is van een ander vaccin.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben toch pas over twee of drie maanden aan de beurt dus mocht AZ echt problemen geven dan is het tegen die tijd wel bekend.
 
Bovenaan