Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Bij een voetbalwedstrijd zijn bijna nooit echte rellen, omdat we de politie/ME inzetten. Zonder de politie/ME zijn er gegarandeerd rellen en vallen er slachtoffers, die dan bedden bezet houden.

Bij Covid is er bijna geen verschil met griep, qua doden, omdat we maatregelen nemen. Zonder de maatregelen heeft covid vrij spel en gaan er veel meer mensen naar het ziekenhuis dan nu, terwijl daar geen plek voor is.

Het is echt geen hogere wiskunde, Zwammy.

Nee hoor.

Bij NAC hadden ze voor de covid een pilot door geen politie in te zetten bij niet risico wedstrijden. Denk aan Telstar, Volendam, Eindhoven, Helmond sport en al die andere clubjes. Door zelfinzicht van de mensen en aanspreken op elkaars gedrag ging dat prima.

De ratio van covid blijft 0,15. Je kunt wel benoemen wat er allemaal gebeurt zou zijn als je die maatregelen niet genomen had maar dat weet je niet. Zo simpel is het, echt geen hogere wiskunde. Het beddentekort had je ook met de griepgolven in 2015 en 2018. Ook toen stierven er heel veel zwakkeren aan de griep die nu aan corona sterven. Echt geen hogere wiskunde satyr
 

De Wolf

Well-known member
Doden aan covid vergelijken met griep. Ik wordt moe van dit soort lui. Uiteraard vergeten ze dat er ook mensen op de IC liggen, er maatregelen zijn tegen verspreiding en een hoop mensen in tegenstelling tot een seizoensgriep langdurige klachten overhouden en er ook mensen een prik tegen dit virus hebben gehad.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Doden aan covid vergelijken met griep. Ik wordt moe van dit soort lui. Uiteraard vergeten ze dat er ook mensen op de IC liggen, er maatregelen zijn tegen verspreiding en een hoop mensen in tegenstelling tot een seizoensgriep langdurige klachten overhouden en er ook mensen een prik tegen dit virus hebben gehad.
Probeer het de Zwammy's eens uit te leggen. Krijg je een awkward verhaal als boven jouw post als antwoord.

Zalig zijn de onwetenden, wat moet het heerlijk zijn om een zwammy te zijn. Dat je écht oprecht niet snapt hoe iets werkt en het dan toch gaat uitleggen.

Ik heb dat met auto's, daar snap ik helemaal niks van, maar ik weet het iig van mezelf en hou m'n mond dus als monteurs praten.
 

zwammy

Well-known member
Doden aan covid vergelijken met griep. Ik wordt moe van dit soort lui. Uiteraard vergeten ze dat er ook mensen op de IC liggen, er maatregelen zijn tegen verspreiding en een hoop mensen in tegenstelling tot een seizoensgriep langdurige klachten overhouden en er ook mensen een prik tegen dit virus hebben gehad.

Dat zeg ik niet he, misschien moet je wat beter lezen.

Ik zeg alleen dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn voor een virus met een mortality van 0.15%

Maar blijf vooral roepen dat er zonder maatregelen er net zoveel mensen sterven als aan de zwarte pest als dat je beter doet voelen 👍
 

zwammy

Well-known member
Probeer het de Zwammy's eens uit te leggen. Krijg je een awkward verhaal als boven jouw post als antwoord.

Zalig zijn de onwetenden, wat moet het heerlijk zijn om een zwammy te zijn. Dat je écht oprecht niet snapt hoe iets werkt en het dan toch gaat uitleggen.

Ik heb dat met auto's, daar snap ik helemaal niks van, maar ik weet het iig van mezelf en hou m'n mond dus als monteurs praten.

Haha meneer die de booster pakt omdat die anders niet kan darten gaat vertellen hoe gevaarlijk het is. Sorry Satyr, dit gaat er echt niet in bij me.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb geen enkel probleem met een vaccin nemen, ik geloof namelijk 100x eerder een wetenschapper dan een zelfbenoemde YouTube of Facebook deskundige. Dus ja, dan neem ik wel een prikje hoor, geen probleem. En dat het misschien helpt op de lange termijn is mooi meegenomen.
 

De Wolf

Well-known member
Dat zeg ik niet he, misschien moet je wat beter lezen.

Ik zeg alleen dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn voor een virus met een mortality van 0.15%

Maar blijf vooral roepen dat er zonder maatregelen er net zoveel mensen sterven als aan de zwarte pest als dat je beter doet voelen 👍
Dat moet ik maar van die vent geloven. Trek toch mijn twijfels wanneer zo iemand ook vriendjes is met ene Baudet.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb geen enkel probleem met een vaccin nemen, ik geloof namelijk 100x eerder een wetenschapper dan een zelfbenoemde YouTube of Facebook deskundige. Dus ja, dan neem ik wel een prikje hoor, geen probleem. En dat het misschien helpt op de lange termijn is} 0mooi meegenomen.

Aha, ik heb geen zin om terug te lezen maar geloof genoeg twijfels van jou over de vaccinaties.
 

zwammy

Well-known member
Dat moet ik maar van die vent geloven. Trek toch mijn twijfels wanneer zo iemand ook vriendjes is met ene Baudet.


Nee hoor, alle onderzoeken geven dat cijfer aan. Maar maakt niet uit, hartstikke gevaarlijk virus. Snel maar prik 4 en 5 gaan nemen
 

Hankie

Well-known member
Nee hoor, alle onderzoeken geven dat cijfer aan. Maar maakt niet uit, hartstikke gevaarlijk virus. Snel maar prik 4 en 5 gaan nemen
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zou morgen een persconferentie zijn...
4eab2781f6850b059fdefb444d856725.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
Dit lijkt me sterk. Bijvoorbeeld afgelopen vrijdag nog adviseren om betere mondkapjes te gaan dragen (zelfs buiten) en ze dan nu afschaffen op bijna alle plekken.
 
Bovenaan