Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Zullen we eens kijken wat die landen die boven ons staan met de maatregelen? Ik heb zo'n idee, 99% zeker, dat als straks iedereen een prikje heeft gehad, we nog steeds weinig tot niks mogen. Want virusvariant deel 25 en 26 'zijn helaas besmettelijker dan gedacht'.
Het zou mij inderdaad inmiddels niks verbazen...
En dan zal nog steeds een groot deel van NL het daar mee eens zijn...
 

JMD

Well-known member
"Het kabinet wil snel komen met een advies voor de zomervakantie"
Zou het niet handig zijn daar nog even mee te wachten... We zien nu wat er in een paar weken kan veranderen, dat kan natuurlijk ook de andere kant op gaan...
Kom met dat advies (net als vorig jaar) in juni, eerder heeft toch weinig zin. En verder zou het belachelijk zijn om dit jaar (vroeg) een negatief advies te geven voor de zomervakantie, terwijl dat vorig jaar positief was (terwijl er toen geen vaccins waren e.d.).
Dat je mensen op zou roepen om te wachten met boeken lijkt me overigens heel logisch.
 

JMD

Well-known member
Uit de persconferentie:
'Meneer Rutte, u zei vorige keer dat de avondklok niet meer effectief is als je hem om 22u doet'
'Klopt'
'En nu doet u hem om 22u'
'Klopt'
'Dus hij is toch wel effectief om 22u?'
'Zeker'
'Wat zegt het OMT daarvan?'
'Die zeggen dat ze dat niet kunnen berekenen'
 

gevegt

Well-known member
Het is in Duitsland trouwens ook aardig hommeles nu de maatregelen zijn verscherpt. Ongeveer dezelfde klachten als hier, met de toevoeging de extra down lock met Pasen en de kerken die zeer dringend worden verzocht met passen de deuren dicht te houden.
 

JMD

Well-known member
Het is in Duitsland trouwens ook aardig hommeles nu de maatregelen zijn verscherpt. Ongeveer dezelfde klachten als hier, met de toevoeging de extra down lock met Pasen en de kerken die zeer dringend worden verzocht met passen de deuren dicht te houden.
Volgens mij toch zelfs verboden om Pasen in de kerk te vieren?
Verder Witte Donderdag (dat in het Duits overigens Gründonnerstag heet kwam ik vandaag achter) net als Goede Vrijdag, Paaszaterdag en beide Paasdagen alles dicht. Alleen winkels die normaal op zondag open zijn mogen op die dagen open.

Merkel heeft die dagen 'rustdagen' genoemd... :)


In Beieren wil men dat bij te hoge Inzidenz (zeg maar de mate van hoeveel besmettingen) zelfs een mondkapje thuis gedragen gaat worden...
 

Maasveld

Well-known member
Volgens mij toch zelfs verboden om Pasen in de kerk te vieren?
Verder Witte Donderdag (dat in het Duits overigens Gründonnerstag heet kwam ik vandaag achter) net als Goede Vrijdag, Paaszaterdag en beide Paasdagen alles dicht. Alleen winkels die normaal op zondag open zijn mogen op die dagen open.

Merkel heeft die dagen 'rustdagen' genoemd... :)


In Beieren wil men dat bij te hoge Inzidenz (zeg maar de mate van hoeveel besmettingen) zelfs een mondkapje thuis gedragen gaat worden...
Dan zal het hier wel gezellig worden.
 

gevegt

Well-known member
Duitsers boeken massaal voor een vakantie naar hun lievelingseiland Mallorca.
Ik ben benieuwd hoe dat er na een week of zes uitziet.
 

erka

Well-known member
En we staan weer bijna onderaan met het prikken, samen met België en Luxemburg trouwens.
Alleen Kroatië, Letland, Bulgarije en Albanië doen het nog slechter.

Wat gaat het toch fantastisch allemaal. De 6e economie van Europa hé.
 

Hankie

Well-known member
Nee hoor dat maakt je geen wappie. Hier mag van mij flink herrie over geschopt worden. Zorg dat de planning en logistiek gewoon goed in orde is en prik allen 60+ de komende weken.

Wappie ben je bij het ontkennen van corona en de complottheorieën zoals BBB en Great Reset.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mag je niets van zeggen, dan ben je een wappie.

Wat Hankie al zegt. Je bent een wappie als je denkt dat corona niet bestaat en/of de schuld is van Bill Gates en George Soros. En als je denkt dat Rutte een psychopaat is, die onderdeel is van een pedofielennetwerk.

Kritiek op het coronabeleid van de overheid is inmiddels meer dan gerechtvaardigd. Ik vind het allemaal één grote teringzooi, inmiddels. Met die vage kutmodellen van het RIVM, het langzame vaccinatieproces en de onwil om met creatieve oplossingen meer open te laten zijn.
 

JMD

Well-known member
Helemaal mee eens Jamel. Maar wat niet helpt is dat bv het RIVM weigert de modellen openbaar te maken. (ondanks de verplichting van de Kamer om dat te doen) Op die manier geef je de wappies ook voer voor complottheorieën...
 

erka

Well-known member
Volledig mee eens Jamel, vind ik al een jaar. Echter mijn boosheid heeft zich nu omgezet in cynisme. Plus een beetje laten gaan en vooral aan het werk met waar ik wél invloed op heb.
 

Marinos

Well-known member
Ben het er ook mee eens, maar heb heel wat jaren terug al besloten om me vooral niet druk te maken om wat ik toch niet kan veranderen. Daar valt dit zeker onder.

Plus dat een nieuw huis, kind, nieuwe baan in het corona jaar voor genoeg afleiding gezorgd hebben dus wellicht dat ik het daarom sowieso minder voel.
 
Bovenaan