Coronavirus 2

Hankie

Well-known member
De ondernemer doet nu poeslief en laat zien al van alles gedaan te hebben, maar tot voor kort had hij echt helemaal niets geregeld. Vandaar de waarschuwingen en de boetes.
Nadat de winkel om 10..00 werd gesloten door de eigenaar is deze om 10.15 overigens al weer open gegaan. Toen greep de politie in en heeft alsnog de zaak op slot gegooid. De ondernemer doet nu pogingen om van binnenuit te werken met een soort afhaalservice. Hij geeft nog niet op.
Wil jij voortaan Marga Bult niet zo op stang jagen.
 

JMD

Well-known member
Ik kan alleen nergens lezen wat hij dan precies fout gedaan heeft...

En hij schijnt al eerder onenigheid met de gemeente te hebben gehad over andere zaken, dan komt dit op me over als iemand terugpakken.
 

De Wolf

Well-known member
Ik kan alleen nergens lezen wat hij dan precies fout gedaan heeft...

En hij schijnt al eerder onenigheid met de gemeente te hebben gehad over andere zaken, dan komt dit op me over als iemand terugpakken.

Ik lees wel dat hij niets aan deurbeleid deed. Zeg maar dat een supermarkt van 1000 m2 maximaal 100 personen binnenlaat. Controleer je dat niet en er staan ineens 150 mensen binnen dan ben je inderdaad verkeerd bezig.
Ontsmetten was ook een opmerking, maar het is tegenwoordig al bijzonder wanneer er bij de karretjes ontsmettingsmiddel staat.
Afstand houden is in iedere supermarkt een probleem. De plaatselijke Lidl hier is daar berucht om. Ik ken ook heleboel mensen die daarom naar een Lidl in een andere plaats gaan. Doe ik overigens zelf ook en daar is het een stuk beter.
 

Bernardo

Well-known member
Nou het supermarktje van Berning in Noord Deurningen is dan toch op slot gegaan om 10.00 uur.
De kleine ondernemer had al meerdere waarschuwingen, een flinke boete en bevel om zijn winkel te sluiten vandaag, maar ging om 8.00 uur toch gewoon open. Na volgende bevel van de politie koos hij toch eieren voor zijn geld en sloot de winkel om 10.00 uur.
De druktemaker vindt vooral dat hem onrecht wordt aangedaan, maar heeft blijkbaar te weinig gedaan na de eerste waarschuwingen en de boete. De hele landelijke pers en de linkse beroepsdemonstranten hebben Noord Deurningen gevonden vandaag. Ik geloof nooit dat het hier de hele dag rustig blijft.
Blijft natuurlijk wel makkelijk zo'n kleine ondernemer aanpakken. De grote winkelketens als AH en Jumbo is gewoon hetzelfde verhaal...
 

Joost

Well-known member
Het poetsen van die winkelkarretje is sowieso een nogal koddige aangelegenheid.

Zelfs de WHO concludeerde vorige maand dat er in heel de wereld nog geen geval was geweest waarin iemand via een oppervlakte besmet was geraakt.

Daarnaast pakt iedereen dezelfde fles desinfectie vast en raakt de niet ontsmette deuren van koelingen aan.
 

erka

Well-known member
Ben ook maar gestopt met karretje poetsen, al een paar weken geleden. Dat is nou volgens mij een enorme onzinmaatregel.
 

SanMark.

Well-known member
Bij de Appie hier staat er standaard iemand de handgrepen te poetsen van het personeel en 1 ander persoon staat bij de ingang om te kijken of je een kar meeneemt naar binnen en als je kinderen meeneemt dat die in de kar zitten.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij ook af of het kabinet ook nog bij zijn besluit blijft dat jongeren tot 18 jaar geen afstand hoeven te houden nu er al acht personen besmet zijn op pubercamping de Appelhof.
 

JMD

Well-known member
Tsja, als je dezelfde joint doorgeeft of samen uit 1 wijnfles drinkt is de kans op besmetting natuurlijk vrij groot...
 

De Wolf

Well-known member
Het zou kunnen. Er wordt daar ook flink gelebberd en afstand houden deed niemand. Niet dat het verboden was want een groot deel is daar tussen de 16 en 18 jaar. Ik voorzie nu ook dat hier weer vragen over komen over de 1,5 meter regeling bij de groep tussen 12 en 18 jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, dan kun je ook wel jaarlijks maatregelen gaan nemen tegen alle geslachtziektes naar aanleiding van het gebeuren op die camping.
 
Bovenaan