Coronavirus 2

De Wolf

Well-known member
Ja hankie. Zet die er even op dan. Kan ik zo snel niet vinden. Kan nu ook al niet meer de links vinden waar de mortaliteit van covid staat, dadelijk raak ik nog in paniek.
Die cijfers zijn ook maar schattingen omdat je de werkelijke aantallen niet weet.

zwammy

Well-known member

Zo, kunnen we even in de gaten houden of we 100.000 besmettingen per dag gaan krijgen of dat het weer een klein beetje overdreven is.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is een behoorlijke ambitie. Ook wel hard nodig om de ziekenhuizen te vullen.

zwammy

Well-known member
Ook wel mooi dat het vandaag bekend was dat iedereen met corona in het ziekenhuis benoemd word als corona patiënt. Wat de mensen die al langer vraagtekens zetten bij het beleid toen ook al aangaven. Maar goed, we doen net of het een verassing is.

JMD

Well-known member
Dat klopt, maar toen werd het ontkend.
Precies. Dat gebeurt wel vaker. Eerst wordt iets door de 'wappies' gezegd dan worden die weggelachen om wat ze zeggen. Vervolgens blijkt het wel zo te zijn en dat zegt men 'ja, was al bekend'...

Joost

Well-known member

Zo, kunnen we even in de gaten houden of we 100.000 besmettingen per dag gaan krijgen of dat het weer een klein beetje overdreven is.

Dat niemand hem even factcheckt terwijl het zo vreselijk makkelijk is.

De ziekenhuiscijfers gaan omlaag.
Allemaal want je moet daarin kijken op weekbasis en niet op dagbasis.

En de besmettingen, tja het gaat nog wel omhoog maar niet meer zo hard, steeds minder hard;

1642448352250.png

• Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Hoho ik kijk wel uit. Ik geloof Kuipers gelijk. Heb al een afspraak gemaakt voor m'n booster en 4e en 5e.

Forza AZ

Well-known member

4e prik (dus 2e booster) is ook nog niet effectief... Misschien nog 5 en 6?? :)
Ze zijn toch bezig om het vaccin aan te passen voor Omikron? Misschien daar dan maar op wachten voordat je een 4e niet-effectieve prik gaat geven.

zwammy

Well-known member

Huh

Dus alle onderzoekers zeggen dat het niet werkt en Kuipers zegt van wel. Nou breekt m'n klomp. Iemand heeft aan de verkeerde universiteit gestudeerd of er zit een andere reden achter de 2G.

Fregge

Well-known member
3G en 2G zijn er toch voor om de druk op ziekenhuizen te verminderen? Niet om verspreiding te voorkomen? Daar staat echt nergens iets over in dit nieuwsartikel

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. Alleen denk ik dat dit een beetje een achterhaalde discussie gaat worden als de besmettingen en ziekenhuisopnames steeds minder met elkaar te maken hebben.

Daarnaast verschuift men de focus overigens steeds meer op de besmettingen die het probleem zijn. Als je besmettingen moet voorkomen, dan is het invoeren van 2G niet direct het middel.

Als de conclusie zo ver gaat dat er echt nauwelijks iemand meer in het ziekenhuis gaat belanden, dan kan je overigens ook kijken of je sowieso nog mensen buiten het hebben van klachten nog in quarantaine plaatst.

zwammy

Well-known member
3G en 2G zijn er toch voor om de druk op ziekenhuizen te verminderen? Niet om verspreiding te voorkomen? Daar staat echt nergens iets over in dit nieuwsartikel

Uhm, nee.

Bovenaan