Coronavirus 2

erka

Well-known member
En wederom valt Gigasukkel Van Dissel door de mand. Jongeren op vakantie zouden de golf hebben aangezwengeld. Nu blijkt dat Duitse jongeren nog massaler naar Spanje zijn geweest dan Nederlandse (zoals elk jaar overigens). En een totaal ander effect in eigen land.

Totale misser nummer 16.358.

Van Dissel moet in de vuilniszak en nooit meer een rol van betekenis vervullen. Echt wat een mislukkeling is dat. En daar ben je dan van afhankelijk. Gelukkig laat de regering hem ook vallen.
 

Maasveld

Well-known member
En wederom valt Gigasukkel Van Dissel door de mand. Jongeren op vakantie zouden de golf hebben aangezwengeld. Nu blijkt dat Duitse jongeren nog massaler naar Spanje zijn geweest dan Nederlandse (zoals elk jaar overigens). En een totaal ander effect in eigen land.

Totale misser nummer 16.358.

Van Dissel moet in de vuilniszak en nooit meer een rol van betekenis vervullen. Echt wat een mislukkeling is dat. En daar ben je dan van afhankelijk. Gelukkig laat de regering hem ook vallen.
Vanwaar opeens die frustratie over van Dissel?
 
  • Haha
Waarderingen: JFK

Forza AZ

Well-known member
En wederom valt Gigasukkel Van Dissel door de mand. Jongeren op vakantie zouden de golf hebben aangezwengeld. Nu blijkt dat Duitse jongeren nog massaler naar Spanje zijn geweest dan Nederlandse (zoals elk jaar overigens). En een totaal ander effect in eigen land.
Zou het niet kunnen dat Duitse jongeren, net zoals alle Duitsers zich veel beter aan de adviezen en maatregelen houden. Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt op vakantie of het risico om het virus op te lopen groot is of niet.
 

Joost

Well-known member
Zou het niet kunnen dat Duitse jongeren, net zoals alle Duitsers zich veel beter aan de adviezen en maatregelen houden. Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt op vakantie of het risico om het virus op te lopen groot is of niet.
Haha, misschien moet je eens zoeken op Ballermann op Youtube.
 

De Wolf

Well-known member
Zou het niet kunnen dat Duitse jongeren, net zoals alle Duitsers zich veel beter aan de adviezen en maatregelen houden. Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt op vakantie of het risico om het virus op te lopen groot is of niet.

Ik ben een maand geleden in een Duitse supermarkt geweest op een zaterdagmiddag maar dat leek net de plaatselijke Lidl. Of te wel iedereen liep daar door elkaar heen. Het enige verschil is dat daar vrijwel iedereen een mondkapje opheeft.
 

gevegt

Well-known member
Zou het niet kunnen dat Duitse jongeren, net zoals alle Duitsers zich veel beter aan de adviezen en maatregelen houden. Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt op vakantie of het risico om het virus op te lopen groot is of niet.
Ook al zou dat zo zijn is het wel heel frappant dat er in Nederland bijna 2x zoveel besmettingen zijn op een bevolking ter grootte van NRW.
Inmiddels zijn we zo rood als een rijpe kers. Er gaat iets goed mis.
 

ALenstra

Well-known member
Besmettingen gaan inderdaad als een tierelier in Duitsland. Kan dat fabeltje over keurige Duitse jongeren ook weer weg.
 

Mario

Well-known member
Zou het niet kunnen dat Duitse jongeren, net zoals alle Duitsers zich veel beter aan de adviezen en maatregelen houden. Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt op vakantie of het risico om het virus op te lopen groot is of niet.

Van nature is de Duitser wellicht wat meer gediciplineerd, maar of Duitse jongeren zich nu ook zo druk maken over het virus vraag ik mij af. Volgens mij wordt daar net zo hard gezopen en gefeest, wat ook logisch Is op die leeftijd lijkt mij.
 

Atreides

Well-known member
Toen ik van de zomer in Duitsland heb gereisd viel me op dat de mondkapjes plicht veel beter wordt nageleefd en veel beter wordt gehandhaafd dan in andere landen.

Of feestvierende Duitse jongeren daar in Spanje ook zo over dachten is een tweede.
 

Joost

Well-known member
In welke andere landen ben je geweest dat je deze vergelijking kan trekken?

Met Nederland kun je geen vergelijk maken, hier is geen plicht maar een dringend advies en aangezien ik in een regio woon waar ook veel Duitsers in winkels komen kan ik best een aardig vergelijk trekken denk ik. Recentelijk nog in de Ikea deed bij de ingang iedereen netjes zijn mondkapje op maar zo gauw het publiek de hoek om ging de winkel in was het ding ook zo weer af. En daar was geen verschil te zien tussen Nederlanders en Duitsers. (ongeveer 1/3 van het publiek in de Ikea in Heerlen is Duits). Datzelfde beeld zag ik dit weekend in Duitsland in een zwembad. En dat zag ik in Frankrijk op vakantie. Als het verplicht is doen mensen het, maar zonder verplichting daalt het aantal mensen met mondkapje drastisch. Ik heb niet de illusie dat dit in Nederland anders gaat zijn bij een plicht.

De enige uitzondering die ik heb meegemaakt was een korte vakantie in België. Daar was destijds ook een plicht maar werd het totaal niet nageleefd, vermoedelijk omdat er ook nog die gekke regels omtrent bubbels waren.
 

ALenstra

Well-known member
Mijn ervaring in supermarkten is vooral dat het mondkapjes-gehalte hoog is in filialen van de grote ketens zoals AH en Jumbo.
 
Bovenaan