Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Je moet overal je verstand gebruiken... Maar buiten hoef je iig geen rekening te houden met die 1,5 meter.

Daar verschillen we van mening mee. Virussen zijn niet van de afgelopen paar jaar. Vroeger had je ze ook en leefden we ook meer buiten. Bovendien binnen de dierenwereld verspreiden ook virussen en die leven echt niet allemaal binnen.
Ik zou het daarom onverstandig vinden om het dan maar af te schaffen omdat je zelden of nooit hoort dat er buiten een besmetting plaats vind.

JMD

Well-known member
Buiten had je idd ook altijd virussen, en moesten we toen 1,5m afstand houden??

En we missen overigens nog steeds een besmetting die buiten opgelopen is, na 6 maanden....

De Wolf

Well-known member
Buiten had je idd ook altijd virussen, en moesten we toen 1,5m afstand houden??

En we missen overigens nog steeds een besmetting die buiten opgelopen is, na 6 maanden....

Weten we überhaupt van elke besmetting waar deze is opgelopen?
De kans lijkt een stuk kleiner. Ik las laatst in dat rapportje wat je hier plaatste dat de kans binnen 19 keer groter zou zijn.
Het komt gewoon zelden in het nieuws. Las wel laats in de LC dat twee personen uit Dokkum zeggen buiten besmet zijn geraakt toen de beruchte persoon met hun in contact is geweest.

JMD

Well-known member
O ja, nu komt het 'zelden in het nieuws'...
Kom op zeg, Dokkum werd groot op TT101 (en nos.nl) gemeld dat dat door buiten kwam. Toen dat niet zo bleek te zijn kwam dat niet op die kanalen...

Het is idd zo dat niet alle besmettingen zijn te herleiden, maar als je in 6 maanden tijd nog geen 1 buitenbesmetting hebt dan kan je toch wel zeggen dat de kans om buiten besmet te worden praktisch nihil is.

SanMark.

Well-known member
Kom op zeg, Dokkum werd groot op TT101 (en nos.nl) gemeld dat dat door buiten kwam. Toen dat niet zo bleek te zijn kwam dat niet op die kanalen...

Het is idd zo dat niet alle besmettingen zijn te herleiden, maar als je in 6 maanden tijd nog geen 1 buitenbesmetting hebt dan kan je toch wel zeggen dat de kans om buiten besmet te worden praktisch nihil is.
Hij zal zijn ongelijk toch niet toegeven.

Noord-Ooster 2.0

De Wolf

Well-known member

Ik vind het dan wel vreemd dat je zegt " want als een stadion echt vol zit, dan zit de buurman wel dicht naast je en dan kan het fout gaan met zingen "
In een stadion zit je tenslotte in de buitenlucht.

JMD

Well-known member
Ik vind het dan wel vreemd dat je zegt " want als een stadion echt vol zit, dan zit de buurman wel dicht naast je en dan kan het fout gaan met zingen "
In een stadion zit je tenslotte in de buitenlucht.
Omdat het dan specifiek om het zingen/luid praten gaat. Langdurig zingen/praten brengt altijd 'spetters' met zich mee...

Hankie

Well-known member
Nou oudste dochter gaat morgen getest worden. Verkouden, keelpijn en koorts. Het gaat mij benieuwen.

erka

Well-known member
Ik ken iemand die gisteren naar de huisarts ging, zelfde middag nog getest en vanochtend al uitslag kreeg. Dus als het nodig is kan het testen echt wel snel.

Bovenaan