Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Ook al zou dat zo zijn is het wel heel frappant dat er in Nederland bijna 2x zoveel besmettingen zijn op een bevolking ter grootte van NRW.
Inmiddels zijn we zo rood als een rijpe kers. Er gaat iets goed mis.

Alleen Tsjechië staat er nog slechter voor dan wij op dit moment begreep ik? Dat is ook wel een vrij treurige constatering zeg.
 

De Wolf

Well-known member
Aantal besmettingen per 100.000 inwoners. Dit is de lijst van afgelopen twee weken (landen met meer dan 1 miljoen inwoners).

Nederland staat op plek 8

1​
Israel​
981​
2​
Bahrein​
470​
3​
Argentinië​
384​
4​
Tsjechië​
346​
5​
Puertor Rico​
311​
6​
Costa Rica​
306​
7​
Spanje​
304​
8​
Nederland​
270​
9​
Moldavië​
254​
10​
Frankrijk​
248​
11​
Libanon​
234​
12​
België​
232​
13​
Panama​
219​
14​
UK​
189​
15​
Armenië​
183​
16​
Colombia​
183​
17​
Koeweit​
180​
18​
Brazilië​
178​
19​
Peru​
173​
20​
Oman​
159​
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja en nu? Waar blijft de massasterfte die onze cafés dichthoudt en carnaval verbiedt?
 

Joost

Well-known member
Ja en nu? Waar blijft de massasterfte die onze cafés dichthoudt en carnaval verbiedt?
Die is er niet en die gaat ook niet komen. De maatregelen worden getroffen om ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overspoeld raken en de IC's volraken met coronapatienten die grotendeels wel weer zullen herstellen. Maar in de tijd dat ze die bedden bezet houden moet andere zorg worden afgeschaald en dat kost ongetwijfeld wel levens.

Er zullen relatief niet veel mensen (extra) sterven aan corona maar wel door corona.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voorrang op basis van acute zorg. Liep je voor de coronatijd een SEH binnen met een gebroken arm, dan kregen ook mensen die acute zorg nodig hebben voorrang op jou.

Ik heb het niet over de SEH, maar uitgestelde operaties van andere levensbedreigende ziektes. Op basis van wat is dat?
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb het niet over de SEH, maar uitgestelde operaties van andere levensbedreigende ziektes. Op basis van wat is dat?

Ik gaf de SEH als makkelijk voorbeeld, maar in de hele zorg van een ziekenhuis bestaan er al jaren protocollen op basis waarvan beslissingen en voorrang wordt gegeven. Het enige wat nu anders is, is dat er een grotere druk op het systeem staat waardoor dergelijke protocollen daadwerkelijk in werking moeten treden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Waarom krijgen corona patiënten voorrang?
Je geeft nu in feite antwoord op je vorige vraag. Om te voorkomen dat er discussies komen over wie überhaupt voorrang moet krijgen zijn er maatregelen genomen.
Maar heb je nu echt niet door dat als er helemaal geen maatregelen worden genomen de IC's en ziekenhuizen overspoeld raken?
 

JMD

Well-known member
Het kabinet gaat morgen overleggen
over eventuele strengere maatregelen.
Die zouden ingevoerd kunnen worden als
het aantal besmettingen blijft stijgen
of niet snel genoeg daalt.De cijfers
van dit weekend en vooral zondag zouden
doorslaggevend zijn voor het kabinet.

Met de maatregelen moet het 's avonds
stiller worden op straat.Het zou gaan
om het schrappen van koopavonden en het
nog eerder sluiten van de horeca.Het
invoeren van een avondklok zou nog niet
aan de orde zijn.

Om te voorkomen dat nu elke week nieuwe
maatregelen worden geïntroduceerd,wordt
nagedacht over een langetermijnplan.
(Bron: TT)

Waarom zondag dan belangrijker is dan zaterdag snap ik ook niet...
 

JMD

Well-known member
Als men het 's avonds nog stiller op straat wil hebben zal dat ongetwijfeld ook gevolgen gaan hebben voor sportclubs, theaters enz...
 

gevegt

Well-known member
Het kabinet gaat morgen overleggen
over eventuele strengere maatregelen.
Die zouden ingevoerd kunnen worden als
het aantal besmettingen blijft stijgen
of niet snel genoeg daalt.De cijfers
van dit weekend en vooral zondag zouden
doorslaggevend zijn voor het kabinet.

Met de maatregelen moet het 's avonds
stiller worden op straat.Het zou gaan
om het schrappen van koopavonden en het
nog eerder sluiten van de horeca.Het
invoeren van een avondklok zou nog niet
aan de orde zijn.

Om te voorkomen dat nu elke week nieuwe
maatregelen worden geïntroduceerd,wordt
nagedacht over een langetermijnplan.
(Bron: TT)

Waarom zondag dan belangrijker is dan zaterdag snap ik ook niet...
Waarom toch altijd die drie puntjes?

Zondag hebben ze betere cijfers na aanleiding van de huidige maatregelen.
 

JMD

Well-known member

Nog 1,5 jaar dus... Dan is idd wel langetermijnvisie nodig, want anders is het land over 1,5 jaar dan wel uit corona, maar is de economie compleet naar de klote, en is er dus ook geen geld meer voor uitkeringen enz.


Ik snap alleen niet dat als het vaccin er is dat het dan nog 1 jaar duurt voordat het effect groot genoeg is... Dat je niet in no-time 8 miljoen Nederlanders kan vaccineren snap ik ook wel, maar 1 jaar??
 
Bovenaan