Coronavirus 2

Maasveld

Well-known member
Beetje sport kijken en sportquizjes spelen onder de wiskundeles. Ideaal.
Haha, doet me denken aan mijn leraar verzorging in het 3de jaar middelbare school. De man had bij de Angel-Side gezeten, had ie plakboeken vol van. Tijdens een proefwerk gewoon Zuid-Korea - Portugal kijken. Na de overwinning van VVV-MVV kreeg ik mijn gewonnen 5 gulden naar mijn hoofd geslingerd. Als ik er nu zo over nadenk kan het contrast met JMD niet groter zijn.
 

JMD

Well-known member

Dr. Casper van Eijck was er toch bij Feyenoord mee bezig om te kijken of er mensen besmet zijn geraakt toen Feyenoord dit najaar thuisspeelde met (wat) publiek? Waren toch bijna geen besmettingen?
 

Janssen

Well-known member
"pas in januari 2022, wanneer iedereen in Nederland ingeënt is"

Dat halen ze op de huidige voet helemaal niet.
 

Joost

Well-known member

Dr. Casper van Eijck was er toch bij Feyenoord mee bezig om te kijken of er mensen besmet zijn geraakt toen Feyenoord dit najaar thuisspeelde met (wat) publiek? Waren toch bijna geen besmettingen?
Nee, er waren toen geen besmettingen. Nul.

Dat is ook het grote probleem met dit FieldLab. Ze gaan geen besmettingen en besmettingsroutes vinden tenzij er bewust positieve mensen in het stadion gezet worden.
 

JMD

Well-known member
"pas in januari 2022, wanneer iedereen in Nederland ingeënt is"

Dat halen ze op de huidige voet helemaal niet.
Nee dat al niet inderdaad. Maar toont dat dus ook des te meer aan dat er helemaal geen plannen zijn om flink te versoepelen als de risicogroepen zijn ingeënt...


Ook dit artikel is interessant op meerdere terreinen:
[/URL]

1) omdat het mooi zou zijn als dit uitkomt
maar 2) vooral die laatste alinea:
"Some medical experts privately agreed with my prediction that there may be very little Covid-19 by April but suggested that I not to talk publicly about herd immunity because people might become complacent and fail to take precautions or might decline the vaccine. But scientists shouldn’t try to manipulate the public by hiding the truth."
Dus omdat men bang is dat men zich niet aan de maatregelen houdt gaan we positieve berichten niet verspreiden.

Dat is toch een gigantische klap voor de wetenschap, die horen te rapporteren wat ze zien. Daar wachten ze mbt corona nooit mee als er bv een nieuwe variant is (de medici buitelen over elkaar heen 'als er weer een nieuwe variant is gevonden') of ander slecht nieuws, maar dus blijkbaar wel als het goed nieuws is...
 

Joost

Well-known member
20 IC opnames, 200 op de verpleegafdeling.
Totale bezetting op IC 13 naar beneden, op de verpleegafdeling 25 omhoog.

Geen goede cijfers.
 

Bernardo

Well-known member
Uitspraak hoger beroep zaak Avondklok pas volgende week vrijdag. Nu heeft de rechtbank ineens geen haast meer.
 
Bovenaan