Coronavirus 2

Max

Administrator
Forumleiding
Spectaculaire daling van de ziekenhuisopnames is het weekoverzicht. IC en totaal ruim 30% gedaald. Aantal overleden mensen bijna gehalveerd. Besmettingen met 20% gestegen. Dat vlakt dus alweer af.
 

SanMark.

Well-known member
De burgemeester van Venlo wil 2g omdat hij bang is dat ongevaccineerde Duitsers naar Venlo komen... Tsja... Dat is wel een heel aparte reden.
Dus vergelijkingen met de joden is niet toegestaan, maar de dreiging van de Duitsers is geen probleem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wanneer zou het moment komen dat we stoppen met testen en gewoon als we ziek zijn thuis blijven?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dus vergelijkingen met de joden is niet toegestaan, maar de dreiging van de Duitsers is geen probleem.
:)

Sowieso is het opvallend hoe we spreken van 1 Europa, maar als het uitkomt voor politici we toch over andere landen spreken. Terwijl, zeker in die grensstreek merk je de grens vaak niet eens.

Ooit was ik met familie op vakantie in Overloon en besloten we een dagje Venlo te doen. Bleek niet zo'n succes, niks ten nadele van Venlo (heel mooie stad), maar het was 1 mei, dag van de Arbeid. Alles dus dicht in Duitsland... Het was alsof 10 mei 1940 werd overgedaan daar, ik schat dat >90% wat daar rondliep Duits was...
 

Makanaky

Well-known member
Niet in Groningen, waar het op 1 mei ook drukker is dan normaal maar Goede vrijdag slaat echt alles. De halve stad staat dan vol touringcars en in het centrum kun je nergens meer een beetje doorlopen. En dat alles om een paar plantjes, wat een lol...
 

De Wolf

Well-known member
De burgemeester van Venlo wil 2g omdat hij bang is dat ongevaccineerde Duitsers naar Venlo komen... Tsja... Dat is wel een heel aparte reden.
Ik wist niet dat we 2G in winkels gingen invoeren. Voor de rest kunnen ze hier ook niet naar een restaurant.
 

erka

Well-known member
Niet in Groningen, waar het op 1 mei ook drukker is dan normaal maar Goede vrijdag slaat echt alles. De halve stad staat dan vol touringcars en in het centrum kun je nergens meer een beetje doorlopen. En dat alles om een paar plantjes, wat een lol...

Nou, 3 oktober tegenwoordig ook. Bloemetjesmarkt is wel het toppunt ja. Ik ben 1x ooit in het centrum geweest op Goede Vrijdag maar dat doe ik dus nooit meer. Véél te druk.
 

JMD

Well-known member

Ik kan geen Hebreeuws lezen, ga er even vanuit dat deze Israëlische doctor het goed vertaald heeft, maar dit zou echt idioot zijn...
Doet me denken aan het bericht dat ik laatst las (en nee, was niet van de Speld) dat er op een bedrijf bij een online meeting iedereen mondkapjes op moest omdat 1 iemand er niet tegen kon om iemand zonder mondkapje te zien...

Bij dat soort mensen vraag ik me af hoe lang het gaat duren voordat die weer normaal kunnen functioneren in de maatschappij.
 
Bovenaan