Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Ja, het gaat weer goed idd. Het angstzaaien neemt ongekende vormen aan... Ook weer die ziekenhuisman die zei dat er dit week al maatregelen moeten komen, terwijl hij (als arts) toch zou moeten weten dat die 'mammoettanker' niet binnen 1 week draait.

Nee hoor, het bevestigt gewoon dat Rutte en De Jong veel te laat waren met de maatregelen en (in dit geval letterlijk) achter de feiten aanlopen.
 

Atreides

Well-known member
Ja, het gaat weer goed idd. Het angstzaaien neemt ongekende vormen aan... Ook weer die ziekenhuisman die zei dat er dit week al maatregelen moeten komen, terwijl hij (als arts) toch zou moeten weten dat die 'mammoettanker' niet binnen 1 week draait.

En
'We moeten meer angst gaan zaaien, laat maar zien die foto's van die kapotte longen’

Waarom feesten we thuis vrolijk verder als de horeca op slot gaat? Waarom doen we dat mondkapje niet op? Waarom kan 1,5 meter wel wat minder? Simpel: we zijn gewoon niet bang genoeg, zegt hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen. ,,We moeten angst zaaien. Corona ís echt eng.”

Nou kom er maar in @JMD en @Satyr .
 

JMD

Well-known member
En
'We moeten meer angst gaan zaaien, laat maar zien die foto's van die kapotte longen’

Waarom feesten we thuis vrolijk verder als de horeca op slot gaat? Waarom doen we dat mondkapje niet op? Waarom kan 1,5 meter wel wat minder? Simpel: we zijn gewoon niet bang genoeg, zegt hoogleraar klinische psychologie Jan Derksen. ,,We moeten angst zaaien. Corona ís echt eng.”

Nou kom er maar in @JMD en @Satyr .
Ja, en dan haalt hij een onderzoek aan dat 1 op de 10 blijvende schade overhoudt... Dat onderzoek is net van de week compleet onderuit gehaald... Er was met een niet-representatieve steekproef gewerkt (iets wat een wiskunde A-leerling op Havo/VWO al leert als doodzonde)... Het longfonds (dat het onderzoek deed) had in een Facebookgroep van Corona-patiënten gevraagd wie er na lange tijd nog last had van Corona, en met die mensen is onderzoek gedaan. Tevens had iets van 40% helemaal geen coronatest gedaan, en kunnen de klachten dus best ook van iets anders zijn...

En verder: op pakjes sigaretten staan ook de meest erge dingen, maar heb ook niet echt het idee dat dat helpt...


Overigens loop ik al weken met een mondkapje op op school en sinds 1 week ook in de supermarkt. Niks mis mee. Ik hou afstand. Dus ik hou me gewoon aan de regels, maar ik ben het gewoon niet eens met 'je moet angst zaaien'. De mensen die niet in corona geloven overtuig je daar echt niet mee, en het is wat Gommers zegt, je krijgt veel meer hakken in het zand met dat continue angst zaaien.
 

Joost

Well-known member
Vertelde hij dat god ons wel allemaal red als we maar veel zingen en bidden?
Nee. Hij vertelde gepassioneerd over de kerk zoals jij over NAC praat. Maar omdat NAC voetbal is hoeft dat even niet maar de kerk moest natuurlijk een uitzondering blijven, want daar deed iedereen zn best om zich aan de regels te houden.
 

Atreides

Well-known member
Oei, dat klinkt wel heel amateuristisch.

En verder: op pakjes sigaretten staan ook de meest erge dingen, maar heb ook niet echt het idee dat dat helpt...

Het lijkt erop dat in NL daar geen bewijs voor is gevonden.

Overigens loop ik al weken met een mondkapje op op school en sinds 1 week ook in de supermarkt. Niks mis mee. Ik hou afstand. Dus ik hou me gewoon aan de regels, maar ik ben het gewoon niet eens met 'je moet angst zaaien'. De mensen die niet in corona geloven overtuig je daar echt niet mee, en het is wat Gommers zegt, je krijgt veel meer hakken in het zand met dat continue angst zaaien.

Interessant punt. Ik denk dat echte angst inderdaad eerder verlammend werkt / tot wegkijjken lijkt. Stevige schrik zou wel kunnen helpen, vooral als je (bij de de jeugd) inspeelt op de verantwoordelijkheid voor pappa's en mamma's en opa's en oma's.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Nee. Hij vertelde gepassioneerd over de kerk zoals jij over NAC praat. Maar omdat NAC voetbal is hoeft dat even niet maar de kerk moest natuurlijk een uitzondering blijven, want daar deed iedereen zn best om zich aan de regels te houden.

Dank, zever dus.
 

erka

Well-known member
Angst zaaien helpt mijns inziens ook niet. Wat wel helpt is superduidelijk zijn en ophouden met polderen over elke maatregel en overal uitzonderingen op bedenken.
 

JMD

Well-known member
Interessant punt. Ik denk dat echte angst inderdaad eerder verlammend werkt / tot wegkijjken lijkt. Stevige schrik zou wel kunnen helpen, vooral als je (beide de jeugd) inspeelt op de verantwoordelijkheid voor pappa's en mamma's en opa's en oma's.
We zijn het eens.
 

De Wolf

Well-known member
Vanaf 10 oktober kunnen we de corona app eindelijk gebruiken. Uiteraard moet je wel een nieuw toestel hebben met IOS 13.xx o.i.d.
 

Joost

Well-known member
In de cijfers van het RIVM staan 222.877 tests waarbij van slechts 110.587 de uitslag bekend is.
 

JMD

Well-known member
In de cijfers van het RIVM staan 222.877 tests waarbij van slechts 110.587 de uitslag bekend is.
Viel mij idd ook al op... En daarvan is 9,1% positief. Maar goed, met de helft van de tests nog niet verwerkt zegt die 9,1 nog lang niet alles, het kan flink meer zijn, maar ook best wel wat minder.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan