Dat virus leeft iedere maand wel op. Met of zonder Chinezen. Het is alleen de vraag of het allemaal Omrikon is wat ze hebben. Als dat het geval is maak ik me er een stuk minder druk om.De toestroom van Chinezen naar Europa lijkt mij overigens ook wel weer een risico. Was fijn geweest als de Chinezen het eerst een beetje weer in China zouden laten uitdoven. Kan wel weer voor een opleving van het virus zorgen.
En anders maar weer een lockdown. Is voor dit topic wel weer zo leuk.
Daar worden geen cijfers over bijgehouden dus we weten het niet. Al zullen het er wel tienduizenden zijn en zullen de klachten verschillen tussen bijna niets meer kunnen en iets minder kunnen functioneren. Ik ken wel iemand die al ruim 2 jaar klachten heeft. Dat is ook het enige waar ik zelf voor vrees. Corona zelf zal best meevallen en niet te ontlopen maar je zal maar toevallig degene zijn die er lange klachten aan overhoudt.Longen vol littekens, maar Otto heeft geen spijt dat hij zich niet liet vaccineren
Coronavirus: Otto de Ruig demonstreerde op het Museumplein tegen het coronabeleid, maar stierf zelf bijna aan het virus. Nog steeds loopt hij moeilijk. Hij kijkt er heel anders op terug dan zijn zus.www.nrc.nl
Holy fuck. Is je leven ook aardig aan gort. Hoeveel mensen kampen er nou met ‘long covid’? Ik ken in mijn omgeving eigenlijk niet echt iemand. Ik vermoed wellicht een indirecte collega die er al sinds april vorig jaar uitligt.
Daar worden geen cijfers over bijgehouden dus we weten het niet. Al zullen het er wel tienduizenden zijn en zullen de klachten verschillen tussen bijna niets meer kunnen en iets minder kunnen functioneren. Ik ken wel iemand die al ruim 2 jaar klachten heeft. Dat is ook het enige waar ik zelf voor vrees. Corona zelf zal best meevallen en niet te ontlopen maar je zal maar toevallig degene zijn die er lange klachten aan overhoudt.
Dat is beide niet waar, idd niet van dat doodvallen door vaccinaties (echt, hoe verzinnen mensen die BS), maar ook niet bij de ongevaccineerden, daar zit niet meer oversterfte dan bij de gevaccineerden, sterker nog, bij de laatste lijkt procentueel meer oversterfte te zitten, maar dat komt niet door de vaccinaties, maar doordat in verhouding meer ouderen het vaccin nemen..Er worden sowieso natuurlijk weinig cijfers bijgehouden. Je kan het wellicht aan de toename WIA en Wajong uitkeren zien. Blijft wel nog steeds vermoeiend dat werkelijk ieder overlijden door vaccinatie schijnt te komen en dat gek genoeg ze met name in de omgeving van niet-gevaccineerden bij bosjes dood neervallen.
Tuurlijk is dat een inhaalslag. Net als dat je nu een inhaalslag ziet met griep, dat RS-virus enz... Al die virussen profiteren vooral van als we dicht bij elkaar zitten enz, en dat is sinds maart 2020 gedurende een jaar of 2 niet echt gebeurd (op korte periodes na). In de zomer laaien die virussen sowieso minder op, dus nu krijgen we alles dubbel...De oversterfte die er nu schijnbaar plaatsvindt, schijnt vooral plaats te vinden bij de ouderen die we tijdens de coronatijd natuurlijk juist hebben ontzien. Lijkt een soort inhaalslag te zijn.
Nee inderdaad. Echt verschrikkelijk voor hen. Het wordt met LongCovid net als bv mensen met kanker, daarvan genezen een hoop mensen, maar wel met blijvende schade. Dus moet er voor LongCovid echt een fonds oid worden opgericht om de mensen die dat hebben te ondersteunen.Het lijkt mij heel pittig voor een lange periode. Heb 1x corona gehad. Net na de Nijmeegse 4daagse (die maar 3 dagen duurde) en had een week dat ik de verhoging en keelpijn nog voelde. Na die week waren de coronaklachten weg, maar kon ik een week echt helemaal niks door vermoeidheid. Zelfs een boek lezen had ik geen energie voor. Kon alleen maar liggen of zitten. Als je die naweeën toch eens jaren zou hebben is dat echt verschrikkelijk. Die mensen overdrijven echt niet als ze zeggen bijna niks te kunnen.
Wat heeft het voor zin om alleen Chinezen er aan te onderwerpen als er plekken ze zijn waar ze vrij naar toe mogen? Dat is inderdaad gewoon symboolpolitiek.Even weer los:
Ondertussen hebben Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden een testplicht voor China ingevoerd.
Nederland uiteraard niet. Ik kan er met mijn verstand echt niet bij hoe laks ook nu weer gereageerd wordt door het kabinet. Echt he-le-maal niks geleerd en geregeld ondertussen. NUL.
Kuipers wil het vooral gebruiken om de pandemiewet maar even sneller door de Eerste Kamer te jassen, want hij geeft aan dat hij nu geen maatregelen kan nemen doordat de pandemiewet nog niet door de Eerste Kamer is... De oppositie heeft al aangegeven dat dat helemaal niet waar is...Even weer los:
Ondertussen hebben Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden een testplicht voor China ingevoerd.
Nederland uiteraard niet. Ik kan er met mijn verstand echt niet bij hoe laks ook nu weer gereageerd wordt door het kabinet. Echt he-le-maal niks geleerd en geregeld ondertussen. NUL.
Wat heeft het voor zin om alleen Chinezen er aan te onderwerpen als er plekken ze zijn waar ze vrij naar toe mogen? Dat is inderdaad gewoon symboolpolitiek.
Als je nu inreisbeperkingen oplegt en de mensen kunnen indirect via een ander land zonder test of iets binnen komen is het niets anders dan symboolpolitiek.Voorzorgsbeginsel. Iets wat de basis is van de overheidszorg. En wat ze in alle landen om ons heen inmiddels wel geleerd hebben na twee jaar crisis en beperking van mensenrechten, behalve in Nederland.
Ik denk dat als er in België Ebola uitbreekt, Nederland nog geen flikker doet want symboolpolitiek.