Ik had gisteren een Skype gesprek met mijn familie en het valt me op hoe licht de regels in Nederland zijn. Je kan elkaar nog steeds bezoeken, meer winkels zijn open dan in de meeste andere landen, de voorgescheven afstand is slechts anderhalve meter. Dat verbaasde me echt.
Bij jou in Schotland is dat anders?
Sterker nog; we hebben wel enkele regels, maar houden ons er ook nog eens niet aan.
Sterker nog; we hebben wel enkele regels, maar houden ons er ook nog eens niet aan.
Gaat mij niet om die toeristische attracties (daar blijven we inderdaad redelijk goed van eg), maar meer het dagelijks leven. Wij gaan allemaal nog extreem veel de straat op en in veel winkels zijn vrijwel geen maatregelen. Ook de Bóa's zie je daar niet. Die lopen alleen rond op het strand en de parken. Juist in de steden / dorpen is het gewoon veel te druk en houden wij ons niet aan de regels, vooral in winkels / supermarkten.
Kralinger wat is 2 meter in Schotland? 6,5 feet ofzo? Hoe reken je dan uit![]()
Gaat mij niet om die toeristische attracties (daar blijven we inderdaad redelijk goed van eg), maar meer het dagelijks leven. Wij gaan allemaal nog extreem veel de straat op en in veel winkels zijn vrijwel geen maatregelen. Ook de Bóa's zie je daar niet. Die lopen alleen rond op het strand en de parken. Juist in de steden / dorpen is het gewoon veel te druk en houden wij ons niet aan de regels, vooral in winkels / supermarkten.
Ik kom alleen in supermarkten momenteel. Vandaag voelde ik mij voor het eerst veilig daar. En dat kwam omdat het extreem rustig was. Het enige wat aan maatregelen genomen wordt door supermarkten is een paar bordjes ophangen en het verplicht stellen met winkelwagentje te winkelen. En dat laatste niet eens overal. Verder wordt er beroep gedaan op het gezonde verstand van mensen. Tsja. Mensen maken er een uitje van en staan te kleppen met bekenden. Sommige mensen lopen voor elke pisboodschap naar de winkel. Ze willen dus niet maximaal 1x per week boodschappen halen. Iedereen loopt kris kros door elkaar heen. Laatste keer stond er zo'n dikke trol uitgebreid een pak halfvolle melk te bestuderen alsof ze nog nooit zoiets had gezien. Dat anderen die zich wel enigszins aan de regels dan minuten lang op zo'n ungeheuer moet wachten en wél zo snel en efficiënt boodschappen wil halen had ze lak aan.
Hier verschilt het enorm per supermarkt.
Bij de ene Plus staat iemand met een beveilingingspakje aan wat karretjes te verdelen, ze worden niet extra schoongemaakt, maar hij vraagt mensen wel met niet meer dan 1 de winkel in te gaan. Bij de andere Plus is er een speciale plek met schone karren en gebruikte karren en worden de maatregelen een stuk stricter genomen. Daar komt een extra persoon er ook gewoon niet in.
Hoe kom je er nu nog bij om met meerdere personen boodschappen te gaan doen?