En
'We moeten meer angst gaan zaaien, laat maar zien die foto's van die kapotte longen’
Waarom feesten we thuis vrolijk verder als de horeca op slot gaat? Waarom doen we dat mondkapje niet op? Waarom kan 1,5 meter wel wat minder? Simpel: we zijn gewoon niet bang genoeg, zegt
hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen. ,,We moeten angst zaaien. Corona ís echt eng.”
Nou kom er maar in
@JMD en
@Satyr .
Ja, en dan haalt hij een onderzoek aan dat 1 op de 10 blijvende schade overhoudt... Dat onderzoek is net van de week compleet onderuit gehaald... Er was met een niet-representatieve steekproef gewerkt (iets wat een wiskunde A-leerling op Havo/VWO al leert als doodzonde)... Het longfonds (dat het onderzoek deed) had in een Facebookgroep van Corona-patiënten gevraagd wie er na lange tijd nog last had van Corona, en met die mensen is onderzoek gedaan. Tevens had iets van 40% helemaal geen coronatest gedaan, en kunnen de klachten dus best ook van iets anders zijn...
En verder: op pakjes sigaretten staan ook de meest erge dingen, maar heb ook niet echt het idee dat dat helpt...
Overigens loop ik al weken met een mondkapje op op school en sinds 1 week ook in de supermarkt. Niks mis mee. Ik hou afstand. Dus ik hou me gewoon aan de regels, maar ik ben het gewoon niet eens met 'je moet angst zaaien'. De mensen die niet in corona geloven overtuig je daar echt niet mee, en het is wat Gommers zegt, je krijgt veel meer hakken in het zand met dat continue angst zaaien.