Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Op 1 november was het aantal Coronapatienten in het ziekenhuis voor het eerst weer lager dan exact een jaar eerder.
11 november is het aantal Coronapatienten in het ziekenhuis nog maar de helft van een jaar eerder.

Ik blijf het een aparte ontwikkeling vinden.
 

JMD

Well-known member
Op 1 november was het aantal Coronapatienten in het ziekenhuis voor het eerst weer lager dan exact een jaar eerder.
11 november is het aantal Coronapatienten in het ziekenhuis nog maar de helft van een jaar eerder.

Ik blijf het een aparte ontwikkeling vinden.
Toch logisch? Vorig jaar rond deze tijd in een steile opwaartse lijn, nu in een dalende...
 

JMD

Well-known member
Inderdaad... Niet geheel verrassend als je 2,5 jaar lang heel streng beleid voert en dan ineens zo ongeveer alles loslaat in een land van 1 miljard inwoners
 

Joost

Well-known member
Ik keek gisteren nog eens op de site van Maurice de Hond. Zijn conclusies op basis van logica waren in de Coronatijd toch behoorlijk veel beter dan wat het RIVM voorschotelde en media klakkeloos overnamen. Maar die site is qua reacties op berichten nu echt volledig overgenomen door de FvD aanhang.

Zie dit bijvoorbeeld eens, en dan bedoel ik de reacties; https://maurice.nl/2022/12/12/vaccinatiesterfte-gemodelleerd/
 

zwammy

Well-known member
Mooi dat een opiniepeiler het dus beter weet dan de geleerde ambtenaren en de objectieve media.

En dan lees ik de reacties gewoon niet.
 

JMD

Well-known member
Ik keek gisteren nog eens op de site van Maurice de Hond. Zijn conclusies op basis van logica waren in de Coronatijd toch behoorlijk veel beter dan wat het RIVM voorschotelde en media klakkeloos overnamen. Maar die site is qua reacties op berichten nu echt volledig overgenomen door de FvD aanhang.

Zie dit bijvoorbeeld eens, en dan bedoel ik de reacties; https://maurice.nl/2022/12/12/vaccinatiesterfte-gemodelleerd/
Jep, opvallend hoe een afgestudeerd geograaf gewoon door logisch na te denken, 'koude' cijferanalyse en alle opties open te houden (zoals je van een afgestudeerd universitair wetenschapper mag verwachten) tot betere conclusies kwam dan de mensen van wie je op basis van hun opleiding mag verwachten dat die er het meest verstand van hebben. Overigens, vanaf het begin is dat in de reacties al een FVD-broedplaats, maar waar in het begin nog wel eens reacties kwamen van 'andersdenkenden', die meestal bestonden uit: "Maurice je zit er totaal naast, schoenmaker blijf bij je leest" enz zijn die reacties (en dat is ook logisch gezien je 2e zin in de 1e alinea) nu totaal weg.
 

zwammy

Well-known member
Ook een oversterfte onderzoek doen zonder de vaccinatie mee te nemen. Alsof je het aantal verkeersslachtoffers gaat bijhouden en dan geen fietsers meeneemt.
 

De Wolf

Well-known member
Kutvirus, vandaag positief getest. Voor de derde keer op rij dat het mijn verjaardag verziekt (wordt morgen 40).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik test ook net positief. Ik moet zeggen dat ik gewoon snik en snikverkouden was al dagenlang. Alleen nu kwam er wat lichte koorts overheen. Totaal onvergelijkbaar met mijn eerste keer corona. Het is dat vrouwlief het per se wilde weten. Donderdag een winterfeestje van het werk gehad. Dat zal wel de trigger zijn geweest.
 

JMD

Well-known member

Ook een manier natuurlijk om net te doen of het niet bestaat... :)
 

Jef400

Well-known member

Ook een manier natuurlijk om net te doen of het niet bestaat... :)
Daar gaan nog heel veel doden vallen. Nog een reden waarom zerocovidbeleid zo randdebiel was. Als wij een goede golf hebben. Ligt er misschien 2.000 man in het ziekenhuis en 150 op een IC, en loopt het in de weken daarna net zo snel weer leeg. Daar ga je in verhouding terug naar de cijfers die we in de Delta-golf hebben gezien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En de IC capaciteit is relatief klein. Schijnbaar naar verhouding met de inwoners een kwart van Nederland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt nu allemaal wel te versoepelen op een manier dat een bezoek aan China weer realistisch is. Ook het vluchtaanbod wordt realistischer qua reisduur en kosten (moet nog wel een paar stapjes maken). Alleen is het een beetje puzzelen hoe een bezoek gaat passen in mijn werkschema en vrouwlief haar studiejaar. Sowieso is het in de zomer echt verschrikkelijk warm in grote delen van China.
 
Bovenaan