Coronavirus 2

SanMark.

Well-known member
Mijn vriendin werkt op een dokterspraktijk ergens in de buurt van Zwolle, een huisarts moet zich laten testen en dat kan morgen in Woerden.

Prima geregeld.

• Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Grapperhaus is nu helemaal niet meer geloofwaardig. Er zijn weer nieuwe foto’s waar ze gewoon elkaars hand op de schouder leggen. Verschillende media noemen dat handenschudden of knuffelen maar dat kan ik op de beelden van shownieuws niet zien.

erka

Well-known member
Totaal ongeloofwaardig. Andere mensen asociaal noemen en zelf vrij structureel op je bruiloft alle richtlijnen overschrijden. Volgende!

JMD

Well-known member
Dat opstappen hoeft van mij echt niet, maar ik hoop dat Grapperhaus nu zelf in gaat zien hoe lastig dat afstand houden is... Dus gewoon die 1,5m loslaten en mensen vragen voorzichtig te doen. Schiet je veel meer mee op.

Joost

Well-known member

Zouden ze dit zelf nou echt geloven, dat het 'spannend' blijft??? Half Nederland prikt allang door de angst heen, maar Rutte en De Jonge blijven een een cabaretstuk voor 2 personen opvoeren. Als de aantallen positieve testen stijgen komt er een 'foei', als de aantallen dalen blijft het spannend.
Het is dezelfde spanning die Lewis Hamilton zo ongeveer elke F1-race inbouwt door te klagen over banden/motor enz... Puur voor de bühne, want iedereen weet de uitslag al.
Het borstkloppen vond ik heel apart. Specifiek benadrukken dat er lessen geleerd zijn en dat daarop gehandeld is klinkt heel gek in de huidige fase. Zeker als in de rest van de persconferentie niets wordt gezegd.

Geen enkele vorm van perspectief richting versoepelingen voor gedrag dat mensen allang vertonen. Hoe wil je draagvlak blijven houden voor deze maatregelen? Al enkele maanden zijn er talloze voorbeelden van behoorlijke mensenmassa’s op stranden, in steden etc. Kondig dan in ieder geval aan dat er wat proeven gaan plaatsvinden.

Ook de zogenaamde regionale maatregelen zijn niet effectief. Het zijn allemaal ‘als het kalf verdronken is dempen we de put’ maatregelen. Het aantal besmettingen is dusdanig laag dat iedere kleine uitbraak superlokaal is. Maatregelen die daarna genomen worden zijn in alle gevallen te laat.

En tenslotte is het belachelijk dat docenten geen voorrang krijgen bij tests.

Bernardo

Well-known member
Dat opstappen hoeft van mij echt niet, maar ik hoop dat Grapperhaus nu zelf in gaat zien hoe lastig dat afstand houden is... Dus gewoon die 1,5m loslaten en mensen vragen voorzichtig te doen. Schiet je veel meer mee op.

Grapperhaus is toch niet meer serieus te nemen, zelf iedereen aso's noemen die de regels overtreedt en vervolgens zelf.
Daarnaast al die mensen die bruiloften hebben aangepast of zelfs hebben verplaatst met alle gevolgen van dien. En dan zien ze de minister wel gewoon de bruiloft vieren. Totaal ongeloofwaardig en niet uit te leggen! Exit!

erka

Well-known member

Wat mij betreft gaat het er meer om dat duizenden goedwillende mensen hun bruiloft hebben uitgesteld omdat het niet te doen is met 1,5 en al helemaal niet met een borrel op en hij het gewoon wel doet, vanuit zijn voorbeeldfunctie

In de persco vond ik het opvallend dat Rutte zei dat hij openstond voor alle ideeën en niet 1x het OMT en Jaap van Dissel meer noemt. Zou die almachtige kabouter dan eindelijk op een zijspoor zijn gezet? Het is ook al wekenlang stil rond hem en andere mensen van het RIVM zijn in de media.

erka

Well-known member
Het is in feite hetzelfde als dat een minister een aantal keren door rood rijdt, bijvoorbeeld.

In normale omstandigheden zou dit wel opstappen zijn, maar kabinet en ik denk ook groot deel van de TK zit niet te wachten op zoiets nu.

De Wolf

Well-known member

Bedoel je helemaal niet meer afstand houden? Wat ik mij wel afvraag is waarom het hier 1,5 meter afstand is en in andere landen 1 of 2 meter.

Max

Administrator
Forumleiding
Bedoel je helemaal niet meer afstand houden? Wat ik mij wel afvraag is waarom het hier 1,5 meter afstand is en in andere landen 1 of 2 meter.

Omdat wij die 1,5 meter vanzelf wel naar beneden afronden.

Ik ben niet zo van het roepen dat iemand moet opstappen, maar als je zelfs massaal zelf de hand gaat schudden dan verlies je toch vrij behoorlijk je geloofwaardigheid.

Joost

Well-known member
Volgens Grapperhaus zelf was het alleen tijdens het fotomoment even misgegaan en is hij de rest van de avond als een agent rondgegaan om iedereen afstand te laten houden. Maar uit die nieuwe foto's blijkt dat toch niet te kloppen.

Voor vandaag was het 'niet handig', ondertussen is het meer richting een doodzonde aan het gaan.

Maasveld

Well-known member
Wat een onzin, opknopen aan de hoogste boom!!!

De Wolf

Well-known member
Volgens Grapperhaus zelf was het alleen tijdens het fotomoment even misgegaan en is hij de rest van de avond als een agent rondgegaan om iedereen afstand te laten houden. Maar uit die nieuwe foto's blijkt dat toch niet te kloppen.

Voor vandaag was het 'niet handig', ondertussen is het meer richting een doodzonde aan het gaan.

Ik neem het erover liegen hem nog het meest kwalijk.

De Wolf

Well-known member
Buiten volmondig ja. Binnen vooral goed je verstand gebruiken.

We kunnen echt wel met meer naar het voetbal ofzo. Wel moet je idd dan rekening houden met zingen (want als een stadion echt vol zit, dan zit de buurman wel dicht naast je en dan kan het fout gaan met zingen) en in de 'gangen' van een stadion na afloop.

Buiten hoef je dus niet je verstand te gebruiken?

Bovenaan