Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Dat corona nu wel echt flink op z’n retour was of zoiets.
De meeste mensen hebben inmiddels wel anti stoffen dus worden niet meer ernstig ziek. China was voor Corona ook al een land waar ze mondkapjes droegen. Op dit moment wordt al geroepen geen vreemden aan te raken i.v.m. Apenpokken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je weet dat men iets meer maatregelen toepast dan wat mondkapjes als er ergens in een provincie ter grootte van Nederland een coronageval is?
 

Mario

Well-known member
Ook in China draait het uiteindelijk om geld en macht. COVID is natuurlijk een prima middel om het volk te onderdrukken en te isoleren. Sinds COVID zijn er een stuk minder buitenlanders gekomen. Zelfs voor de Chinezen in het buitenland wordt het moeilijk gemaakt om terug te keren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eruit vluchten lijkt inderdaad makkelijker te zijn. Waar je normaal gesproken de enkele reizen relatief extreem duur waren ten opzichte van de retourtjes schijnt dat nu anders te zijn. Mijn vrouw is net begonnen aan de Universiteit en daar treft ze een hoop Chinezen wiens enkele reis helemaal niet zo onbetaalbaar was. Je komt alleen inderdaad nauwelijks meer terug. Ik ben er toevallig nog relatief kort voor corona geweest in september/oktober 2019, maar dat is inmiddeld ook alweer bijna drie jaar geleden. Niet dat we van plan waren om ieder jaar die kant op te gaan, maar op een bepaald moment is het voor mijn vrouw toch leuk om in China te zijn er haar ouders te zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien komen de schoonouders wel jouw kant op en kunnen ze niet meer terug...

Mijn schoonvader wilde voor de bruiloft eigenlijk al voor een dag overkomen. Die vond zijn trip in Nederland pas echt leuk toen hij er thuis over kon opscheppen. Ze hebben net een kat in huis genomen en nu willen ze denk ik helemaal nooit meer naar Nederland. In mijn Amsterdamse appartement je schoonouders over de vloer was ook wel horror. Gelukkig dat ze toen halverwege de week bij mijn ouders in Hoorn konden worden ondergebracht. Straks in Hoorn heb ik ruimte zat en zou ik er minder last van hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Duitsland gaat weer op meer plaatsen de mondkapjes invoeren. Uitzonderingen zijn wanneer je vrij recent bent genezen of gevaccineerd.
 

JMD

Well-known member
Kennen we Jolande Sap (GL) nog? Van die stekker??

Zit nu bij KPMG en is tevens voorzitter van het nieuwe MIT, het Maatschappelijke Impact Team. Een instantie dat naast het OMT moet gaan staan om te kijken naar de maatschappelijke kant van dingen die het OMT wil gaan doen inzake corona.
Op zich goed dat er (na 2,5 jaar) eindelijk breder wordt gekeken naar evt te nemen maatregelen, maar wat is het eerste waarmee ze komt? Het CTB moet opgenomen worden als maatregel in de nieuwe pandemiewet...

Als er nou 1 maatregel maatschappijontwrichtend is en die ook bewezen niet werkt (daar zijn zelfs de 'nocovid-groep' mensen (die corona helemaal weg willen) het over eens) is dat het...

KPMG heeft ongetwijfeld zat kanjers in dienst, en wie kies je dan als voorzitter van dat MIT, een politica die dramatisch was... Waarom is het toch zo dat in Nederland politici die het in de Kamer verkloten wel weer een andere topbaan krijgen (zie nu bv ook Koolmees bij de NS, eerder Pechtold bij CBR en zo zijn er nog honderden voorbeelden)... Baudet praat ontzettend veel onzin (en hij overtreft zich inzake Putin elke keer weer...), maar hij had wel gelijk inzake het banenkartel. Ben je eenmaal binnen in de top van een traditionele partij, dan maakt het niet uit hoezeer je het verkloot, er staat altijd weer een nieuwe baan voor je klaar.
 

zwammy

Well-known member
Haha idd. Volgens mij was dat vorig jaar al bekend. Maar toen waren ze vooral aan het wappje roepen. Maar goed, verrassende uitslag.
 

erka

Well-known member
In dat OVV onderzoek staat zo weinig dat Gerri Eickhof het mag toelichten en hij er zelfs van in de war raakt.
 

JMD

Well-known member
Je verwacht het niet...


Overigens brengt het RIVM vorige week naar buiten dat ze de najaarsgolf nu zien. Die was al 6 weken eerder begonnen...
Inderdaad. En het enige wat wel geëvalueerd is (het CTB) en waarvan aangetoond is dat het niet werkt wil men weer terug hebben...

En het dan gek vinden dat er mensen gaan roepen dat het niet om corona gaat maar om andere zaken...

Het beleid is kansloos. Maar goed, dat geldt ook voor andere dingen: klimaat, stikstof, aardbeving, toeslagen enz...
 

Joost

Well-known member
Ik heb de Coronacijfertjes van de ziekenhuizen maar weer eens geupdate en daar zitten nu toch wel een paar heel opvallende dingen in.

17 oktober 2020 was de bezetting in de klinieken 1216
17 oktober 2021 was dat 411
17 oktober 2022 was dat 1166

17 oktober 2020 was de bezetting op de IC 352
17 oktober 2021 was dat 142
17 oktober 2022 was dat 45

De najaarsgolf in de ziekenhuizen begon op 8 september al. Opvallend genoeg lijkt die nu alweer bijna op zn hoogtepunt, de stijging in vergelijking met vorige week is nog maar 6%.
 
Bovenaan