Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Lockdown in Frankrijk dus verlengd, tot half juli geen evenementen, dus er kan nu definitief een streep door de Tour. En ook de GP Frankrijk is nu definitief exit. Dat is dus de 10e GP van de 22 die van de kalender gaat.
 

Unregistere

Well-known member
Gewoon zo'n superronde maken later in het jaar, waarbij je de Tour, Giro en Vuelta combineert. Dat zou pas gaaf zijn. Alle kanonnen aan de start!
 

Unregistere

Well-known member
Koningsdag gaat door, maar dan als Woningsdag. Met digitale vrijmarkt en collectief zangmoment.

De koninklijke familie doet de lullige spelletjes in de paleistuin, we kunnen via een livestream meekijken. Dionne Stax geeft commentaar.
 

ALenstra

Well-known member
Ik had een lang weekend Luxemburg gepland rond deze tijd. Misschien dat ik dit ook thuis met een livestream kan doen.
 

Mario

Well-known member
Koningsdag gaat door, maar dan als Woningsdag. Met digitale vrijmarkt en collectief zangmoment.

De koninklijke familie doet de lullige spelletjes in de paleistuin, we kunnen via een livestream meekijken. Dionne Stax geeft commentaar.

Kan je je ook ergens digitaal klemzuipen?
 

JMD

Well-known member
Hef in Friesland de lockdown op en half Noord-Holland gaat in het weekend de Afsluitdijk over.

Dat staat ook in dat artikel, dat regionaal opheffen van lockdown ook problemen gaat opleveren, precies die zaken die jij schetst.

Overigens wel opvallend dat het noorden het idd zo goed doet. Is daar een verklaring voor?
 

Atreides

Well-known member
Overigens wel opvallend dat het noorden het idd zo goed doet. Is daar een verklaring voor?

Ik heb het nog niet gezien. Maar carnaval is natuurlijk vooral een ding in het zuiden en een superspreader (Corona schijnt met name veel mensen op/dichtbij elkaar in een kleine ruimte tof te vinden, al dat lichamelijke contact is nog plezanter voor Corona). Ook is Brabant erg dicht bevolkt terwijl Noord-Nederland relatief dun bevolkt is en erg ver van Brabant (en Noord-Rhein Westfalen).
Edit: het noorden heeft die belachelijke richtlijn van het RIVM met betrekken tot testen genegeerd. https://www.dvhn.nl/groningen/Groningen-slaat-het-landelijk-advies-in-de-wind-en-gaat-juist-extra-testen-op-corona-deze-UMCG-viroloog-legt-uit-waarom-25490267.html Dat is ook wel een game changer.
Edit II: door bovenstaande is er in het noorden nog:
Alleen in Friesland, Groningen en Drenthe geldt op dit moment nog een regiem van containment. Besmette gevallen worden individueel en actief opgespoord en directe contacten apart gehouden. In de rest van Nederland is dit al losgelaten. Hier is de zogenoemde mitigatie-fase aangebroken. Link: https://www.dvhn.nl/drenthe/Corona-...voorbij-maar-de-piek-komt-later-25477702.html
Edit III: stukje cultuur dat misschien wel relevant is in Noord-Oost Nederland:

Ik denk dat ook kleine culture verschillen wat helpen (zuid-Nederland is iets 'warmer' en handtastelijker') maar dat lijkt me marginaal.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan