Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Wat denken jullie; krijgen we een vervroegde persconferentie deze week? Ik gok op donderdag.
Hoezo zou dat? Rutte heeft zelf vorige week gezegd dat het 7-10 dagen duurt voordat maatregelen effect hebben en dat we qua aantallen positieve besmettingen sowieso rekening moesten houden met rond de 5000 over een dag of 10 (na de persco). Daar gaat Rutte gelijk in krijgen.

Het is echter wel zaak dat over een paar dagen de besmettingen niet meer toenemen, anders hebben we eind volgende week naw wel een persco.

(en wat ik wiskundig gezien apart vind: het aantal positieve besmettingen per dag lijkt meer lineair te groeien dan exponentieel. Terwijl virussen exponentieel "groeien" en niet lineair... Procentueel neemt de toename dus elke dag een beetje af... )
 

Batigoal

Well-known member
Hoezo zou dat? Rutte heeft zelf vorige week gezegd dat het 7-10 dagen duurt voordat maatregelen effect hebben en dat we qua aantallen positieve besmettingen sowieso rekening moesten houden met rond de 5000 over een dag of 10 (na de persco). Daar gaat Rutte gelijk in krijgen.

Klopt wel hoor, maar de publieke druk wordt vandaag al flink opgevoerd en dat zal de komende dagen nog wel even doorgaan.
 

Joost

Well-known member
Morgen is wel een interessante dag. Het R getal ging vorige week al naar beneden, nu nog afwachten of het weer gedaald is.

Ik blijf het aantal ziekenhuisopnames wel absurd laag vinden in veel regio’s. In een toch als ernstig aangemerkte regio als Zuid Oost Brabant waren de afgelopen 5 weken in totaal 2 opnames.
 

erka

Well-known member
Donderdag sowieso niet. Ze doen steeds begin van de week een persco en desnoods vrijdag na de Ministerraad. Ik denk begin volgende week.
 

Joost

Well-known member
Hoogleraar Voss kwam eind vorige week in het nieuws door te stellen dat Duitsers zich beter aan de regels houden. Nu ben ik gisteren gaan zwemmen in Duitsland, ja wij Limburgers mogen dat nog steeds, en daar blijkt het toch weinig verschillend. Afstand houden gebeurt niet anders dan in Nederland en zo gauw het mondkapje af mag. gaat-ie ook af.

Die ervaring heb ik ook in winkels hier in de buurt, je merkt geen enkel verschil tussen Nederlanders en Duitsers. Een bekende zag dit weekend 3 duels op laag niveau in Duitsland en zag ook geen enkel verschil tussen Nederlands en Duits amateurpubliek. Het enige echte verschil is dat de Duitse regels duidelijker zijn omtrent mondkapjesplicht.
 

JMD

Well-known member
Ik blijf het aantal ziekenhuisopnames wel absurd laag vinden in veel regio’s. In een toch als ernstig aangemerkte regio als Zuid Oost Brabant waren de afgelopen 5 weken in totaal 2 opnames.
Maar zo ernstig was ZO-Brabant toch niet de afgelopen weken? (Of heb ik iets gemist?)
 

JMD

Well-known member
Klopt wel hoor, maar de publieke druk wordt vandaag al flink opgevoerd en dat zal de komende dagen nog wel even doorgaan.
Ja, het gaat weer goed idd. Het angstzaaien neemt ongekende vormen aan... Ook weer die ziekenhuisman die zei dat er dit week al maatregelen moeten komen, terwijl hij (als arts) toch zou moeten weten dat die 'mammoettanker' niet binnen 1 week draait.
 

gevegt

Well-known member
Ja, het gaat weer goed idd. Het angstzaaien neemt ongekende vormen aan... Ook weer die ziekenhuisman die zei dat er dit week al maatregelen moeten komen, terwijl hij (als arts) toch zou moeten weten dat die 'mammoettanker' niet binnen 1 week draait.
Waarom noem je het angstzaaien?
 

gevegt

Well-known member
Je bedoelt het geloof ik lollig, maar het was op zich al heel opmerkelijk dat hij naar een echt ziekenhuis moest ondanks de aanwezigheid van een mini-ziekenhuis onder het witte huis.
Ik bedoel het helemaal niet lollig.
Dat hij naar een ziekenhuis moest, geeft aan dat het serieus was.
Dat jij dan komt met een noodoplossing voor een president die iets overkomt als hij aan het werk is, vind ik dan wel weer grappig.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is al erg genoeg dat je op basis van een door mensen geschreven boek een uitzondering meent te hebben op de wet.

Rutte had moeten zeggen: Hou gewoon je bek.
 

gevegt

Well-known member
Het is al erg genoeg dat je op basis van een door mensen geschreven boek een uitzondering meent te hebben op de wet.

Rutte had moeten zeggen: Hou gewoon je bek.
Het is andersom. De wet maakt de uitzondering.
Lees je eerst eens in voordat je dit soort onzin typt.
 
Bovenaan