Ja dat doen ze. Op de verpleegafdeling is ongeveer 1/3 toevallige Coronapositieve patiënten.Splitsen ze nog echt mensen die vanwege corona opgenomen worden en met corona? Ik snap dat het onhandig is al die corona patiënten, maar dit soort cijfers geven totaal geen aanleiding om de boel op slot te gooien.
De cijfers van het LCPS maken geen onderscheid tussen mensen die vanwege hun coronaklachten zijn opgenomen en mensen die andere gezondheidskwalen hadden en toevallig ook besmet bleken. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) hanteert dat onderscheid wel en ziet daadwerkelijk meer opnames door corona. Het instituut zegt dat de najaarsgolf is begonnen.
De kenners roepen inderdaad al weken dat we weer in een nieuwe coronagolf zitten. Maar goed, als dit het is dan lijkt me dat bijna helemaal prima.De interpretatie van cijfers is ook heel slecht.
Het ANP bericht van vandaag komt met deze alinea;
De aantallen patienten op maandag waren de afgelopen weken;
437
568
798
1079
1166
Dan is het aantal dat er nu ligt wel hoger maar de exponentiele groei die er tot 3 oktober in zat is er allang weer uit.
Totaal niet.Valt mij op dat binnen mijn kenniskring ondanks vaccinatie of eerder gehad te hebben ze toch nog goed ziek worden (vergelijkbaar stevige griep).
Zijn hier anderen die zich daar ook in herkennen?
Zeker maar dat zijn voornamelijk oudere die het als een stevige griep ondergaan.Valt mij op dat binnen mijn kenniskring ondanks vaccinatie of eerder gehad te hebben ze toch nog goed ziek worden (vergelijkbaar stevige griep).
Zijn hier anderen die zich daar ook in herkennen?
Als dit het is wordt nu bijna dagelijks duidelijker.De kenners roepen inderdaad al weken dat we weer in een nieuwe coronagolf zitten. Maar goed, als dit het is dan lijkt me dat bijna helemaal prima.
Dan klopt het toch gewoon wat er geschreven wordt?Coronacijfers blijven dalen, najaarsgolf ten einde
Volgens het RIVM zijn de cijfers "mooie signalen". Wel is er wat onzekerheid over een nieuwe omikronvariant.nos.nl
Toch bijzonder dat er zo'n bericht gepubliceerd wordt terwijl ik in de ziekenhuiscijfers van de laatste paar dagen zie dat de daling er weer bijna uit is.
Het is verzonnen door Bill GatesIs er al iets bekend over de oorsprong van het coronavirus eigenlijk?
langzamerhand lijkt het steeds meer te wijzen op een 'lableak'. En dat geloof ik ook wel ja. Die Chinezen zijn onvoorzichtig geweest. Ik geloof niet in expres 'losgelaten'Is er al iets bekend over de oorsprong van het coronavirus eigenlijk?
Op zich staat er niets dat niet klopt, maar het is op moment van publiceren alweer achterhaalt.Dan klopt het toch gewoon wat er geschreven wordt?
Waarvan 10 door Covid en de rest met.Op zich staat er niets dat niet klopt, maar het is op moment van publiceren alweer achterhaalt.
De berichten van het RIVM vergelijken de volledige afgelopen week met een week eerder terwijl de cijfers in mijn ogen op trend moeten worden beoordeelt.
Al moet wel gezegd worden dat de daling nu weer redelijk gestaag doorzet. Alleen op de IC niet maar daar is de bodem wel bereikt. Daar liggen eigenlijk standaard wel zo'n 30-35 patiënten.
De verdeling ongeveer 1/3 per groep.Waarvan 10 door Covid en de rest met.