Coronavirus 2

erka

Well-known member
Omdat in Groningen nog geen corona is.

Het is er wel maar minimaal. Sinds 1 mei niemand meer in ziekenhuis. Je zou toch bijna zeggen, gooi Groningen (en Drenthe en Friesland) maar eens helemaal los als proef en kijk dan wat er gebeurt.

erka

Well-known member
België heeft Nederlands Limburg trouwens op oranje gezet. Nu is alles in Holland en beneden de rivieren oranje voor de Belgen.

Max

Administrator
Forumleiding
België heeft Nederlands Limburg trouwens op oranje gezet. Nu is alles in Holland en beneden de rivieren oranje voor de Belgen.

Ja, ik las dat ze de suggestie doen om te testen als je uit een van die provincies naar België komt. Ik ga 15 september even op en neer naar Westvleteren om bier op te halen. Denk dat ik dat testen maar laat. Kreeg van sommige het commentaar dat ik mogelijk in Nederland in quarantaine moet. Nu denk ik zelf dat Amsterdam volgens onze normen ook oranje of rood zou zijn.

Wat een geheugen, dat was ik zelf alweer vergeten.

De M vervangen door Aj, past mooi bij de stad waar je woont.

Bedankt voor het meedenken.

De Wolf

Well-known member
In Zwitserland mogen vanaf 1 oktober stadions voor 2/3 gevuld worden, maar dan wel met mondkapje.

Wat primitief

Volle Kuip moet kunnen.

De Wolf

Well-known member
In België zijn alleen de regio's Antwerpen en Brussel oranje. Naar Zaventem mag je wel reizen omdat dit buiten Brussel ligt.

In België moet iedereen die uit de oranje gebieden komt zich bij aankomst laten testen en 14 dagen in quarantaine.

zwammy

Well-known member
Het is maar goed dat de benzine in Duitsland net zo goedkoop is dan, heb ik ook niets in België te zoeken, 116.9 staat de benzine op dit moment, dit voor de mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar Duitsland te gaan, dan weten ze het in ieder geval (y)

Hankie

Well-known member
Het is maar goed dat de benzine in Duitsland net zo goedkoop is dan, heb ik ook niets in België te zoeken, 116.9 staat de benzine op dit moment, dit voor de mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar Duitsland te gaan, dan weten ze het in ieder geval (y)

En je extra verbruik naar de pomp ook meegerekend?

Joost

Well-known member
In België moet iedereen die uit de oranje gebieden komt zich bij aankomst laten testen en 14 dagen in quarantaine.
Het is geen moeten in dit geval, slechts een zeer dringend advies.

De vraag is wel wie zich hieraan gaat houden. Zowel in Belgisch als Nederlands Limburg is het aantal besmettingen heel erg laag en dat is ook bekend bij mensen. Iemand die in Roosteren woont gaat echt nog wel gewoon boodschappen doen in Maaseik, en vanuit Veldwezelt en omgeving zal het aantal mensen dat in Maastricht gaat winkelen echt niet dalen. En niemand die daarna 14 dagen in quarantaine gaat.

Bovenaan