Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
28 januari gaat alles open, tenminste dat roepen de clubs

Die voor een groot deel afhankelijk zijn van politie inzet.

Dat weekend is er overigens alleen Eerste Divisie voetbal. De eredivisie ligt stil vanwege interlandvoetbal in Zuid-Amerika en wellicht elders.
 

JMD

Well-known member
Die voor een groot deel afhankelijk zijn van politie inzet.

Dat weekend is er overigens alleen Eerste Divisie voetbal. De eredivisie ligt stil vanwege interlandvoetbal in Zuid-Amerika en wellicht elders.
Noord-Amerika en Azië. Plus nog de Africa Cup (maar goed, die is nu ook al bezig).
 

zwammy

Well-known member
Das mooi want NAC heef geen politie inzet meer de laatste tijd. Kijken of Depla weer meer lief wil zijn voor het kabinet of voor de stad.
 

JMD

Well-known member
De huidige trend rechtvaardigt geen 2G.
Dat weten jij en ik en een hele hoop andere mensen die kunnen nadenken (en die ook zien dat het in landen met 2G ook flink uit de klauwen loopt en zien dat 2G met delta al twijfelachtig was, maar met omicron sowieso niet werkt), maar leg dat maar eens uit aan bv de 2e Kamer
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat weten jij en ik en een hele hoop andere mensen die kunnen nadenken (en die ook zien dat het in landen met 2G ook flink uit de klauwen loopt en zien dat 2G met delta al twijfelachtig was, maar met omicron sowieso niet werkt), maar leg dat maar eens uit aan bv de 2e Kamer

Los van of het werkt is het een ingrijpende maatregel waar een rechtvaardiging voor nodig is. Uit de Amsterdamse cijfers blijkt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat we zelfs als we het loslaten in de problemen gaan komen.
 

Joost

Well-known member
Over twee weken is het toch klaar. De besmettingscijfers zullen zeker gaan stijgen door de open scholen, maar ik zie de ziekenhuisopnames niet opeens verdrievoudigen. Dan moeten ze over twee weken weer random iets versoepelen. Eens kijken wie de beste lobby heeft. Zo zullen we nog wel een paar maanden doorrommelen.
De ziekenhuiscijfers zakken vandaag weer 😅
 

Joost

Well-known member
En dat zelfs op een zondag... Meestal steeg het dan. Betekent dus dat de daling echt flink is.
Viel wel mee.
Dit zijn de cijfers over zaterdag, morgen gaan ze over zondag en zal alles wel weer lichtjes omhoog gaan. Ik neem aan dat de media dat dan direct benoemen als de Omikron-stijging.
 

JMD

Well-known member
Ik neem aan dat de media dat dan direct benoemen als de Omikron-stijging.
Jep. Ongetwijfeld. De hijgerigheid waarmee ze vandaag 'het record' benoemden was echt opvallend. terwijl er ook een recordaantal tests was afgenomen, en het percentage positief daalt...

Prof. Dr. Levitt, een beroemd 'modellenmaker' (tweevoudig Nobelprijswinnaar) zegt dat we ergens deze week gaan pieken qua positieve tests en daarna dalen. Hij had de vorige piek (die van half december) ook goed voorspeld en vroeg zich dan ook af waarom Nederland in lockdown ging. Ben benieuwd of hij deze keer ook gelijk heeft.
 

Joost

Well-known member
Jep. Ongetwijfeld. De hijgerigheid waarmee ze vandaag 'het record' benoemden was echt opvallend. terwijl er ook een recordaantal tests was afgenomen, en het percentage positief daalt...

Prof. Dr. Levitt, een beroemd 'modellenmaker' (tweevoudig Nobelprijswinnaar) zegt dat we ergens deze week gaan pieken qua positieve tests en daarna dalen. Hij had de vorige piek (die van half december) ook goed voorspeld en vroeg zich dan ook af waarom Nederland in lockdown ging. Ben benieuwd of hij deze keer ook gelijk heeft.
Er zijn twee cijfers; de GGD testen en het RIVM cijfer. Momenteelheeft de GGD er nog 13.000 positieve gevallen meer dan het RIVM, die achterstand moet nog worden ingehaald.

Kijk je enkel naar de GGD dan vind ik komende week snel maar is volgens weekend reeel. Al moet daar wel nog de school opening bij worden gerekend.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarschijnlijk helemaal uit de context met verkeerde grafieken maar schijt aan.
Bij een voetbalwedstrijd zijn bijna nooit echte rellen, omdat we de politie/ME inzetten. Zonder de politie/ME zijn er gegarandeerd rellen en vallen er slachtoffers, die dan bedden bezet houden.

Bij Covid is er bijna geen verschil met griep, qua doden, omdat we maatregelen nemen. Zonder de maatregelen heeft covid vrij spel en gaan er veel meer mensen naar het ziekenhuis dan nu, terwijl daar geen plek voor is.

Het is echt geen hogere wiskunde, Zwammy.
 
Bovenaan